len tak na okraj, ked sme sa bavili v decembri ohľadne obchvatu Vajnor a čudovali sme sa prečo tam nepostavili kruhové objazdy ale normálne križovatky, tak vo včerajšom SME v bratislavskej prílohe písali, že vo Vajoroch majú velké problémy s dobudovaním obchvatu a chcú sa vrátiť a teraz čítajte dobre K POVODNEMU NAVRHU KRUHOVýCH OBJAZDOV!!!!!!!!!!!!.
To je sen. Takže najprv navrhovali kruhové objazdy, potom postavili normálnu križovatku a teraz to chcú prebudovávať?!!! Za to by už mali konečne niekoho obesiť
#12367, #12368> Miro, Dagmar, plačete síce pekne, ale na nesprávnom hrobe. Toto nie sú stránky DPB a nevedno, či ich aspoň niekto z vedenia DPB číta. Posielajte svoje návrhy dopravnému podniku (ako kontaktnú adresu uvádzajú zad@dpb.sk).
Dagmar: Ak má jedna linka interval 8 a druhá 9 minút, tak sa holt v niektorom časobom úseku prekrývať musia. Aj v Tvojom prípade je to tak - okolo tri štrvte na osem je rozloženie spojov výborné, pol hodiny predtým jazdia za sebou. Posunutie teda nič nevyrieši (jedine "posunie" problém ny iný čas), treba zmeniť interval.
Zaujimave kolko nadavaju ludia na DP, ked sa im nieco nepaci. Ale nikto nepochvalil Dopravny podnik, ked od noveho roku znizil cestovne pri elektricenkach. A ani nikto nedal navrh na znizenie kvality cestovania, ked uz sa znizila jeho cena
Dagmer:
Bohuzal, DPB ma ovela vaznejsie problemy aby sa zaoberal prave tym. S pohladu cestujuceho to posobi tak ze DPB kasle na to, ale v skutocnosti sa musia riesit vaznejsie problemy. Totiz casto sa stava ze niet co vypravit. V Prahe mali poveden. Z garazi pohotovo vytiahli 250 autobusov, ktore mali v zalohe. V Bratislave sa nam pokazia 3 autobusy naraz a uz je problem co vypravit. Dalsi dovod je, ja to nazyvam "profesionalna deformacia" ludi v DPB. Totiz uz roky sa setri kde sa da a ak navrhnete aj nieco co je naozaj rozumne (napr. to co ste pisali), tak ti ludia vam povedia 10 dovodov preco by to tak nemohlo byt a preco je to takto lepsie. Totiz miesto rieseni ako to spravit sa hladaju dovody preco by to nemohlo tak byt.
XxX, si #12355, #12356):
A nebolo by najjednoduchsie ak by si dotycny na ten autobus jednoducho zamaval??? Dlhe roky to fungovalo, preco to odrazu takto nemoze byt???
J #12358:
Tie su tam uz dost dlho, tusim pol roku.
J #12361:
Plne suhlasim s tvojim prispekom. Hore Krcacmi sa da ist v pohode 55 km/h, ak zo zastavky das plny rozjazd. Samozrejme, je to od odlisne pri roznych vozoch. Napr. krabusti s T6A5 idu asi tak ze plny rozjazd, potom neviem z akeho dovodu vybeh. Potom znovu jazda. Ale T6A5 je silne vozidlo, tam problem vobec nie je. Zrychlovacove T3 su na tom horise, niektore su naozaj lenive - beru na jazdu 300 A. Keby sa mali rozbiehat v tom kopci tak by to vytiahli na max. 40 km/h, ak by dobre shuntovali tak aj viac. Ale myslim si ze kazda premavkova elektricka v BA by tam v pohode mohla zastavit a znovu sa rozbehnut, aj kachna. Sice by sa rozbiehala pomalsie ako sme zvyknuty, ale rozbehla by sa.
MIRO:
Na ktorej linke nechodia stare sunky, ktore nekuria??? Povedzme, ze linka 50, tam su plynaky, sice SU TO STARE SUNKY, ale tie kuria. Potom ma uz nic nenapada. Mozno 84, tam su generalkovane Karosy, ale tiez sa mi nezdalo ze by niekedy kurili.
Btw., voz 1131 co som s nim naposledy isiel, mal preve kridlo druhych dveri bez oplechovania!!! Strasny srot. Normalne ste tam videli tie akoze nosniky tych dveri. Este staci aby odpadol aj vnutorny plech (vela mu nechyba, raz do toho kopnem a je to). Potom tam bude krasna, hranata ale najma velika diera. Pri pohlade na ten serbel (sama hrdza) sa mi zalkudok otaca. Minule ked mi isiel tak som sa na neho vysral a pockal si na dalsi, zhodou nahod Ik 412 (ake extremne rozdiely...). Cakanim som zabil 20 minut, ale to mi nevadi, dal som si u Stenley-ho hamburger.
Zaujímalo by ma, ako zostavuje dpb harmonogram odchodov autobusových liniek z konečnej zastávky Ovsište (Petržalka)!!??
Porovnajme spolu odchody dvoch liniek (83 a 84)
s tým istým smerom jazdy do mesta (približne rovnaká trasa)od 7.00 do 8.00 hod ráno (v čase, keď najviac ľudí cestuje do práce!!!) z východzej zastávky Ovšiste:
83: 03, 12, 21, 30, 39, 48, 57
84: 04, 12, 20, 28, 36, 44, 52
Všimnime si rovnaký odchod obidvoch autobusov
(a veru aj jediných dvoch autobusov na tento smer) v čase do tej pol ôsmej. Takže, ak sa chcete okolo siedmej dostať napríklad k „prezidentskému palácu“, tak musíte byť na zastávke v predstihu, alebo veľmi presne, lebo inak vám ujdú obidve linky a môžete čakať ďalších 10 minút, než pôjdu obidve zas ako dvojičky svorne v rovnakom čase zo zastávky!!!
Takže tu je moja skromná prosba: nedalo by sa posunúť odchod napr. linky 84 tak o 4-5 minút, aby rozostupy medzi odchodmi týchto dvoch liniek boli po 5 minútach a nie naraz v rovnakom čase? Zabezpečili by ste tým plynulý odchod do práce ľuďom odchádzajúcim z Ovsišťa smerom do mesta po siedmej hodine rannej. Za pochopenie a o snahu nápravy vopred veľmi pekne ďakujem. Obyvateľka Ovsišťa.
92-ka už nechodí po 17 .00 hod. ?
Takýto postreh som mal včera , ked som na zastávke OD Lamač čakal od 17.15 hod. do 18.05 hod. na vytúženú 92-ku smerom do závodu VW Bratislava.Nikto z kompetentných DP Bratislava ani nereagoval. Nešli dva spoje , ktorých interval je 20 min. a posledný spoj meškal. Myslím si, že VW nie v malej miere prispieva na spoj 92 a vedenie DP to asi pozabudlo, keď dopustilo vzniku tejto situácie. týmto spojom chodia ľudia do zamestnania a je trochu zarážajúce, že z Lamača, coby kameňom sa dohodilo do VW a cesta tam trvá vyše hodiny. Tento postreh nie je prvý. Grafikon 92 je hrozný. To nehovorím o nasadenosti vozidiel. Chodia tam samé stré šunky, ktoré vôbec nekúria. Chcel by som aspôň touto cestou požiadať kompetentných DP o prehodnotenie situácie na tejto linke a reagovať na vzniknutú situáciu operatívnejšie,nie ako včera. Včerajšia situácia bola ako z filmu pre pamätnikov. Všetci tvrdia, že bude lepšie. No ja nemám taký pocit, aspoň nie v DP. Hlavná vec, že v jednom autobuse robia revíziu 3 revízori, a niekte za hodinu nejde žiaden spoj.
tuleniq: so vsetkym suhlasim, len kalamitu mas asi na mysli tu z roku 1987, nie 1983.
Ten podomnou (zabudol som nick ): 20 minut si cakal na bus ? Pohodka... to Ta nemoze rozhadzat. ja som pred tyzdnom na Valasskej cakal na 207 45 minut. Jeden vynechal - siel sice v case v akom mal ist, ale nebral ludi, a odbocil ako 204, pritom tabulu mal 207 a veselo sa bavil s frajerkou v kabine - a nasledujuci meskal 5 minut odchodom. Slusne, nie ? Bolo to okolo desiatej vecer.
elektricky a autobusy su rovnako nespolohalive, ale to aspon viem, ze elektricky nebudu meskat.
dnes som dosiel z nemecka a cakal na bus 50, co ma chodit kazdych 10 minut asi 20 minut a potom bol poriadne natrieskany a este sa vodic stazoval ze nevidi...
50 je bus, ktory je mozno rentabilny, ale cestovanie v nom je hrozne. preto z ruzinova radsej chodim 14.
50 VZDY meska, minule som isiel od zastavky pri jazere po mileticovu 10 MINUT (!!!) - bus stal v zpache, lebo som ako blbec zamenil 14 za 50. potom som na mileticovej vystupil a stihol druhu 14 a bol rad...
Viaceri ste tu spomenuli ze do akych stupanii jazdia v Prahe elektricky. Ja som v Prahe niekolkokrat bol a tie stupania som videl a tak suhlasim s tym ze na Dlhe Diely by to nase sucasne eliny (T6 a T3) vykopali. LENZE treba pripomenut ze Praha ma v sucasnosti dost znacne problemy s nakupom novych vozov a ako jeden z podstatnych dovod sa uvadza fakt ze Praha skrz svoje stupania na tratiach potrebuje vozidlo, kt. ma vsetky napravy hnane. A ked sa to spoji s podmienkou ze vozidlo by malo byt z velkej casti nizkopodlazne, tak sa vyber drasticky zuzuje, problem je este aj klukatost prazskych trati (v tomto sme xvalabohu na tom lepsie) a teda ja prisne naroky na prejazdny profil vozidla. Jedine 100% nizkopodlazne vozidlo so vs. hnanymi napravami na svete je snad len ULF? Aj na toto treba mysliet pri pripadnej stavbe trate na Dlhe Diely - ake vozidla tam budu v buducnosti jazdit...
Do tejto zimy som bol uzasny priatel elektriciek, ale to co sa udialo za posledny tyzden ma teda dost rozhadzalo... Namrznute vedenie 2.1.2003 a potom vcera a dnes vazne problemy s el.doprave a to bolo cca -10 az -15 stupnov pod nulou. To zasa nie je az tolko...hoci v takey TV Markiza z toho robia pohrom porovnatelnu s kalamitou v 1983...
AK CHCEME (ako obyvatelia bratislavy, nie len fanusici MHD) nosny system MHD zalozeny na elektricke tak -15 pod nulou ho nemoze nijako rozhadzat!!! To skutocne nie!
Zacinam mat pocit ze akakolvek stavba novych trati je zbytocna, najprv by sme si mali dat dokopy aspon to co mame teraz.
Co tak projekt prestavby-rekonstrukcie trate smerom do Dubravky? Mam na mysli podbitie, prebrusenie, zrusenie 1/2 - 2/3 automobilovych prejazdov, zrusenie 1/3 - 1/2 zastavok a zavedenie 100% preferencie na svetelnych krizovatkach. Asi sen...
Ale po tejto zime sa skutocne bratislavcanom pri slove elektricke nevybavi nic dobre a uz vobec nie spolahliva forma dopravy, mali by sme skutocne zacat pouzivat slovko rychlodraha...
Ad: rozchody kolajnic a ich prerobenie
V Stuttgarte som videl kolaje, kde su tri kolaje - vidiet, ze kedysi chodili po uzsich elektricky, dnes nadzemne metro po tych sirsich. Ale myslim, ze by sa to dalo rovnako spravit v Blave - zaroven by mohli chodit aj uzke aj siroke elektricky/vlaky, nie?
Ja chodím elinou len príležitostne, dnes som nemal čo robiť a tak som sa odviezol na Komisárky a späť na Kapucínsku a šiel domov.
Čo sa Ďurkovského týka ja budem úplne spokojný keď sa nájdu peniaze na brúsku a podbíjačku a zlepší sa údržba tratí. A keď sa nájdu prachy na obmenu vozového parku trolíkov a busov (samozrejme nízkop.) A keď budú prachy na modernizácie K2, a T3, ale nie v počte dva kusy ročne ale takých desať. Aby sa dokončil Košická no aj s pruhom pre MHD + záchranári. A aby sa pripravil projekt eliny v Petržalke.
APROPO: Myslím si, že čo sa týka eliny v Petržalke mali by sme to začať volať nejako inak. Lebo keď dnes poviete Bratislavčanovi elina tak sa zháči ale keď poviete rýchlodráha (NIE rýchlodrážna električka) tak verte určite bude počúvať a potom sa dá vysvetľovať.
Turbo, vlastne všetci: Ako rýchlo dokáže ísť najhoršia elina, ktorá jazdí hore Karlovkou alebo cez Krčace. Dosť ma to zaujíma.
Si: ale to by sa dalo vyriešiť! Potom by si mal tri tlačítka A, B, C. A na tom displayi by bolo
A:(čislo linky)
B:(číslo linky)
C:(číslo linky)
Bolo by tam A:21 B:34 C:83 a cestujúci by si stlačil A a tak by zavolal 21ku. Po príchode 21tky by sa stalo nasledovné A:30 B:34 C:83 a tak by to išlo ďalej!
XxX: to je skor spolahlivejsie urobit tak, ze mas jedno tlacidlo a na display vidis co ti pride najskor a podla toho si to bud zastavis alebo nezastavis... obmedzenia: 2 vozidla iduce za sebou.
V tom tvojom rieseni nemas ako zistit ci jeden cestujuci zmackol tie 3 spoje alebo traja po sebe v kratkom casovom intervale kazdy neaky iny spoj... (t.j. nie je to blbovzdorne)
Ja som samozrejme ratal s vašími reakciami! Ale (pokiel viem) je palubný počítač vodiča prepojený s BUSE transparentom vo vnútri aj vonku. Tento palubný počítač by bol prepojený aj zo zástavkami. Napr.človek, ktorý by chcel ísť z Mokroh. na SAV by stalicil 21,83,34. Došla by napr 34 a jej vodič by ostatné vynuloval. To by ale asi naštvalo človeka, ktorý by chcel ísť do 5tržky. Ten by to musel stlačiť ešte raz. A to je ten problém. Ale, dalo by sa využiť tzv hlasovanie. T.j., že ktorá linka by mala najviac stalačení, tak tá by mala väčšiu prioritu. Čiže menej žiadaná linka by nemohla odvolať viac žiadanú.
PRAX: 3 cestujúci - jeden do Ovsišťa, druhý na Sav, tretí na Hroboňovu - ten prvý stlačí 83 (veď iným nemôže) a druhému je to jedno, tak stlačí 21,34,83, a tretí slači 34 a 83 Pri príchode prvého autobusu (v našom prípade 21) bus zastaví a vynuluje Transparent (ale iba seba, pretože je najmenej žiadaný) .
V inom prípade (dojde 34) zastaví bus a vynuluje aj seba aj 21ku! ten na Savku nastúpi, aj ten na Hroboňovu, po odchode ostane svietiť iba 83, pretože je najviac žiadaná a tak cestujúci do Ovsišťa nemusí opätovne stláčať tlačítko!
Je to blbosť... ja viem
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
Martin Fundárek
Dagmar: Ak má jedna linka interval 8 a druhá 9 minút, tak sa holt v niektorom časobom úseku prekrývať musia. Aj v Tvojom prípade je to tak - okolo tri štrvte na osem je rozloženie spojov výborné, pol hodiny predtým jazdia za sebou. Posunutie teda nič nevyrieši (jedine "posunie" problém ny iný čas), treba zmeniť interval.