Reply on: Valec #191662:
Valec,ano, mas pravdu, na 78 jazdia aj nove autobusy ale mne to je NIC platne, kedze cestujem 75 do prace na trase Biskupice smer Raca. Aj to, ze jazdia inde ako do Biskupic je pravda, ale za ostatny rok, co byvam v Biskupicach a cestujem kazde rano do prace a poobede z prace som este nevidela iny autobus ako Karosu. To, ze L75 jazdi len v spicke podla mna nie je dovod na to, aby sme cestovali v autobusoch, kde kazde rano trpnem, aby ma vodic pre nejaku poruchu nevyhodil (aj toto sa mi uz stalo). Mimochodom, cena listka sa nerovna sluzbam, ktore sa na linke 75 poskytuju.
Nepotrebujem mineralku v autobuse, ani hudbu, ani vylestene sedacky a ozeliem v tychto horucavach aj klimu, ale ziadam aspon, aby chodili busy na cas, kedze jedine, podla coho sa mozem zariadit je harmonogram liniek.
Pekny den aj tebe.
Ike
1) Bratislava je rozlohou relatívne veľké mesto - t.j. môže sa tu prejavovať variabilita počasia. V DNV môže byť pokojne búrka, lejak a lokálne ochladenie ovzdušia, zatiaľ čo na Zlatých pieskoch môže veselo pripekať.
2) Naplnenosť spojov. Nepoznám síce žiadnu štúdiu k tomuto problému (nie som fyzik), ale niečo mi hovorí, že keď je kapacita vozidla 200 cestujúcich a vezie sa 300 z toho každý má telesnú teplotu 36,8°C, dýcha, rozpráva a teplo odovzdáva, tak teplota ovzdušia v autobuse bude asi o čosi vyššia ako na linke 82, kde sa vezie upratovačka divadla a vodič.
3) Trasovanie linky. V závislosti od polohy Slnka na oblohe, času dňa, výšky a polohy zástavby a pod. je určite rozdielna expozícia spojov liniek voči slnečnému žiareniu. Do vozidiel spojov linky 37 dopadá o 20:00 oveľa viac slnečného žiarenia, ako do povedzme do linky 93, ktorá jazdí medzi panelákmi v Petržalke, ktoré vrhajú tieň.
Myslím, že vodič vie najlepšie, kedy klimatizáciu spustiť a kedy nie. Možno do budúcnosti efektívnejším riešením je nákup automatickej klimatizácie, ktorú by dielenskí nastavili povedzme na 23°C a v autobusoch by sa sama individuálne zapínala/vypínala bez interakcie vodiča.