potom z toho postavaju biznis centra... je to fakt smutne... iba hlupak by nevidel ze tu ide o prachy a nie o obyvatela (ci Bratislavy, alebo BSK)... kazdy svoju pesnicku, kazdy svoje koryto... ved toto je non-sens
Este dufam ze pride niekto kto pride s navrhom prebudovat nejaky futbalovy stadion na hokejovy, pripadne prestavat letisko na stadion. Ani sa nenazdame, pride rok 2011 a my tu budeme mat rozostavane 4 stadiony, ktore nam budu na nic, lebo MS sa presunu. Stavba sa zastavi a o 10 rokov niekoho napadne spravit v BA majstrovstva sveta. Zas sa zacnu dohadovat ze ktory stadion dokoncia a kym sa dohodnu pridu dalsie 4 navrhy. To uz budeme mat 8 rozostavanych stadionov, ktore nam budu opat nanic lebo MS sa pre ich nedostavanie presunu. Bratislava.
SITA :: Ďurkovský požaduje financovanie Bratislavy štátom http://www.webnoviny.sk/slovensko/clanok/19519/Durkovsky-pozaduje-financovanie-Bratislavy-statom.html
"Ako potvrdil pre agentúru SITA, má eminentný záujem na tom, aby štát financoval aspoň časť funkcií, ktoré mesto zo svojho postavenia vykonáva. Ako príklad spomenul starostlivosť o ďalších okolo 180 000 ľudí prichádzajúcich denne do hlavného mesta či o takmer 60 000 študentov. Samostatnou kapitolou je podľa neho mestská hromadná doprava, pri ktorej dotujú Bratislavčania ľudí dochádzajúcich do hlavného mesta."
1. Opakujem, NS nie je vsade, skratka prestupy na "podradeny" system budu vzdy. Vyrazne zlepsenie by bolo vybudovanie Petrzalky, Vajnor, Lamacskej Brany + ZZ DNV - Eisnerova, pripadne este elektricky Dolne Hony a Letisko
2. Nie elektrickova siet, ale linkovanie. Odporucam pozriet tento navrh: http://hrady.sk/imhd/eliny2008.pdf - ak by sa zrealizoval, mame idealne linkovanie (cela siet s jedinym prestupom).
3. AS by sa dala riesit vlakom, letisko by mohlo mat elinu, ale je otazka ci je to ekonomicke. Skor som aj za riesenie letiska vlakom (rychlejsie spojenie po dobudovani tunela).
trochu OT k dnešnému dátumu: 27.8.1964 na skušobnom okruhu Cerhenice (žst.Velim, okr.Kolín) vytvoril parný rušeň 498.106 československý rýchlostný rekord parnej trakcie - dosiahol rýchlosť 162 km/h. Touto rýchlosťou prešiel okruh 6x = cca 80 kilometrov. Ťahal merací vozeň + prototyp vozňa Aa (1.tr.) MÁV na ktorom maďarský výrobca testoval nové podvozky na rýchlosť 160 km/h.Rušeň vtedy patril depu Bratislava hl.st., aj rušňová čata bola bratislavská.
1. Ja som len pisal ze nemame uceleny nosny dopravny system ale je roztriesteny na jednotlive mestske casti a ked chce clovek cestovat z jedneho kuta Bratislavy na druhy caka ho v niektorych pripadoch dost komplikovane prestupovanie.
Ja si osobne myslim, ze vsetky linky, ktore tvoria nosny system by mali mat pre cestujuceho lahko prestupne miesta, kde cestujuci nemusi slapat 5min medzi zastavkami (napr. zastavky Hlavna Stanica/Predstanicne namestie/SAV). Mne je jasne ze taketo prestupove miesta sa v BA riesit ani velmi nedaju, ale tym padom sa ani neda hovorit o nosnom systeme.
2. Sucasna elektrickova siet v BA je system odvsadial vsade co ma za nasledok viacero nedostatkov:
- vsetky elektricky z centra mesta na koniec radial sa vetsinou zhluknu cize sa elektricky neprekryvaju v 4min intervale ale vznika jeden 12min interval.
- ak dojde k poruche/nehode na jednej radiale na nejaky cas to kapacitne ochromi aj inu riadialu, nehovoriac o tom, ze elektricky pre bezneho cestujuceho v centre mesta zacnu chodit nahodne a cestujuci nevie kedy mu pride elektricka a kam ho zavezie.
Preto si osobne myslim ze najlepsim riesenim je na jednu radialu jedna linka.
3. Ja viem ze nosny system nemoze ist vsade, ale urcite by mal pokryt vyznamne miesta a velke sidliska. Ak by sme povazovali elektricky za akysi nosny system ostava nepokryta autobusova stanica a letisko, co si myslim ze su vyznamne body v Bratislave.
--------------
A este sa vratim k elektricke do Petrzalky:
- neviete nahodou ci bude Sturova ulica pre elektricky obojsmerna? Pretoze ak nie, tak to bude zabava pre cestujucich zakazdym obiehat po Jesenskeho/Nam. L.Sturova + zakruty + semafori + vyhybky
- budu po jej vybudovani existovat aj normalne prestupove uzly na autobusy? Lebo ak bude musiet cestujuci slapat 5min peso od zastavky k zastavke tak si myslim ze ten komfort cestovania elektrickou v Petrzalke bude ubohy.
- A este jeden osobny nazor, toto mesto sa nevie postarat poriadne ani o sucasnu elektrickovu siet, vela usekov je v havarijnom stave, na opravu Zahradnickej cakali cestujuci cca 5 rokov, na opravu trate v Tuneli cestujuci cakaju min. 7 rokov trat v Karlovej Vsi je od jej poslednej velkej opravy zaciatkom 90-tych rokov stale poruchova. Takze uprimnu sustrast cestujucim vyuzivajucich linku 95 pretoze po jej zmene na elektricku to bude asi zhorsenie kvality cestovania.
1. Nosny system moze byt aj autobus. Nie je to v meste ako BA velmi kvalitny nosny system, ale moze nim byt.
2. Elektricka by mala viest z Petrzalky priamo bez prestupu na vsetky radialy.
3. Jednym zo znakou nosneho systemu je ze nevedie vsade a vacsinou treba prestupovat na doplnkovy system.
Neviem odkiaľ si čerpal Tvoje informácie. Do Petržalky budú chodiť električky liniek číslo 11, 12, 13 a 14, ktoré budú zo Šafárikovho nám. pokračovať (áno, nebudeš musieť prestúpiť ani vystúpiť ? ) ďalej po zvyšku dnešnej trasy.
Interval všetkých električkových liniek v Bratislave je cez pracovné dni školský rok 12 minút od 5. hod ráno do 20. hod večer. 15 minútový interval majú iba cez pracovné dni prázdniny.
Električková linka z Petržalky, ktorá by končila na šafku (keď tak už oblúkom cez Jesenského a Nám. Ľ. Štúra) by nemala zmysel a ak by sa o takej uvažovalo, tak iba ako o doplnkovej k vyššie uvedeným ?
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
KOLAcik