Reply on: Sarko #20109:
No brňáci sú magori, pretože pôvodne používali železničný profil aj rozkolie, potom vo vidine úžasných úspor pri použití koľajníc s úzkym žliabkom prešli na tzv. pivné tácky (ako hovorí Jenki) a teraz zase riešia problém, ktorý nemusel existovať.Zásadný rozdiel medzi železnicou a tram je v tom, že tram koleso prechádza cez srdcovku okolesníkom, zatiaľ čo na železnici prechádza po obruči a je vedené prídžnicou. Tá však mže byť aj vo vzdialenosti, ktorá zodpovedá električkovému rozkoliu a potom sa bude srdcovka prechádzať po obruči.
I.
Kami
ad Solaris: Su len 2 moznosti okrem tej zahrady. Bud sli do BA, alebo do Madarska. Cez Donovaly je najkratsia cesta napr. do Budapesti. Videne boli 2 SU (v stredu a piatok), ale mozno ich je viac. SU sa vezie na podvalniku so sprievodom.
ad vyhybky: sucastou planovanych vyluk a rekonstrukcii by mohli aj instalacie takych spojok. Pri nehode by dopravu na jednej kolaji uriadili aj dispeceri. Navyse v Sofii som videl navzajom otocenu supravu T6A2. Tak sa da zabezpecit kyvadlova doprava na jednej kolaji.