Komunalnopoliticky offtopic:
SITA :: Ďurkovský požaduje financovanie Bratislavy štátom
http://www.webnoviny.sk/slovensko/clanok/19519/Durkovsky-pozaduje-financovanie-Bratislavy-statom.html
"Ako potvrdil pre agentúru SITA, má eminentný záujem na tom, aby štát financoval aspoň časť funkcií, ktoré mesto zo svojho postavenia vykonáva. Ako príklad spomenul starostlivosť o ďalších okolo 180 000 ľudí prichádzajúcich denne do hlavného mesta či o takmer 60 000 študentov. Samostatnou kapitolou je podľa neho mestská hromadná doprava, pri ktorej dotujú Bratislavčania ľudí dochádzajúcich do hlavného mesta."
SITA :: Ďurkovský požaduje financovanie Bratislavy štátom
http://www.webnoviny.sk/slovensko/clanok/19519/Durkovsky-pozaduje-financovanie-Bratislavy-statom.html
"Ako potvrdil pre agentúru SITA, má eminentný záujem na tom, aby štát financoval aspoň časť funkcií, ktoré mesto zo svojho postavenia vykonáva. Ako príklad spomenul starostlivosť o ďalších okolo 180 000 ľudí prichádzajúcich denne do hlavného mesta či o takmer 60 000 študentov. Samostatnou kapitolou je podľa neho mestská hromadná doprava, pri ktorej dotujú Bratislavčania ľudí dochádzajúcich do hlavného mesta."
derik
1. Ja som len pisal ze nemame uceleny nosny dopravny system ale je roztriesteny na jednotlive mestske casti a ked chce clovek cestovat z jedneho kuta Bratislavy na druhy caka ho v niektorych pripadoch dost komplikovane prestupovanie.
Ja si osobne myslim, ze vsetky linky, ktore tvoria nosny system by mali mat pre cestujuceho lahko prestupne miesta, kde cestujuci nemusi slapat 5min medzi zastavkami (napr. zastavky Hlavna Stanica/Predstanicne namestie/SAV). Mne je jasne ze taketo prestupove miesta sa v BA riesit ani velmi nedaju, ale tym padom sa ani neda hovorit o nosnom systeme.
2. Sucasna elektrickova siet v BA je system odvsadial vsade co ma za nasledok viacero nedostatkov:
- vsetky elektricky z centra mesta na koniec radial sa vetsinou zhluknu cize sa elektricky neprekryvaju v 4min intervale ale vznika jeden 12min interval.
- ak dojde k poruche/nehode na jednej radiale na nejaky cas to kapacitne ochromi aj inu riadialu, nehovoriac o tom, ze elektricky pre bezneho cestujuceho v centre mesta zacnu chodit nahodne a cestujuci nevie kedy mu pride elektricka a kam ho zavezie.
Preto si osobne myslim ze najlepsim riesenim je na jednu radialu jedna linka.
3. Ja viem ze nosny system nemoze ist vsade, ale urcite by mal pokryt vyznamne miesta a velke sidliska. Ak by sme povazovali elektricky za akysi nosny system ostava nepokryta autobusova stanica a letisko, co si myslim ze su vyznamne body v Bratislave.
--------------
A este sa vratim k elektricke do Petrzalky:
- neviete nahodou ci bude Sturova ulica pre elektricky obojsmerna? Pretoze ak nie, tak to bude zabava pre cestujucich zakazdym obiehat po Jesenskeho/Nam. L.Sturova + zakruty + semafori + vyhybky
- budu po jej vybudovani existovat aj normalne prestupove uzly na autobusy? Lebo ak bude musiet cestujuci slapat 5min peso od zastavky k zastavke tak si myslim ze ten komfort cestovania elektrickou v Petrzalke bude ubohy.
- A este jeden osobny nazor, toto mesto sa nevie postarat poriadne ani o sucasnu elektrickovu siet, vela usekov je v havarijnom stave, na opravu Zahradnickej cakali cestujuci cca 5 rokov, na opravu trate v Tuneli cestujuci cakaju min. 7 rokov trat v Karlovej Vsi je od jej poslednej velkej opravy zaciatkom 90-tych rokov stale poruchova. Takze uprimnu sustrast cestujucim vyuzivajucich linku 95 pretoze po jej zmene na elektricku to bude asi zhorsenie kvality cestovania.