Reply on: Tomas #16456:
No a? Aj na autobusoch s automatickou prevodovkou môžeš mať tlačidlo pre priame zaradenie žiadaného stupňa. Predídeš tak napr. takej veci, čo robia naše CityBusy, že do kopca na dvojke veľmi nevládzu, tak prehodia na jednotku, nasledujú obrovské otáčky a vzápätí prehodenie do dvojky, po pár metroch späť do jednotky atď...Re #16452 J: Mne sa nezdá hlúposť kupovať Karosy B950, keď máš obmedzený počet financií a po meste Ti ešte strašia Ikarusy 28x, ktoré tam už dávno nemajú čo hľadať. Slovenský autobusový park je žiaľ ešte v stave, keď musí byť jeho väčšia časť rýchlo obnovená.
Vladimír
Čo sa týka živosti, to závisí zrejme od typu motora. Dnes mi vodič jedného prešovského CityBusu vykladal, že k živosti by mu napomohla aj možnosť priamo tlačidlom zaradiť stupeň, pretože túto možnosť naše CityBusy nemajú (to je samozrejme vina DPMP a nie Karosy). Spolu s týmto nedostatkom a slabšími motormi možno prešovské CityBusy označiť ako krajne lenivé a neschopné slušnej jazdy do kopca.