Reply on: Vladimír #108130:
Ja tvrdím, že áno. V roku 2006 prepravil DPB 252.910.000 cestujúcich (iMHD) pri nákladoch 2.945.628.000 Sk (VS DPB). Ak by od každého cestujúceho za cestu (bez ohľadu na jej dĺžku) utŕžil 14 Sk, výnosy by činili 3.540.740.000 Sk. Čiže zisk DPB by bol 595.612 Sk (16%). Prípadne opačne, ak by DP nechcel tvoriť zisk, stačilo by, aby každý cestujúci zaplatil len 11,65 Sk.
tr3mp
- Dunaj robí za Starým mostom mierny oblúk doprava, pri pohľade z Nového mosta je oblúk Mosta Apollo krásne v predĺžení rieky, ak by bol od brehu k brehu, bol by z tohto pohľadu "za rohom"
- oblúk od brehu k brehu by si žiadal upravenú technológiu výstavby, keďže mostovka by sa nedala naplaviť až tesne k brehu (na pravej strane je plytšia voda). Územný plán zóny pre pravý breh naviac uvažuje s rozšírením Dunaja o jedno mostné pole. Ak sa toto realizuje, bol by si tam, kde na začiatku, keďže jeden oblúk by končil na pilieri vo vode
Nezabudni na dôvod(y), prečo je súčasné umiestnenie oblúku zlé.