Reply on: MatejBA #164036:
a ty tomu rozumieš akoby zázrakom ? vysvetli mi teda, že v čom je Prešov taký výnimočný, že pri špičkovom intervale 10min s kĺbovými trolejbusmi vznikla mánia s dvojklbákmi? Vysvetli mi to teda, prečo to zastávate viac ako skrátenie intervalu s navýšením počtu vozidiel? Keby tie t-busy jazdili v kratších intervaloch, napr. 6 alebo 7-8min, nikto by tu o dvojklbákoch v Prešove nemlátil ústami.
Vladimír
Porovnanie prešovskej 4/8 s bratislavskými 201/202 nie je veľmi presné, pretože prešovská dvojlinka je diametrálna, kým bratislavská radiálna. A to znamená celkom iný počet cestujúcich na jeden spoj a tým aj nároky na kapacitu vozidla.
To, že 4/8 jazdia v súbehu s inými linkami a na rozdiel od 201/202 v historickom centre mesta, kde už proste interval zhusťovať nejde, som už vysvetlil. Nebudem sa opakovať.
Samozrejme, že ja nikde netvrdím, že Prešov tie dvojkĺby nutne potrebuje. Ja som napísal, že ja by som ich tam kupoval - nič viac. Zišli by sa, ale dá sa zaobísť aj bez nich - DPMP v minulosti riešil tieto problémy zahusťovaním existujúcich (L38) alebo zriaďovaní nových (L48) alternatívnych liniek, len aby nejako preťažené 4/8 odľahčil.
V prešovskom DF to nevypisujem, lebo tam to všetci vedia, zatiaľčo Ty si tu vypisuješ rečnícke otázky, načo potrebuje päticu dverí deväťdesiattisícový Prešov. Nuž teda presne NA TO.