Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: Tomas #16438:
No a v Citybuse som sa asi odvozil viac, než Ty, keď to tu jazdí skoro všade. Napríklad taká linka 136 v PRahe jazdí dosť úzkymi uličkami na to, aby som si spravil obraz o manévrovacích schopnostiach 18 m Citybusu.
I.
Reply on: Tomas #16438:
Škoda že si si neprečítal poriadne, čo píšem. Jazdil som 2 roky s kĺbovými vozidlami, viem, kde prejde a kde nie. Poznám veľmi dobre Citybus aj Solaris. Citaro nie, ale viezol som sa s ním. Chceš povedať, že 18 m Citybus má horšie manévrovacie schopnosti ako trebárs Ik435?
I.
Reply on: Vladimír #16430:
Všetky veľkosti Citár som videl v Nemecku aj CNG.
I.
No ako vidim su tu aj ludia mudrejsi ako ja tak to uz v zivote chodi...Nemienim sa dalej hadat ved vy to furt vyvratite...Najradsej by som vam urobil exkurziu co je dobre a co zle...
Reply on: Igorko #16436:
Toto ma prekvapuje...Chod sa previezt Citybusom a potom sem nieco napis...Ten sofer je moja prava ruka.Poznam sa s nim dost dlho na to,aby si robil zarty..Keby si vodic tak to odstavis a povies,ze s tymto serblom nebudem jazdit..Tak sa uvedom...Len tak mimochodom mali sme obcas aj problemy vbehnut napriklad na zastavku kukucinova...(Tam ta zakruta)Ja viem,ze auta stali tak ako nemali,ale je to proste o nicom...Inak ak si myslis,ze ten vodic s tym nevie jazdit tak mu to chod vysvetlit a potom budes kukat...Nie je vyhra o niecom hovorit ked ani o tom vobec nevies...
Reply on: Kami #16384:
V tom prípade ten bus musí byť vadný a Karosa by ho mala urýchlene odvliecť a nahradiť poriadnym.
I.
Reply on: Tomas #16364:
Človeče Ty tu píšeš nezmysly. Kĺbové vozidlo má výrazne lepšie manévrovacie schopnosti než 15 m sólo, to už z princípu. Niečo som s kĺbovými vozidlami odjazdil a mˇožem povedať, že v BA nie je miesto, kde by mal mať kĺbák problém. Vrátane trebárs dávnej 38 po starej Petržalke.
A tie popisy - hebedo, je to jak drevo, je to lenivé - to sú proste kraviny. Ja nie som žiadny priaznivec Slintyhnusov (že, Martin:-)?) ale preto, že mi nevyhovujú z pohľadu cestujúceho a preto, že majú vysokú spotrebu, drahé náhradné diely atď. Vodiči ich však majú radi, pretože sú živé, pracovisko vodiča je pohodlné a ergonomické atď.. Takže buď ten Tvoj vodič nevie jazdiť, alebo to robí naschvál, pretože si myslí, že keď ohovorí Citybus, dostane Citaro...
I.
Reply on: Tomas #16355:
Ako sa môže do 15 m dlhého autobusu zemstiť toľko isto ľudí ako do 18 m dlhého? Tak, že dám sedačky hustejšie. 15 m je vynikajúci kompromis na linky, kde je krátky bus málo a kĺbový veľa ale náhrada kĺbového autobusu to kapacitne nie je. Samozrejme dopravným podnikom sa budú 15 m autobusy páčiť omnoho viac, pretože údržba sólo vozidla je omnoho lacnejšia než kĺbového.
I.
Reply on: si #16353:
Automatické zatváranie zadných dverí môžeš a nemusíš mať - podľa toho ako si to objednáš. A každý nový autobus musí mať ochranu proti zovretiu.
I.
Reply on: ufo #16432:
Sorry, trochu Ťa podpichnem: Kde všade? BA, KE a zopár SAD-iek?
Reply on: Vladimír #16430:
no zatial to vsade takto preferuju (CNG), cas ukaze, ako to tu nakoniec dopadne. Pri vozovni chcu stavat novu plnicku na plyn, cize vsetko to zavisi aj od toho.
🙂 😃 😃 🙂 "Odbobne" je u mňa samozrejme "obdobne" 🙂
Reply on: ufo #16429:
Vďaka za radu 😉 Ja som samozrejme načrtol len možný variant ako by to mohlo byť, a zrejme (podľa môjho názoru) ako by to aj malo byť.
Samotný systém občasných megadodávok je chorý. Žiadne iné mesto sa odbobne nechová.

Úprimne povedané, aj keď moje materské mesto na CityBusy nedopustí, neradím vám ich kupovať. Sú dosť poruchové, sneh ničí elektroniku... Oproti klasickým Karosám sú tiež príliš krehké (laminát) - vodič musí mať rešpekt aj pred snehovým závejom, aby doň "nenabúral".
Ono sú to možno dobré autobusy, ale nie do Bratislavy. Solaris sa mi vidí odolnejší a tiež ponúka kompletnú ponuku autobusov a trolejbusov všetkých dĺžok.

Na druhej strane, ak široko-ďaleko neexistuje výrobca na plynové autobusy (veď aj CityBus je CNG len 12-metrový), je otázne, či vôbec môže DPB na tekejto podmienke pri výberovom konaní trvať.
Reply on: Vladimír #16423:
v dobrom umysle Ti radim 🙂 , nenamahaj sa, kolko sa tu kedy musi kupit autobusov, aj tak sa budu kupovat az v roku 2005. Usetris si namahu.

A pokial sa jedna o typ: BA bude kupovat plynove busy. Zober si aka je teda ponuka, Vysoke myto B961 B951 na plyn neponuka len Citybus ponukaju vo verzii CNG, zapadoeuropske znacky su pre nas drahe, Urbino nema plyn , Ikarus je na jatkach. Takze je nad slnko jasne co sa tu bude kupovat, bez ohladu na to ci je to NP alebo nie na 95% to bude CItybus CNG. Proste nic ine dostupne nie je na trhu na plyn, na co by sme mali.
Reply on: Tomas #16408:
Vsak ja ten CityBus nechvalim..
Reply on: Andrej (Anndy008) #16426:
Tak to je potom smutné, pretože lepšia koordinácia spojov jednoltivých liniek MHD nestojí DPB ani korunu!

Re #16424 PvvS: Obávam sa, že ten štát, o ktorom píšeš je český a s našimi mestami to nemá nič spoločné 😉 Žiaľ 😞
Andrej (Anndy008)

Andrej (Anndy008)

Reply on: Vladimír #16423:
mas pravdu - vpodstate. Po dlhsom uvazovani 🙂.

Si myslim, ze DPB by sa mal zamerat na zefektivnenie linkoveho vedenia (lepsie prelozenia subeznyx tras a podobne), zvysenia spolahlivosti a netreba zabudat, ze nielen autobusy exisutju.

A tiez netreba 100% NP busy mat- naco? Je asi lepsie mat novych vela. A podiel NP postupne zvysovat. Jedine, ze by sa podarilo zohnat NP vozidlo za cenu VP 😃

Mne na MHD dnesje vadi to najviac, ze je nespolahliva a riedka (casovo). Toto co ja viem, najviac ludom vadi.
Reply on: Vladimír #16423:

Světlo světa spatřilo vládní rozhodnutí o podpoře obnovy vozidel MHD. V letech 2001–3 má tak do dopravy přijít dotace o celkovém objemu 1,1 miliardy Kč každý rok. Z toho do MHD cca 0,7 a zbytek na linkové autobusy. Na nové tramvaje, trolejbusy a autobusy MHD by tak měl stát přispívat cca 30 % jejich ceny, u nízkopodlažních vozidel dokonce 50 % ceny. Stát má přispívat i na rekonstrukce starších vozů. V letech 1998 až 2000 stát přispěl na vozidla MHD celkovou částkou 1,5 miliardy Kč. Pro následující léta tedy jde ze strany státu o dosti podstatný nárůst, i když na zásadní obnovu vozového parku našich DP to stačit nebude (dle deníku Rovnost z 14. 7. 2000).
Reply on: PvvS #16421:
Ak mysliš, že DP má vyššiu dotáciu, ak kúpi NP vozidlo alebo trolejbus, nie je to tak. Skrátka, dostaneš a prachy a kúp si čo chceš. A tak si každý spočíta, že lacnejšie vyjde NP bus.

K BRATISLAVE:
Dosť veľká diskusia sa tu prehnala. Poniektorí vystihli a zopakovali aj môj názor. Jednoznačne treba pre MHD viac nových autobusov ako 100. A na samé NP vozidlá jedak nemáte prachy a jednak nemáte dôvod. To chcete k Vodostavu, k Štátnym lesom alebo na Žabí majer posielať NP Citará. Bratislava ešte dlho bude potrebovať VP autobusy, pretože nie je vo finančnej situácii, aby si ich mohla dovoliť. Ak bude kupovať len tie, bude to na úkor početnosti dodávok a tým aj NA ÚKOR KVALITY MHD.
Ja vám opakujem, že cestujúci radšej príjme ak na linke bude mať samú Karosu B961 ako keby mala byť zmiešaná výprava Ik283 + kĺbové Citaro!
Budem sa opakovať, ale obnova vozidlového parku napr.
2003 - 50 ks Karosa B950
2004 - 50 ks Karosa B950 + 10 ks NP
2005 - 50 ks Karosa B950 + 20 ks NP
2006 - 30 ks Karosa B950 + 40 ks NP
2007 - 15 ks Karosa B950 + 40 ks NP
2008 - 10 ks Karosa B950 + 40 ks NP
2009 - 50 ks NP

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.