Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: Eury #110801:
Tak okná tam budú musieť byť. Totiž musíš všetko podriadiť tomu, aby diaľkové vlaky a aj všetky ostatné vlaky osobnej dopravy mohli plynulo prejsť aj na úkor električky. Lenže najmä diaľkové vlaky prejdú trať rýchlejšie ako električka a tým pádom budeš musieť pred prejazdom vlaku nechať "okno" pár minút (možno aj 5) a ak budú chodiť 2 vlaky za hodinu jednosmerne, budú musieť byť 2 okná v hodine. Plus ak budú vlaky meškať môže sa vyskytnúť okno kedykoľvek, keď bude mať vlak prejsť spoločným úsekom.
Inak povedané takéto riešenie je ešte zraniteľnejšie čo do pravidelnosti premávky ako súčasné trate.
Reply on: Martin Fundárek #110800:
Mna v tom clanku tiez zaujalo odvovodnenie ze vlaky musia mat medzi sebou 15-20 minut a elektricky mozu byt ovela viac nahusto. Ale fakt si neviem predstavit ako to ma fungovat v reale ked budu mat spolocnu kolaj. Viete mi to niekto prosim vysvetlit? To budu vzdy medzi elektrickami nejake "okna" rezervovane pre vlaky? alebo ako?
Martin Fundárek

Martin Fundárek

http://imhd.sk/ba/index.php?w=213621323033ef393621323033ef1f&id=6065

Zaujímavý článok. Prekvapuje ma, že odborník na dopravu odvodzuje potrebnú dĺžku električkovej siete výlučne z počtu obyvateľov, čo nie je opodstatnené. Dopravné potreby treba posudzovať zo širšieho hľadiska, predovšetkým geografického a urbanistického. Bratislava má napríklad veľmi riedke osídlenie (Viedeň (1993) 3813 obyv./km2, Budapešť (1994) 3794, Praha (1994) 2437, Brno (1984) 1615, Bratislava (1992) 1205), ktoré je však veľmi premenlivé (lesopark neosídlený, Petržalka 4475 obyv./km2) (novšie čísla sa mi nechce hľadať).

S bodmi 1 až 3 nemožno nesúhlasiť. Treba však povedať, že práve to, že mesto i autori návrhu nového Starého mosta neustále deklarujú trať cez starý most ako dočasné riešenie, spôsobuje odpor verejnosti.
Pochybné sú konštatovania v bodoch 4, 5 a 9. Vychádza z predpokladu, že trať stredom Petržalky bude posudzovaná ako električková, čo vzhľadom na zamýšľané využitie europeňazí vôbec nie je isté. Mesto hovorí o duálnom systéme, t.j. prevádzke električiek a vlakov, nie o nadväznosti v prestupnom bode – a o tom, že duálny systém nemôže fungovať v požadovaných intervaloch, som tu už písal.
K bodu 8 – jednou zo základných chýb návrhu električky je jej návrh linkového vedenia, ktoré zachováva zvrhlý systém Odvšadiaľ všade. Električka môže plniť funkciu nosného systému jedine vtedy, ak bude zredukovaný počet liniek a zhustený interval na zostávajúcich (samozrejme, s vybudovaním prestupových bodov). Čím viac liniek, tým väčšia bude nerovnomernosť skutočného intervalu v smere z mesta do Petržalky. Preto považujem za zásadnú chybu argumentovať práve „jazdením električky do všetkých smerov“.

Podľa môjho názoru by petržalská električková trať mohla spĺňať kritériá nosného systému, avšak len pri dodržaní určitých podmienok (predovšetkým maximálne separovanie od cestnej dopravy vrátane krížení, málo liniek s hustým intervalom, nemiešanie s vlakmi). Obávam sa však, že tieto podmienky dodržané nebudú a že mesto, ako už dokázalo mnohokrát, svojimi rozhodnutiami v prospech individuálneho automobilizmu degraduje petržalskú električku na úroveň tej dnešnej, pomalej a neatraktívnej.

(Autor je odborník na mestskú hromadnú dopravu, ktorý sa problematike venuje vyše 25 rokov). ?
Reply on: hoppusmark01 #110798:
A k zrekonstruovaniu zimneho stadiona O.Nepelu asi len tolko, ze to by bol pocas majstrovstiev megakolaps dopravy..
Co sa tyka toho stadiona, uplne najidealnejsie by bolo postavit ho niekde pri letisku, s hlavne pri dialnici. Tak by bolo zabezpecene napojenie na cele Slovensko, a nestal by v ceste Pristavny most (co by bolo v pripade Petrzalky).. Letisko by zas zabezpecilo napojenie na zahranicie.
Zaroven by mohla byt k stadionu potiahnuta MHD (autobusova), ako z mesta tak aj z letiska.
Samozrejme, DPB asi ani v r.2011 dostatok autobusov mat nebude, takze by bolo fer, ak by potrebny pocet autobusov zakupil stat, a tieto by po majstrovstvach presli do vlastnictva DPB a zlepsila by sa tak doprava v celej BA.
Martin Fundárek

Martin Fundárek

Reply on: derik #110748:
2. Presne tak.
Martin Fundárek

Martin Fundárek

Reply on: Ike #110762:
... alebo ani jednu. ?
Reply on: ivanbuto #110721:
Asi sa snažili podobne ako títo (tiež veľmo vydarené preklady):
http://halbot.haluze.sk/?id=4355
http://halbot.haluze.sk/?id=926
http://halbot.haluze.sk/?id=3884
🙂
Reply on: záchranár #110788:
Ak si čakal mimo špičky preto, lebo cez prázdniny jazdí len v špičke. ?
Reply on: záchranár #110788:
prvá 34ka z dúbravky ide poobede 15:21. Inak iné spoje ako 34 nie sú? 😕
Reply on: záchranár #110788:
Je to tým, že nesprávne čítaš cestovný poriadok linky 34. V dni školských prázdnin je to inak ako cez školu:)
Reply on: S499.1023 #110790:
a nejake chladiace trubky este, v aprili uz je predsalen voda v kvapalnom skupenstve ?
Reply on: Ike #110770:
Na Zlaté piesky! Spojenie s letiskom nie je problém zriadiť, výjazd z diaľnice tam je a električky zvládnu ľubovoľný nápor, len treba tak sto dokúpiť ?
Reply on: Solider #110787:
Prosim ta citaj. Ja som za Petrzalku, ale keby ta z nejakeho dovodu nevysla, navrhujem tuto alternativnu lokalitu. V pripade ze by tam stadion stal malo by zmysel menit projekt ELEKTRICKY.
ahojte v dúbravke sme dve hodiny márne čakali na autobus Linky 34 . a ani iné dni linka 34 často nechodila. čím to je?
Reply on: 810zssk #110786:
A načo ho meniť? Kvôli tomu, aby zlošuk mohol pošotoušiť, sa majú vrážať peniaze do zmeny projektu? Myslím, že teraz je lepšie "ja nič nevidím - nepočujem" a ticho podporovať výstavbu v Petržalke, lebo nakoniec sa len zrekonštruuje štadión O.N. a bude to celé v háji...
Reply on: Solider #110785:
A kto povedal ze projekt elektricky sa nemoze menit?

Ja som inak tiez za Petrzalku, toto ma len napadlo ako dalsia alternativa.
Reply on: 810zssk #110783:
A z Petržalky nejde náhodou D1 okolo letiska? A kde tam? Na tom maličkom fliačiku pri Vajnoroch? Ja neviem, ale tá električka pôjde troška iným smerom 😃

Hala musí byť vybudovaná do jesene - zimy 2010, vtedy sa má konať nejaký turnaj, a potom samozrejme apríl - máj 2011 hokejové majstrovstvá sveta.
Reply on: 810zssk #110782:
jaaaj, tam sa stavia nejake bussines centrum, teda uz polroka je postavene a opustene, takze to by tiez mohlo byt dobre miesto, ale aj tak si myslim ze ta Petrzalka je najlepsi mozny variant
Reply on: Solider #110781:
Hej, hej v jeseni 😃 K veci - ako daleko za BA? Ja som myslel vyjazd na D1 a ten od centra nie je o moc vzdialeny oproti Petrzalke. Navyse tam sa moze vybudovat elektrickova doprava a bude aj fantasticka dopravna obsluznost (blizko letiska, dialnice, NS MHD).

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.