Reply on: AAA #115369:
tiez si myslim, ze tlacitka by sa mali zjednotit, nasledne by sa malo zaviest dopytove otvaranie pri autobusoch. Zacat treba uz pri specifikacii vybavy novych klbovych autobusov, Capacity a v spolupraci s vyrobcom aj pri Solarisoch a Soroch.2xT3SUCS: staci ked sa vezies ako cestujuci a vobec sa pritom nevenujes premavke. Potom inak vnimas zakruty, brzdenie a rozbiehanie. Za volantom si na to vzdy pripraveny a mas to plne pod kontrolou.
Napr. sme sa s kolegynou viezli vzadu v aute. Potom sa mi stazovala, ze vodic jazdil otrasne, ziadna plynulost.
V pripade busov som uz niekolko krat kolegyniam vysvetloval, ze nie vzdy za trhanie pri rozbiehani/brzdeni moze vodic. Zalezi aj od stavu brzd, prevodovky a osobitnou kapitolou su Karosy CNG.
2xT3SUCS
2. trvám na tom, že bez aktívneho prístupu cestujúcich je nemožné dopravu skultúrniť a tiež na tom, že v čase všeobecného znekultúrňovania by bolo dosť zvláštne, keby práve v MHD bol trend opačný. a tiež na tom, že úroveň vodičov je plne v súlade s úrovňou cestujúcich, neraz ju prevyšuje (áno, sem-tam platí aj opak, viem, sám som niekoľkokrát denne cestujúci).
...jeden nemenovaný časopis (český, ale odhadujem, že v SR je to dosť podobné) zverejnil výsledky prieskumu, z ktorých vyplýva, že čím viac osôb je prítomných pri napadnutí (slovnom ale aj fyzickom), tým menšia ja pravdepodobnosť, že niekto napadnutému pomôže (priamo alebo hoc len privolaním polície)...
je zaujímavé, že keď žiaci ZŠ vo vozidle MHD líčia, akého svinstva sa na na nich zas dopustili ten vyj...ný k...t matikár a sk...ná p...a slovenčinárka (tak nahlas, že to zo zadnej časti voza počuje aj vodič zavretý v kabínke), nikomu to nevadí. ale keď niekto tupo vleze do jazdnej dráhy, vodič ledva ubrzdí, pričom mu vykĺzne "do r..ti", okamžite sú všetci maximálne pobúrení (jednak nehoráznou vulgárnosťou vodiča, dvojak jeho blbou jazdou - to hovado si myslí, že veze hnoj?!!!)
z tohto je mi na grcanie: pokrytectvo na každom kroku... ?