Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: Ike #184665:
V tomto prípade ide o to, že trate BA uzla sú zabezpečené autoblokom. A v prípade, že je jazda zabezpečená autoblokom, môže vlak za splnenia podmienok stanovených predpisom Z1 pokračovať i na návesť zakazujúcu jazdu, čo bol asi tento prípad. Otázkou mi skôr ostáva, čo tam robil ten nákladný vlak.
Reply on: Emil #184664:
Ďakujem za vysvetlenie 🙂 nezavrhujem železničnú dopravu - mám ju aj tak najradšej. Len tento fakt ma celkom rozčaroval
Reply on: Ike #184662:
Ike: Oproti sebe nemozu. Zabezpecovacka je nastavena dobre. Autoblok je system zabezpecenia LEN na sirej trati, laicky - pri jazde "za sebou". Jazda podla rozhladu ma logiku. Bohuzial ani ten nadokonalejsi system nemoze zabranit zlyhaniu ludskeho faktora. Rovnako ako pred zhruba 20 rokmi boli mimoriadne caste havarie elektriciek "voz do voza"... A chodili cez krizovatky predpisovo... Zlyhavalo cosi ine.
Na krizovatke nemozes ist na cervenu, rovnako ako vlak nemoze opustit stanicu "na cervenu". V pomere zranenych osob pri mimoriadnych udalostiach zeleznice su na tom tisic krat lepsie ako cestna doprava. Len tam sme si na to uz akosi zvykli a spravy o zabitych v autach nas nechavaju chladnymi.
Zaujimava je ina vec:
posledne vazne nehody na zeleznici sa "nahodou" stali na usekoch na ktore sa zacalo kaslat a odkladat ich rekonstrukcia.
Vykolajenie pod Tatrami - odlozenie prac na koridore Zilina Kosice do neurcita
vykolajenie v Zlatovciach - hadky a pravne spory o rekonstrukciu useku Zlatovce TT koli peniazom
vcera Mlada Garda - tesne po rozhodnuti zrusit TenT koridor v Bratislave....
Aj ked ich priciny su rozdielne, nieco maju spolocne...
Reply on: Ike #184662:
Zrejme dosť záleží aj od zabezpečovacieho zariadenia.
Otázka od človeka, ktorý síce prežil detstvo pri železnici a strávil niekoľko mesiacov pri transport tycoone, ale tomuto nerozumie:

K zrážke vlakov sa predpokladá, že vodič jednej súpravy neodhadol vzdialenosť a narazil do druhého vlaku.

Teraz sa spýtam: vlaky môžu ísť pri bežnej premávke (nie posunovaní) na červenú? Bol som v tom, že autoblok funguje tak, že do obsadeného úseku vlak jednoducho vstúpiť nemôže a obsadenie tohto úseku spôsobí aj obmedzenie rýchlosti na vstupe do predchádzajúceho.

V diskusiách však spomínali, že na červenú vlak môže ísť - podľa starých pravidiel rýchlosťou 30 kmh, podľa nových podľa odhadu rušnovodiča. Je to pravda?

Pretože ak hej, tak potom prestávam považovať železnice za bezpečné. Vlastne aj ja môžem ísť na križovatke na červenú, keď pôjdem 30 km a nikoho neohrozím?

Rušňovodič síce vie vlakovú cestu, ale nemusí vedieť a poznať všetky vlaky (aj nákladné), ktoré stretne na trati. Ako pri prejazde na červenú vie, či náhodou nejde vlak oproti?
Reply on: Peon #184660:
No, kedze vypli troleje, nevedeli ako pristavit z odstavn ej k nastupistiam hl.st, a tak prazdna suprava odisla na N. Mesto a ludia tam prisli vlakom EC 137 Moravia. R 611 Povazan prav odch 15:57 odisiel s cestujucimi z hl.st. okolo 17:00-17:30 cez N. Mesto dalej na Trnvu. Potom v Raci este prestupili ludia cakajuci v pristavenom vlaku, a dalej isiel ako Os az po Trnavu.
Dalej Ex 531 Hron do BB tiez isiel cez N. Mesto z hl.st. s cestujucimi zmeskany okolo 80 min. Ine vlaky nevyrazili vobec zo stanice von, len tieto.
Reply on: Joyki #184658:
Aha, takže ten IC smer Košice prišiel ešte predtým z Hlavnej stanice na Nové Mesto bez cestujúcich? Škoda, že aj niektorý rýchlik smer Košice nebol takto riešený...
Reply on: toms #184643:
To som zvedavý, kto to má na svedomí. Dúfam ,že tie 263ky ešte opravia. Slovensko má 10 ako tak novších dobrých lokomotív na 25kV aj z toho sú teraz dve rozbité.
IC 503 odch 17:40 bol vypraveny z N. Mesta. Ako moznost sa tam dopravit, pani ohlasila vyuzit prichadzajuci EC 137 z Ostravy, ktory isiel odklonom cez N. Mesto. EC zastal v N. Meste aby obehli supravu, a dovtedy prestupili ludia na tam cakajuci IC 503 do Kosic.
Reply on: Joyki #184656:
Mohol by si tento príspevok prosím bližšie opísať kde a o čo sa jednalo? Nerozumiem tomu. ? (Niečo tuším, ale nechcem tu hádať).
Reply on: Joyki #184655:
Na IC 503 odch 17:40 vyuzili EC 137 na zel.st. N.Mesto, IC odtial vychadzal. No aj jedalnom vozni ako sardinky, a este horsie.
Reply on: Andreas.Papak #184653:
Aj z 32, aj z 74 po dorazeni spoja na stanicu sa precislovali na !zmluvnu dopravu". Zo vsetkych liniek boli stiahnute autobusy.
Trat na Galantu bola uplne odignorovana: od 15:00 do 19:30 absolutne nic neodisiel, oznamovali len nad po vajnory, ale odtial vyrazajuce osobaky len casom. Prvy vlak len okolo 19:30 - R 873 Zamcan prav. odch. 15:37. Sprievodkyna sa pytala, preco nepustaju vlak na Galantu, narozdiel inych vlakov, ktore boli pustane, .. zlozili jej telefon.
Reply on: Andreas.Papak #184653:
Ta 65 bola ZV 2208
No, teda dnes je pre DPB ťažký deň! Piatok, výluka električiek v Rači, havária vlaku... X3 kou som išiel asi o pol deviatej smer Rača, a bola tak poloplná, ale autobusy v opačnom smere (na podiv, docela dosť autobusov) boli nacpaté aj o tomto čase... Ešte ráno som si bol obehnúť zubárku v Karlovke. Tie pohľady ľudí na 8 v Karlovke a 5 s konečnou ŽST Nové mesto boli na nezaplatenie 😃 😃 😃. Informovanosť bola slušná, oznam bol na každej dotknutej zastávke, ktorú som prešiel, a tiež vo veľa vozidlách. Iba to vyvesovali trochu neskoro. Po rannej špičke išla 65 kĺbová Sorka (ešte sa mi to nestalo) . Domov som šiel zo ŽST nové mesto, električky (2, 5) tam chodili poloprázdne, dokonca medzi Novou dobou a Zátiším som bol vo vozni sám 🙂 . Vlak mi meškal 50 min., a potom pred piatou sme odišli, a potom bolo vraj viac vlakov nasmerovaných na ŽST Nové mesto, tak tie električky možno nakoniec boli využité, ale aj keď z Hl. St. bola zmluvná doprava DPB. Kvôli tomu vraj vynechalo pár Petržalských poradí, ale pri ich hustote to snáď nebola ž taká katastrofa. Uvidíme ako dnešný deň skončí, ale podľa mňa to (zatiaľ) DPB zvládol slušne.

P.S.: už o pol deviatej boli vytrhané koľaje pri Pionierkskej, a poobede už pokladali nové! ?
Opravuje sa ešte čosi v obratisku Komisárky, a pri obratisku ŽST Vinohrady.
Reply on: Mike #184651:
Konečne sa aj na vozy z 94-ky siahlo. ? Len dúfam, že ZSSK tú NAD potom DPB slušne zaplatí, nieže na tom bude DPB stratový...
Reply on: luky133 #184645:
50, 94, 95, X3, ZV, vodiči končiaci špičku ktorých prehovorili jazdiť ďalej až do limitu hodín...
Reply on: TeBeCe #184649:
4875 bola na X3 ešte aj okolo 15:45.
Reply on: luky133 #184645:
aktualne idu do Vajnor 2846 a 4875 (ktora bola rano pisana na X3 ? )
Reply on: luky133 #184645:
naprr. 93 uz min 20 min nesla z petrzalky...
Reply on: 810zssk #184646:
od skratenia 41

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.