All: Tie povodne farby pouzivane na vozidlach MHD v celej byvalej CSSR su prazske a nie komunisticke ako tu niekto uvadzal. Preto ich Praha pouziva stale. Farby na vozidlach MHD nemusia byt len mestske. Su to hlavne farby dopravcu.
Co sa tyka tych bratislavskych mne osobne sa pacia busy, troliky , ale rozhodne povazujem ako nepodareny Kotasov na ter na T6 a K2S(T3S). Ten nater je prilis tmavy, co nie je moc bezpecne a ani ako fotografovi mi to moc nepasuje a tiez ten nater neumoznuje pouzitie ploch vozidla na reklamne ucely. Nater elin mohol byt nieco ako mali 7785+7786 po odstraneni reklamy na Wustenrot.
Co sa tyka tych bratislavskych mne osobne sa pacia busy, troliky , ale rozhodne povazujem ako nepodareny Kotasov na ter na T6 a K2S(T3S). Ten nater je prilis tmavy, co nie je moc bezpecne a ani ako fotografovi mi to moc nepasuje a tiez ten nater neumoznuje pouzitie ploch vozidla na reklamne ucely. Nater elin mohol byt nieco ako mali 7785+7786 po odstraneni reklamy na Wustenrot.
J
Takže náter typu K2S. Bratislavský erb asi každý poznáte, tak viete, že podklad je červený a hradby strieborné (či šedé). Takže to by farbami sedelo. Ale čo tá modrá?! No možno keď to robili tak sa im kombinácia červená strieborná zdala fádna a tak pridali modrú. Ak by sme sa chceli zamyslieť, či sa k BA hodí, tak čo je pre BA najtypickejšie - Krásavica na DUNAJI - voda a modrá farba. Takže to by sedelo.
Bus- berme náter I 4XX. Mestké farby, čiže vlajky mesta sú červená a biela, nie je o čom. Podobné farby má aj BB, takže...
Jediné čo nesedí je čierna na Tbusoch. Tá v heraldickom či sfragistickom poňatí tejto problematiky nemá nič s BA spoločné.
Ale stýmto poňatím by sa naozaj nedalo ísť, lebo by sme mali mať potom farby ako Viedeň. A predstavte si červeno žlté pražské vozy.
martin: zdá sa mi to, alebo máš tendenciu sa stále s niekym hádať. Nemýl si imhd s inými diskusnými fórami. Vieš keď sa pochytíš s jedným alebo dvoma, fajn, veľký rozdiel názorov, ale s väčšinou?! A názor: najprv skús potom o tom hovor, je vážne blbosť. Ak sa tým riadiš tak si neuveriteľne nevzdelaný človek. Dám ti aj príklad. Myslím si, že vieš ako funguje jadrová elektráreň, no pochybujem, že si si ju preliezol od primárneho po tercialny okruh. Človek sa učí v drvivom percente len s podania iných. Celý školský systém,je na tom založený. A ktomu Ikarusu. I280 sa už nedali modifikovať, z toho by si už nič nové nevytrieskal, tam proste musela prísť nová koncepcia, rada 400 a tá začala už za komančov (v BA sa skúšal v roku 1988), takže Ikarus jeho vývoj v trhových podmienkach nestála tak veľa. Vtedy to hradila M. vláda, možno aj niečo RVHP. Neviem, kedy sa pustili do NP vozov.