Ak bude električka do Petržalky a na Bory, stále to nebude stačiť. Taká 40tis. oblasť Vrakune a Podunajských Biskupíc bude stále bez električky, väčšina Petržalky sa k nej stále bude musieť doviesť... takže len tie dve trate by na to nestačili.
Tak keď má linka interval do 10 minút, tak sa to dá akceptovať, že prídeš na zastávku a dočítaš sa info, že ti do 10 min príde spoj, ale tých 180 minút ?.
a príde mi to unfriendly. Možno napokon máme takú dobrú MHD, že sme až rozmaznaní ?
To že tam boli cp z východiskovej zastávky Ti pripadá unfriendly? Ináč tak je to aj pri autobusoch v Szegede a donedávna to tušim bolo aj u tbus a el. tak..
Ale čo taký Belehrad kde majú cp iba na konečnej (a to sú tam aj vyznačené NP garant spoje ?) a na zastávkach po trase sú iba intervaly, ak vôbec..
A nehovoriac o väčšine MHD v mestách ex. sovietskeho zväzu (s výnimkou pobaltia), Rumunsku, či Bulharsku kde sú tiež na zastávkach napísané iba intervaly a často ani to nie... a ako pikoška bola napr. bus linka MHD v Sofii (aj keď išla niekde na okraj, dajme tomu niečo ako naša 630), kde bol napísaný interval 180 min. ? .. ale viacero liniek tam malo intervaly 60, 70 či 90 min..
Aj keď zasa konkrétne v prípade tej Sofie sa dajú pozrieť všetky CP všetkých liniek na nete a sú tam aj podrobné mapy kde sa tá konkrétna zastávka nachádza..
fuha, to je Linec v tejto oblasti na tom horšie ako BA ?. Ale asi najviac un-friendly mi prišla MHD v bosnianskom Mostare, kde boli CP len z východiskovej zastávky a ty si si mal vypočítať podľa trvania na tvoju zastávku, kedy ti príde autobus
Ja mám podľa tvojich príspevkov pocit, že jednoduchší si tu ty. A schopnosťou inkorporovať osobné okolnosti do príspevkov o doprave mi pripomínaš jedného deathmetalistu, čo sem kedysi prispieval ?
Ale urazal si aj tunajsich diskuterov, aspon sa teraz nevykrucaj.
Inak preco by to na Orave, Kysuciach a Spisi nemali chapat ked to tam funguje? A vobec, preco by to niekto nemal chapat ked je to brutalne jednoduchy (ale zly) system.
V prvom rade kamerový systém v každom vozidle a pokiaľ možno viac ako 2 kamery ? . V interiéri londýnskeho doublu ich je 14 a na vnútorných obrazovkách sa striedajú aktuálne snímané zábery z každej z nich. Vodičom okrem toho pomáha 3 + vonkajších kamier. Čo sa týka útokov, Dopravný podnik môže a mal by presadzovať najvyššie sadzby pre útočníkov. V každom prípade to nie je čokoľvek neriešiteľné a ide najmä o vnímanie a správanie cestujúcich. Isto, v našom prípade stále ešte ďaleká budúcnosť, zatiaľ čo dnes (podľa mňa určite) existujú spoje/linky, v ktorých sa vozieva kľudne aj vyše polovice pasažierov na čierno.
A najlepšie je to, že lístok na Postlingbergbahn je možné kúpiť aj v automate na stanici, hoci tam daná linka nestojí a cestu si na tej linke podľa tarify povinný začať okamžite, t.j. prvým spojom od okamihu predaja, čo sa častokrát nemusí podariť. ?
Obdobné to máš v Linzi. Tam nemajú označovače a ak kúpiš jednorazový lístok v automate, musíš cestu nastúpiť do 30 min., inak je ten lístok neplatný a ideš načierno. Vo vozidlách totiž nemajú označovače, s čím som sa v prevádzkach VHD bez sprievodcu v živote nestretol.
Možno by taktiež dostával pár krát po papuli od nejakých vymastencov najmä vo večerných hodinách ? u nás povolanie sprievodca v MHD nie je zlý nápad to uznávam,ale bolo by to hádam rizikovejšie ako revízor ? Pri pohľade na tých samozvaných "futbalových fanúšikov" mi je zle ? a takéto tupelá tiež cestujú MHD,opije sa to,sfetuje sa to a nevie čo zo sebou ? Ešte 2 revízori s SBSkárom ako tak dajú "do laty",ale čo by zmohol jeden sprievodca?Nič,zmastili by ho a ešte aj okradli ?
Nehovorím,že vy tu prítomní diskutujúci ste tomu nepochopili,ale narážal som na trochu jednoduchších ľudí od Oravy,Kysúc,Spiša...ktorí by s tým možno mali problém ?
Kvalita cestovania a bezpečnostná stránka bola oproti doublom žalostná. Do kĺbákov sa dostávali cestujúci, ktorí sa do poschoďákov len tak nedostanú a zároveň sa vo veľkom rozšírilo cestovanie bez platenia a povesť bendy liniek bola dosť zlá.
Nové Wrightbusy majú tretie dvere, dve schodištia + nástup umožňený všetkými dverami a to pri zachovanej kontrole/platení vďaka prítomnosti sprievodcu. V prípade, ak by raz prestala bratislavská MHD stáť v kolónach a vozidlá prestali byť permanentne preplnené, bol by som všetkými desiatimi za implementáciu sprievodcov aj u nás - predávanie lístkov, dobíjanie kariet, informácie.. Určite by si na seba zarobil, nehovoriac o tom, že by to v tých prostriedkoch začalo ihneď vyzerať inak.
Ok,nechajme to tak,opakujem každý má svoju pravdu,ja mu ju neberiem a svoju tiež nevnucujem ? Ja som to len navrhol ako možné riešenie a hneď ste tu z toho urobili najväčší thriller ?
roman2