Reply on: luky133 #124479:
Ak ten tender znova pripraví tak PRECÍZNE, tak sa môžeme tešiť na jazdenie na bicykloch akurát tak. Mne to problém nerobí, len aspoň keby boli cylotrasy namiesto parkovísk a podobných blbostí podporujúcich IAD. Vôbec by na neudivovalo keby DPB vypustil požiadavku na CNG busy, veď je to DPB a nie normálny dopravný podnik. Mám podozrenie, že to posrali úmyselne, resp. zas nejasne formulované pasáže, tak aby sa mohol akejkoľvek voloviny chytiť porazený uchádzač o zakázku a neskôr bude DPB argumentovať: "V danej situácii si nemôžeme vyberať nakoľko tu je finančná kríza (hoci tá tu je už riadne dlho, skôr ako sa tender vypísal) ako aj čas, ktorý nás tlačí s obnovou VP kĺbových autobusov a najlepšiu ponuku po cenovej aj kvalitatívnej stránke ponúkol český výrobca SOR. Nakoľko sú vozidlá SOR overené v prevádzke v Bratislave ako aj iných mestách nevidíme dôvod prečo ich nezaobstarať." Kiežby som sa mýlil...
boxcar
Kĺbové autobusy v premávke v Bratislave vo februári 2009:
1 ks Ikarus 283, v prevádzke 18 rokov (jedna GO v roku 1999)
49 ks Karosa B741 v prevádzke 18 rokov (všetky s GO/modernizáciou-6ks)
49 ks Karosa B741 v prevádzke 17 rokov (všetky s GO/modernizáciou-7ks)
17 ks Tambus 260/272 v prevádzke 16 rokov (3 vozidlá s GO)
4 ks Tambus 260/272 v prevádzke 15 rokov (bez GO)
7 ks Tambus 260/272 v prevádzke 14 rokov (bez GO)
12 ks Ikarus 435 v prevádzke 14 rokov (bez GO)
10 ks Ikarus 435 v prevádzke 13 rokov (bez GO)
9 ks Ikarus 435 v prevádzke 12 rokov (bez GO)
65 ks Ikarus 435 v prevádzke 11 rokov (bez GO)
2 ks Karosa B941 v prevádzke 10 rokov
2 ks Karosa B941 v prevádzke 9 rokov
2 ks Karosa B941 v prevádzke 8 rokov
3 ks Karosa B961 v prevádzke 7 rokov
3 ks Karosa B961 v prevádzke 6 rokov
1 ks Karosa B961 v prevádzke 5 rokov
1 ks MB Capacity v prevádzke 4 roky
Celkom kĺbových vozidiel: 237
Z toho nízkopodlažných vozidiel: 1
Priemerný vek: 14,3 rokov
To nie je normálny stav, to už je pomaly zúfalý. Však ono to ale ešte nejaký deň vydrží jazdiť...