Reply on: ufo #16447:
U starych I280 s automaticku prevodovku Praga mal vodic k dispozicii 6 tlacidiel-B,R,I,II,A,N. Co si pamatam, pouzivalo sa akurat jedno-A-na jazdu dopredu. A-čko vytiahlo voz aj na Pristavny most!!! Voz hucal ako vojensky trasporter a 50-kou vyletel na most ako na kridlach!!! 
Automaticke prevodovky VOITH su trochu ine-nemam ich este prestudovane do vsetkych detailov, ale je to vsetko o elektronike, krutiacom momente a otackach, a v neposledkom rade o nastaveni motora. System Vsetko so vsetkym suvisi-a je to uzasne! :o)
V prevodovkach VOITH, ktore mame montovane v nasich busoch, su tiez rozdiely-Iky a TAMy maju po 5 tlacidiel, SOR ma len 3! Oficialne: VOITH preradi na nizsi prevodovy stupen, ak mu elektronika da impulz, ze otacky motora su uz pod hranicou predtym zvoleneho prevodoveho stupna. Na jazdu do vrchu, aby bol chod motora ekonomicky (zalezi vsak aj od zatazenia), treba pouzit inu volbu (tlacidlo) na manuale. Ale v premavke som to videla zriedka pouzivat. VOITH ma zabudovany aj brzdny retarder-su 2 druhy-automaticky-voz "sam" brzdi prevodovkou a manualny-kde je na palubovke packa na zapnutie retardera. Takuto packu maju aj nase Karosy B741 s motormi Reanult, nie som si vsak ista, ci vsetky. SOR ma "packu" tiez.
S tym podradovanim-je to v istom zmysle aj individualne-kazdy z vozov sa sprava inak-je sice na to "oficialny navod", ale ten spravny moment vodic vyciti-ako mu voz zareaguje, ked pedal dotlaci "na fest", alebo dotlaci a uplne povoli. Najlepsie by bolo hovorit z osobnej skusenosti-raz sa mozno aj toho dozijem!

Vladimír
Čo sa týka živosti, to závisí zrejme od typu motora. Dnes mi vodič jedného prešovského CityBusu vykladal, že k živosti by mu napomohla aj možnosť priamo tlačidlom zaradiť stupeň, pretože túto možnosť naše CityBusy nemajú (to je samozrejme vina DPMP a nie Karosy). Spolu s týmto nedostatkom a slabšími motormi možno prešovské CityBusy označiť ako krajne lenivé a neschopné slušnej jazdy do kopca.