#12362: Stuttgart bol inšpiráciou pre Liberec, tam je to tiež takto. V Stuttgarte ešte stále premávajú 2 úzkorozchodné linky, majú tam krásne múzeum električiek v Zuffenshausene a v 1000 mm vozovni je tiež hromada historických vozidiel. Tieto dve 1000 mm trate ostanú zachované aj po úplnom prechode na 1435 mm a bude na nich múzejná prevádzka. A v Stuttgarte nemajú nadzemné metro ale rýchlodrážnu električku, ktorá v centre mesta lezie pod zem. V Stuttgarte sú totiž na svoje električky hrdí a nemusia ich maskovať za názov "metro". Aj keď je pravdou, že 1435 linky sú označené U ale to pochádza zo začiatkov výstavby, keď boli električky "úpadkové". Na Stuttgarte je zaujímavé aj to, že sa nemusi trápiť s nízkopodlažkami, pretož majú vysoké peróny s bezbariérovým príástupom a teda úrovňový nástup do vozidiel. Tieto veľké električky majú INDUSI ako vlak a jazdia až 90 km/h. #12363: Električkám vo všeobecnosti nerobí takéto počasie problémy, to je spôsobené koncentráciou bratislavských "špecifík" ako sú napr. neúdržba električiek, neúdržba tratí, neúdržba vrchného vedenia a sprostí vodiči:-). Inak v podmienkach BA a vôbec rozvojových krajín nie je dôvod používať 100% NP električky. Tie majú totoiž pomerne brutálne účinky na zvršok a neviem ako by BA koľajnice po pár sezónach s ULF-om vyzerali:-(. A podmienkou pre Prahu nie sú všetky hnané nápravy ale stúpavosť 8% a prejazdný profil. Ale prejazdný profil sa rieši v PRahe vždy s novou generáciou električiek - staré vozy 2200 mm, T1 2400 mm, T2/3 2500 mm a KT8 2500 mm ale väčší rozvor a mešie skosenie - vždy sa musela sieť prekopávať. Vozidlá spĺňajúce tieto požiadavky existujú ale sú pekne drahé. #12369: Turbíčko, to, čo ukazuje rýchlomer, nie je skutočná rýchlosť. A T3 sú rovnako silné, resp. zanedbateľne slabšie ako T6 akurát sú zle nastavené. #12374: Úplný súhlas, toho človeka by mali navýstrahu verejne prejsť Ikarusom 280 a potom cez neho cúvnuť.
I.
I.
tulenique
Do tejto zimy som bol uzasny priatel elektriciek, ale to co sa udialo za posledny tyzden ma teda dost rozhadzalo... Namrznute vedenie 2.1.2003 a potom vcera a dnes vazne problemy s el.doprave a to bolo cca -10 az -15 stupnov pod nulou. To zasa nie je az tolko...hoci v takey TV Markiza z toho robia pohrom porovnatelnu s kalamitou v 1983...
AK CHCEME (ako obyvatelia bratislavy, nie len fanusici MHD) nosny system MHD zalozeny na elektricke tak -15 pod nulou ho nemoze nijako rozhadzat!!! To skutocne nie!
Zacinam mat pocit ze akakolvek stavba novych trati je zbytocna, najprv by sme si mali dat dokopy aspon to co mame teraz.
Co tak projekt prestavby-rekonstrukcie trate smerom do Dubravky? Mam na mysli podbitie, prebrusenie, zrusenie 1/2 - 2/3 automobilovych prejazdov, zrusenie 1/3 - 1/2 zastavok a zavedenie 100% preferencie na svetelnych krizovatkach. Asi sen...
Ale po tejto zime sa skutocne bratislavcanom pri slove elektricke nevybavi nic dobre a uz vobec nie spolahliva forma dopravy, mali by sme skutocne zacat pouzivat slovko rychlodraha...