Reply on: romanca #13126:
To je tak, ze ti dnesni dochodcovia odvadzali peniaze do statneho rozpoctu a prispievali na cestovanie zadarmo inym vtedajsim dochodcom. Vzladom na pocet cestujucich dochodcov to vobec nie je podstatna polozka vplyvajuca na zisky zeleznic. Keby sa zaviedlo plne cestovne pre dochodcov, nezvysili by sa trzby, ale dochodcovia by prestali cestovat.Je to podobne ako so zlavami pre deti, pripadne cestovnym zadarmo pre deti. Ved by sme mohli cisto ekonomickym myslenim uvazovat, preco by deti do 6 rokov mali cestovat zadarmo, ved sa vezu takisto ako ostatni, tak nech platia plnu sumu, nie? To mam teraz, ked este nemam deti zacat vykrikovat, ze nech platia cestovne aj deti, ved preco by som ja na ne mal doplacat?
BTW, "vlacik plny dochodcov" som este nevidel, malokomu sa po 70ke chce vozit vlakom, vacsina dochodcov je rada, ze im ako tak sluzi zdravie a sedia doma.
). No a o tom svedci aj fakt, ze si za lacne prachy odkupili 2x 17Tr a dali do prevadzkyschopneho stavu a takisto este z jednej karosy 8xx urobili tretiu 17Tr - co vyrazne usetrili a maju tri "nove" troliky. Taktiez, to ze kupuju ojazdene kolajnice a prazdce od CD, je good a uricte tam je aj vela inych veci, o ktorych neviem.
tr3mp
Co sa tyka zeleznic vs. inej dopravy, viete mi niekto povedat, kolko sa rocne prispieva z rozpoctov (statneho, obecnych) na jednotlive druhy dopravy: teda na zeleznicnu, automobilovu, autobusovu? Najlepsie by bolo sledovat pocet zamestnancov, pocet osobokilometrov v osobnej doprave, pocet tonokilometrov v nakladnej doprave, pocet zamestnancov, ktori ju zabezpecuju. Pritom sa do toho musia ratat vsetky dotacie cestoveho do verejnej dopravy z verejnych zdrojov, naklady na vystavbu novych ciest/zeleznic, naklady na udrzbu ciest/zeleznic, mzdove naklady (pri verejnej doprave zvysok toho, co zeleznica potrebuje ako dotacia a neziska na cestovnom, pri automobilovej doprave platy cestarov, ktore su hradene z verejnych zdrojkov).