Reply on: ufo #16447:
U starych I280 s automaticku prevodovku Praga mal vodic k dispozicii 6 tlacidiel-B,R,I,II,A,N. Co si pamatam, pouzivalo sa akurat jedno-A-na jazdu dopredu. A-čko vytiahlo voz aj na Pristavny most!!! Voz hucal ako vojensky trasporter a 50-kou vyletel na most ako na kridlach!!! 
Automaticke prevodovky VOITH su trochu ine-nemam ich este prestudovane do vsetkych detailov, ale je to vsetko o elektronike, krutiacom momente a otackach, a v neposledkom rade o nastaveni motora. System Vsetko so vsetkym suvisi-a je to uzasne! :o)
V prevodovkach VOITH, ktore mame montovane v nasich busoch, su tiez rozdiely-Iky a TAMy maju po 5 tlacidiel, SOR ma len 3! Oficialne: VOITH preradi na nizsi prevodovy stupen, ak mu elektronika da impulz, ze otacky motora su uz pod hranicou predtym zvoleneho prevodoveho stupna. Na jazdu do vrchu, aby bol chod motora ekonomicky (zalezi vsak aj od zatazenia), treba pouzit inu volbu (tlacidlo) na manuale. Ale v premavke som to videla zriedka pouzivat. VOITH ma zabudovany aj brzdny retarder-su 2 druhy-automaticky-voz "sam" brzdi prevodovkou a manualny-kde je na palubovke packa na zapnutie retardera. Takuto packu maju aj nase Karosy B741 s motormi Reanult, nie som si vsak ista, ci vsetky. SOR ma "packu" tiez.
S tym podradovanim-je to v istom zmysle aj individualne-kazdy z vozov sa sprava inak-je sice na to "oficialny navod", ale ten spravny moment vodic vyciti-ako mu voz zareaguje, ked pedal dotlaci "na fest", alebo dotlaci a uplne povoli. Najlepsie by bolo hovorit z osobnej skusenosti-raz sa mozno aj toho dozijem!

J
tulenique: Chystaj sa na to pivo
Smernica EU o nákupe NP vozidiel neexistuje no však existije tzv. antidiskriminačná smernica a tu je už jasné, že VP vozidlo obmedzuje ľudí s teleným postihnutím, s kočárom, starých ľudí. Dokonca existujú sankcie za používanie VP vozidiel či nákup nových. Tak toto som zistil. U nás zrejme na tie sankcie za prevádzku VP bude prechodné obdobie ale maxi do roku 2006. No na nákup by som sa nedivil, že hned od 1.5.2004.
Vo francúzsku neuvidíš nič iné ako agory aj preto, že sú to veľký nacionalisti a nemecký bus by si nekúpili. Keby PSA Peugeot Citroen vyrábal bus možno by to bolo zaujímavé. Karosy rady 900 sa v Fr používaju ako školské busy, čiže busy s malou úrovňou pohodlia. No dúfam, že ma pochopíte čo som tým chcel povedať.
PvvS. Česká republika sa svojím hospodárením blíži pomaly ale iste k štátnemu bankrotu. aspoň ich na to upozorňuje MMF, OECD etc. Vôbec by som sa nečudoval, keby boli dotácie značne okresané.
Kupovať Karosy 950 sa mi zdá byť ako hlúposť.
Tomáš mi potvrdí bol pri tom rozhovore, keď nám nemnovaný človek rozprával o tom, ako sa MB nechce baviť o cene, pretože dokážu Bratislave značne "pomôcť" či v nejakom takom zmysle. O tej korupcii, mi je jasné. Hlavne keď som sa dozvedel o MB oveľa skôr ako sa skúšalo. A to z úst pracovníka DPB, ktorého poznáte a raz do mesiaca sa sním aj stretávate, podaktorý. Už vtedy som si pomyslel, tak tu je nejaká tlačenka a zrejme to bude MB.
No to, že sme u Ikarusu kúpili 100 busov znamenalo servisnú techniku zdarma plus 20% zľava. Ak by nám niečo podobné poskytol MB pri kúpe prvých 50 busov, boli by ste za?