Reply on: Vladimír #17052:
Možno ani nie prestavby ako pri kúpe nových kupovať CNG.No a ak prestavuješ na CNG pri GO, tak ti to zaplatí štát, lebo je to ekologické.
Re #17071 si: A ak by ročne magistrát nalial do DPB 3mld. Tak súhlasíš, že radšej NP? 1,5mld. prevádzkové(bežné) a 1,5mld. investičné(kapitálové).
Áno K2S je pre nich nová. Ale ak raz príde K3S so stredným NP článkom tak to budú čumeť a hlavne si pochvalovať. Už počujem dôchodcov, ako si pochvalujú, že na nich DPB myslí. Je to všetko o imidže dopravcu, schopnosti sa predať bez reklamy. A K950 imidžová vec narozdiel od K2S, Citaro, Citybus, Solaris nie je.
J
si: Aha, tak kúpiť Karosy B951. No tak poďme podľa cien. Jedna K951 stojí 6,11SKK a to v maximálne možnej výbave. Jeden Citybus (neberem lacnejší Solaris) stojí 7,9mil SKK. Čiže za 100 K951 by sme dali 611mil. SKK. Za tú istú sumu by sme dostali 77 Cytibusov. Solarisov určite viac. No a teraz sa pýtam, čo je lepšie 100 VP K951 pri ktorom úroveň cestovania moc nezvýšiš, lebo povedzme si na rovinu, že cestujcemu je jedno akú to má konštrukciu, stále to bude len omladená K731. Alebo 77 Citybusov s NP, kúpov ktorých zvýšiš úroveň cestovania na daných linkách, dovolím si tvrdiť, o 70%. K951 v Prahe chcú vyraďovať po 12 rokoch a Citybusy po 15 rokoch. Tie tri roky ak by si zarátal do ceny... A vieš čo, spravím to.
Ak rozrátaš cenu vozidla na roky tak K951 ťa výjde 509tis. ročne a Citybus 526tis. ročne. O čom chcete ešte rozprávať pri kúpe busov? A to som rátal s cenou Citybusu nie Solarisu, ktorý by bol ku nám určite vhodnejší a lacnejší. Takže VP určite nevyjdu lacnejšie, lebo nie len cena rozhoduje ale aj pohodlie pre zákazníka. Ak by sme zarátali aj spokojnosť zákazníka? A v Bratislave máme 60.000 potencionálnych zákazníkov s obmedzenou schopnosťou pohybu. Tých nesmieme ignorovať.