V prvom rade kamerový systém v každom vozidle a pokiaľ možno viac ako 2 kamery ? . V interiéri londýnskeho doublu ich je 14 a na vnútorných obrazovkách sa striedajú aktuálne snímané zábery z každej z nich. Vodičom okrem toho pomáha 3 + vonkajších kamier. Čo sa týka útokov, Dopravný podnik môže a mal by presadzovať najvyššie sadzby pre útočníkov. V každom prípade to nie je čokoľvek neriešiteľné a ide najmä o vnímanie a správanie cestujúcich. Isto, v našom prípade stále ešte ďaleká budúcnosť, zatiaľ čo dnes (podľa mňa určite) existujú spoje/linky, v ktorých sa vozieva kľudne aj vyše polovice pasažierov na čierno.
A najlepšie je to, že lístok na Postlingbergbahn je možné kúpiť aj v automate na stanici, hoci tam daná linka nestojí a cestu si na tej linke podľa tarify povinný začať okamžite, t.j. prvým spojom od okamihu predaja, čo sa častokrát nemusí podariť. ?
Obdobné to máš v Linzi. Tam nemajú označovače a ak kúpiš jednorazový lístok v automate, musíš cestu nastúpiť do 30 min., inak je ten lístok neplatný a ideš načierno. Vo vozidlách totiž nemajú označovače, s čím som sa v prevádzkach VHD bez sprievodcu v živote nestretol.
Možno by taktiež dostával pár krát po papuli od nejakých vymastencov najmä vo večerných hodinách ? u nás povolanie sprievodca v MHD nie je zlý nápad to uznávam,ale bolo by to hádam rizikovejšie ako revízor ? Pri pohľade na tých samozvaných "futbalových fanúšikov" mi je zle ? a takéto tupelá tiež cestujú MHD,opije sa to,sfetuje sa to a nevie čo zo sebou ? Ešte 2 revízori s SBSkárom ako tak dajú "do laty",ale čo by zmohol jeden sprievodca?Nič,zmastili by ho a ešte aj okradli ?
Nehovorím,že vy tu prítomní diskutujúci ste tomu nepochopili,ale narážal som na trochu jednoduchších ľudí od Oravy,Kysúc,Spiša...ktorí by s tým možno mali problém ?
Kvalita cestovania a bezpečnostná stránka bola oproti doublom žalostná. Do kĺbákov sa dostávali cestujúci, ktorí sa do poschoďákov len tak nedostanú a zároveň sa vo veľkom rozšírilo cestovanie bez platenia a povesť bendy liniek bola dosť zlá.
Nové Wrightbusy majú tretie dvere, dve schodištia + nástup umožňený všetkými dverami a to pri zachovanej kontrole/platení vďaka prítomnosti sprievodcu. V prípade, ak by raz prestala bratislavská MHD stáť v kolónach a vozidlá prestali byť permanentne preplnené, bol by som všetkými desiatimi za implementáciu sprievodcov aj u nás - predávanie lístkov, dobíjanie kariet, informácie.. Určite by si na seba zarobil, nehovoriac o tom, že by to v tých prostriedkoch začalo ihneď vyzerať inak.
Ok,nechajme to tak,opakujem každý má svoju pravdu,ja mu ju neberiem a svoju tiež nevnucujem ? Ja som to len navrhol ako možné riešenie a hneď ste tu z toho urobili najväčší thriller ?
Ale jasne, ze aj v Londyne to robi problemy, ved tam cestovat busom je porod. Akurat mozno polahcujuca okolnost je ze zapchy su tam take ze pocas doby pobytu v zastavke by ten bus zas tak daleko nezasiel ?
no.ev.di.-ho si pamätám,už zopár rokov čítam toto fórum takže viem kto a čo bol zač ? nechcem sa však podobať na nikoho a nehrám sa na nič ? som sám sebou čiže don´t worry ?
Uznávam o tejto variante cestovných lístkov sa môžeme baviť tak o 20 rokov,keď tu bude elina do Janíkovho dvora a na Bory.Vtedy keď budú električky 100% -ným nosným dopravným systémom a bude ich využívať 95% ľudí a autobusy budú niečo ako doplnok k zastávkam električiek
V Košiciach a v Trenčíne som žiaľ nevyskúšal miestnu MHD tak neviem posúdiť ?
Áno v Londýne využívajú takmer všetci metro,hlavne tí,ktorí cestujú na dlhšie trasy. BUSy sú doplnok pre dopravu k nemocniciam,obchodom a k staniciam metra alebo aj na výhliadkovú jazdu cez mesto (napríklad miestne autobusové linky 6,9,211...) ?
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
roman2