Na L75 jazdia delené spoje, teda autobusy, ktoré sú nasadzované len v špičke. Preto tam väčšinu výpravy tvoria tieto staré Karosy, nové autobusy sú prednostne nasadzované na spoje, kde jazdia celý deň. A u týchto starých Karos sa rok od roku zvyšuje poruchovosť, čo je spôsobené jednak ich vekom za hranicou životnosti a jednak biednou údržbou (čo je aj hlavný dôvod, prečo do nich toľko zateká ? ). A v najbližšej dobe to asi inak nebude, tak si zvykaj, alebo choď do mesta cez Astronomickú / Račianske mýto ?
Karosy jazdia aj inde ako do Biskupíc, na 78 máš aj dosť nových SORov... Na L75 sa vyskytujú práve preto, že sú staré a kazovejšie, preto ich nasadzujú na linky s najmenším kilometrickým výkonom, čo sú práve linky jazdiace len v špičke.
Dobre rano,
vedel by mi niekto povedat, preco dnes rano vynechali 2 autobusy 75 na Hronskej ulici a ten 3. dosiel zmeskany? Od 6:57 som stala na zastavke (povodne na autobus z rozpisu o 07:03, potom neprisiel ani ten 07:13 a ten 07:23 sa dovalil o 07:26! Ako je mozne, ze vynechaju 2 autobusy posebe? Ze klima nefunguje som si uz zvykla ale preco su vsetky autobusy (myslim, ze typ Karosa) nasmerovane do Biskupic? Ziaden autobus 21.storocia, ziadna nadej na aspon prijemnejsie cestovanie do prace za cenu cestovneho! Mimochodom, cez zimu v tych autobusoch tiekla cicerom voda z tych vetraciek zo stropu a nehovoriac o tom, ze ked prsi, tak tam zateka snad z kazdej strany. Kto nezazil odporucam vyskusat!
Dakujem.
Napriek tomu, ze ste sa mi postarali o pekne rano, prajem Vam pekny den.
Dnes som neplánovane išiel 96 konkrétne voz 1206 a teda 3 krát príjemné to nebolo... samozrejme najväčší odborník beusák z trnávky v role cestujúceho nadával na vodiča, že nezapol klímu ?
Môžem vedieť ako to soudruzi zo s*****ného Solarisu mysleli s vetraním vo svojich vozoch? Lebo ako Sorka či Tedom sú pojazdné sauny, ale Solarisy to je ešte 3 krát horšie ?
Možno by som akurát doplnil... zmysel má akurát centrálne vypínanie klímy vo vozidlách závislej trakcie (tak ako je to s kúrením) a to v prípade hroziaceho preťaženia siete, príp. prekročenia max. zazmluvneného limitu.
Nie že by mi do toho niečo bolo, ale centrálny pokyn k spusteniu klimatizácie je naozaj hlúposť.
1) Bratislava je rozlohou relatívne veľké mesto - t.j. môže sa tu prejavovať variabilita počasia. V DNV môže byť pokojne búrka, lejak a lokálne ochladenie ovzdušia, zatiaľ čo na Zlatých pieskoch môže veselo pripekať.
2) Naplnenosť spojov. Nepoznám síce žiadnu štúdiu k tomuto problému (nie som fyzik), ale niečo mi hovorí, že keď je kapacita vozidla 200 cestujúcich a vezie sa 300 z toho každý má telesnú teplotu 36,8°C, dýcha, rozpráva a teplo odovzdáva, tak teplota ovzdušia v autobuse bude asi o čosi vyššia ako na linke 82, kde sa vezie upratovačka divadla a vodič.
3) Trasovanie linky. V závislosti od polohy Slnka na oblohe, času dňa, výšky a polohy zástavby a pod. je určite rozdielna expozícia spojov liniek voči slnečnému žiareniu. Do vozidiel spojov linky 37 dopadá o 20:00 oveľa viac slnečného žiarenia, ako do povedzme do linky 93, ktorá jazdí medzi panelákmi v Petržalke, ktoré vrhajú tieň.
Myslím, že vodič vie najlepšie, kedy klimatizáciu spustiť a kedy nie. Možno do budúcnosti efektívnejším riešením je nákup automatickej klimatizácie, ktorú by dielenskí nastavili povedzme na 23°C a v autobusoch by sa sama individuálne zapínala/vypínala bez interakcie vodiča.
Ike
1) Bratislava je rozlohou relatívne veľké mesto - t.j. môže sa tu prejavovať variabilita počasia. V DNV môže byť pokojne búrka, lejak a lokálne ochladenie ovzdušia, zatiaľ čo na Zlatých pieskoch môže veselo pripekať.
2) Naplnenosť spojov. Nepoznám síce žiadnu štúdiu k tomuto problému (nie som fyzik), ale niečo mi hovorí, že keď je kapacita vozidla 200 cestujúcich a vezie sa 300 z toho každý má telesnú teplotu 36,8°C, dýcha, rozpráva a teplo odovzdáva, tak teplota ovzdušia v autobuse bude asi o čosi vyššia ako na linke 82, kde sa vezie upratovačka divadla a vodič.
3) Trasovanie linky. V závislosti od polohy Slnka na oblohe, času dňa, výšky a polohy zástavby a pod. je určite rozdielna expozícia spojov liniek voči slnečnému žiareniu. Do vozidiel spojov linky 37 dopadá o 20:00 oveľa viac slnečného žiarenia, ako do povedzme do linky 93, ktorá jazdí medzi panelákmi v Petržalke, ktoré vrhajú tieň.
Myslím, že vodič vie najlepšie, kedy klimatizáciu spustiť a kedy nie. Možno do budúcnosti efektívnejším riešením je nákup automatickej klimatizácie, ktorú by dielenskí nastavili povedzme na 23°C a v autobusoch by sa sama individuálne zapínala/vypínala bez interakcie vodiča.