hehe, v #99570 som myslel 1+2+3 (ciel), alebo 2+3 (BID), v sucasnosti iba 3 (vlak ZST PE - UNS - BANM nie je velmi pouzitelny).
1. 20% je dost, ostatnych riesi podporna busova doprava (napr. L99). Elektricka PLNI funkciu NS a pre PE postacuje. Cize ziadam ju prave preto, ze vyborne obsluzi zakaznikov linky 95, plus pritiahne dalsich.
2. vzhladom na technicke problemy prepojenia elina/vlak je lepsie rozdelenie ine - cez tunel (smer Raca) a cez UNS a BA NM (DNV, Zahorie)
3. lenze to je aj sucasny stav. akurat Stary most nebude obsluhovat autobus, ale elina.
ad PS: ja zastupujem 1 vlastnika priamo. a ak berieme do uvahy tych 20%, tak nas je tu takych viac.
ad PS2: tie lokality budu nielen cielom, ale aj zdrojom ciest - do celej Bratislavy.
Nepresadzujete. Vy len presadzujete take riesenie ktorym sa chcete zbavit elektricky (fuj, zla, barierova, neesteticka, kolizna, zabijajuca psiky venciace sa na Fosterovej) ktora sa Vam (bez jedineho argumentu, ktory nebol vyvrateny FAKTAMI) nepaci.
"ved je v pesej dostupnosti len pre cca 20% ludi. Prave preto nemoze byt NS MHD." - prave si uspesne dokazal svoju NEKOMPETENCIU. NS MHD nemusi byt v dosahu vacsiny ludi, lebo ma riesit HLAVNE PREPRAVNE TAHY. Ludia mimo nich sa k nemu mozu dostat doplnkovou dopravou na baze inych systemov.
Spravna otazka. Pytam sa ju aj ja. Ja cely cas tvrdim, ze dopravu dostatocne obsluzi siet trolejbusov a busov.
Odpoved na otazku "preco?" som uz naznacil: Odstranenie stavebnej uzavery plus niektori mestski politici maju firmy na realizcaciu ciastkovych zakazok...
Re #99588 Valec: Ako studirovany jedinec urcite poznas statistiku a napriklad zakon velkych cisiel. Jedno ani druhe ti nepovie, ako sa zahcova konkretny jedinec (to nie je ani potrebne) ale povie ti, ako sa bude spravat cely system v globale a kolko ludi pojde v tej-ktorej relacii, povedzme s 5% odchylkou. Preto dopravne pruda su spolahlivym vyjadrenim dopravnych narokov. To by ale znalec dopravy mal vediet.
Spravne - riesi to dopravne potreby jednych aj druhych spominanych. Aj Petrzalcanov.
Re #99590 Ondro: To co tvrdim cely cas - trolejbusy.
Re #99591 drink: Jedno i druhe ide aj okolo Rovniankovej.
"Lepsi interval ako 15 min ani ja neocakavam" - 10-15 minút S-Bahn + 20-30 minút niečo nadregionálne. To je celkom slušné zaťaženie na to, aby sa tam už nezmestili vlaky v 5 minútovom ? intervale z Rovniakovej.
"Ale ano, UP urcuje kto kde sa byva, kde sa pracuje a aj urcuje dopravu a dopravne prudy."
Áno, určuje kde sa býva, kde sa pracuje, kde sa oddychuje. Ale nikomu neurčuje kde bude on konktrétne bývať, kde bude on konktrétne pracovať, kde bude on konkrétne sa rekreovať. Ono totiž petržalčania môžu všetci pracovať na Nivách a ružinovčania v petržalke, ale môže to byť aj pol na pol alebo každí doma. Čiže aj dopravné prúdy sú len čisto orientačné, lebo nemôžu rátať s každého osobnými preferenciami.
"A ostatne vztahy (region) riesi NS MHD."
Aké ostatné vzťahy (a dokonca na región) má riešiť NS MHD? Myslíš tých pár jedincov, ktorí bývajú v BA a pracujú mimo? Alebo tie tisícky z regiónu pracujúce v BA? Lebo jedným aj druhým nebude vlak uprostred Petržalky nijako platný.
Keďže električka i ťažšia "električka" bude mať v Petržalke obdobnú trasu až po Bosákovu, tiež bude spĺňať potreby akurát tak 20% Petržalčanov s tým rozdielom, že ťa nezavezie ku Trafenej Husi, ale vrazí tunelovo do Dobrej Nivy.
810zssk