Reply on: Ike #184662:
Ike: Oproti sebe nemozu. Zabezpecovacka je nastavena dobre. Autoblok je system zabezpecenia LEN na sirej trati, laicky - pri jazde "za sebou". Jazda podla rozhladu ma logiku. Bohuzial ani ten nadokonalejsi system nemoze zabranit zlyhaniu ludskeho faktora. Rovnako ako pred zhruba 20 rokmi boli mimoriadne caste havarie elektriciek "voz do voza"... A chodili cez krizovatky predpisovo... Zlyhavalo cosi ine.Na krizovatke nemozes ist na cervenu, rovnako ako vlak nemoze opustit stanicu "na cervenu". V pomere zranenych osob pri mimoriadnych udalostiach zeleznice su na tom tisic krat lepsie ako cestna doprava. Len tam sme si na to uz akosi zvykli a spravy o zabitych v autach nas nechavaju chladnymi.
Zaujimava je ina vec:
posledne vazne nehody na zeleznici sa "nahodou" stali na usekoch na ktore sa zacalo kaslat a odkladat ich rekonstrukcia.
Vykolajenie pod Tatrami - odlozenie prac na koridore Zilina Kosice do neurcita
vykolajenie v Zlatovciach - hadky a pravne spory o rekonstrukciu useku Zlatovce TT koli peniazom
vcera Mlada Garda - tesne po rozhodnuti zrusit TenT koridor v Bratislave....
Aj ked ich priciny su rozdielne, nieco maju spolocne...
. Vlak mi meškal 50 min., a potom pred piatou sme odišli, a potom bolo vraj viac vlakov nasmerovaných na ŽST Nové mesto, tak tie električky možno nakoniec boli využité, ale aj keď z Hl. St. bola zmluvná doprava DPB. Kvôli tomu vraj vynechalo pár Petržalských poradí, ale pri ich hustote to snáď nebola ž taká katastrofa. Uvidíme ako dnešný deň skončí, ale podľa mňa to (zatiaľ) DPB zvládol slušne.
Joyki