Nehovorím,že vy tu prítomní diskutujúci ste tomu nepochopili,ale narážal som na trochu jednoduchších ľudí od Oravy,Kysúc,Spiša...ktorí by s tým možno mali problém ?
Kvalita cestovania a bezpečnostná stránka bola oproti doublom žalostná. Do kĺbákov sa dostávali cestujúci, ktorí sa do poschoďákov len tak nedostanú a zároveň sa vo veľkom rozšírilo cestovanie bez platenia a povesť bendy liniek bola dosť zlá.
Nové Wrightbusy majú tretie dvere, dve schodištia + nástup umožňený všetkými dverami a to pri zachovanej kontrole/platení vďaka prítomnosti sprievodcu. V prípade, ak by raz prestala bratislavská MHD stáť v kolónach a vozidlá prestali byť permanentne preplnené, bol by som všetkými desiatimi za implementáciu sprievodcov aj u nás - predávanie lístkov, dobíjanie kariet, informácie.. Určite by si na seba zarobil, nehovoriac o tom, že by to v tých prostriedkoch začalo ihneď vyzerať inak.
Ok,nechajme to tak,opakujem každý má svoju pravdu,ja mu ju neberiem a svoju tiež nevnucujem ? Ja som to len navrhol ako možné riešenie a hneď ste tu z toho urobili najväčší thriller ?
Ale jasne, ze aj v Londyne to robi problemy, ved tam cestovat busom je porod. Akurat mozno polahcujuca okolnost je ze zapchy su tam take ze pocas doby pobytu v zastavke by ten bus zas tak daleko nezasiel ?
no.ev.di.-ho si pamätám,už zopár rokov čítam toto fórum takže viem kto a čo bol zač ? nechcem sa však podobať na nikoho a nehrám sa na nič ? som sám sebou čiže don´t worry ?
Uznávam o tejto variante cestovných lístkov sa môžeme baviť tak o 20 rokov,keď tu bude elina do Janíkovho dvora a na Bory.Vtedy keď budú električky 100% -ným nosným dopravným systémom a bude ich využívať 95% ľudí a autobusy budú niečo ako doplnok k zastávkam električiek
V Košiciach a v Trenčíne som žiaľ nevyskúšal miestnu MHD tak neviem posúdiť ?
Áno v Londýne využívajú takmer všetci metro,hlavne tí,ktorí cestujú na dlhšie trasy. BUSy sú doplnok pre dopravu k nemocniciam,obchodom a k staniciam metra alebo aj na výhliadkovú jazdu cez mesto (napríklad miestne autobusové linky 6,9,211...) ?
Všetko by to fungovalo ak by sme mali metro alebo už po novom električku do Janíkovho dvora s intervalmi cca 5 minút+autobusy,ktoré by chodili k zastávkam električiek (tak ako v zahraničí k staniciam metra). Musím uznať nateraz o tom ani neuvažujme...Možno raz,keď bude dobudovaná trať v Petržalke,trať na Bory...Čo bude v horizonte 20 rokov...
Nechcem sa chváliť,ale za svoj krátky 21 ročný život som pravdepodobne precestoval viac ako ty a na všetko som si poctivo zarobil,nikto mi nič nedal zadarmo....Do UK som išiel zo 100€ od mamy a tvrdo som si to odmakal,začínal som od ničoho takže vetu o sedlákovi,ktorý raz vystrčí nos by som pomlčal ? Dobre viem ako to nielen v UK funguje ?
Odporúčam ti návštevu Trenčína (kde takýto systém funguje) skoro ráno, aby si zažil, ako vyzerá ranná špička na sídlisku Juh (gen. Svobodu, otoč.)... Ja som si to vyskúšal v roku 2008, keď ráno o cca 7:11 ľudia nastupovali do autobusu miestnej linky 1. Nástup trval asi niečo viac ako 3 min., pričom išlo o cca. 40 - 50 cestujúcich. Vozidlo meškalo oproti CP cca 2,5 min. (Vodič autobus pristavil predstihu asi viac ako minútu do odchodu.) ...a to ešte len na nástupnej zastávke.
V Košiciach funguje podobný systém, i keď v trochu dosť inej podobe - nástup nie je obmedzený iba prvými dverami a nie je jedinou možnosťou - nazýva sa to u nás "elektronická peňaženka". Našťastie, ľudí, ktorí ju využívajú nie je veľmi veľa. (Našťastie - zrejme väčšina ľudí má predplatený CL - "mesačník".) Ale i tak pozorujem, že občas, ak sa nazbiera na zastávke pár ľudí s týmito kartami, dosť výrazne sa státie vozidla na zastávke predĺži asi tak o 20 - 50 s.
Ak by sa toto v Bratislave zrealizovalo ako "väčšinový systém" platby cestovného, tak sa rovno môže MHD rozlúčiť s dodržiavaním CP a teda dodržiavaním intervalov na linkách. Priemerné meškanie vozidiel sa bude minimálne v rannej špičke pohybovať pravidelne nad 5 min. a na zastávkach, ktoré sú významnými prestupnými uzlami sa pravidelne budú vzájomne blokovať vozidlá MHD a tak sa vytvárať tzv. "vláčiky"...
Pokiaľ disponujem správnymi informáciami (Áno, Londýn som ešte nenavštívil.), v Londýne väčšina cestujúcich uprednostňuje hlavne metro a autobusy nie sú až tak veľmi vyťažené ako u nás vo väčšine väčších miest na Slovensku - preto to možno to nerobí v Londýne, alebo menších mestách Slovenska problém. ?
Ak by si čítala moje príspevky (tuším na Mareka 1978)som navrhoval aj možnosť nastupovať všetkými dverami pri,ktorých by bol tento "odbavovač"cestujúcich,v tom priípade by sa to MOŽNO dalo prevádzkovať ?
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
roman2