Reply on: S499.1023 #99150:
Ale nepadlo to na nič a na nikoho dúfam. Okolo toho popri stĺpoch sú rôzne závesné laná, úchyty ktoré asi majú tiež dáku životnosť plus také, ja by som to nazval oporné tyče, také ako napríklad vidno na konečnej Jelačičova alebo v užších uliciach kde je trolejová stopa uchytená o tú horizontálnu tyč. Pomenoval som to správne? Skôr než by sa šlo do rozvoja elektrickej trakcie by sa malo podľa mňa skontrolovať dôsledne v akom stave sú už existujúce trate či unesú nápor posilnenej dopravy (okrem trolejového vedenia a s ním všetko idúce dokopy pri električkách aj stav tratí).
Sommelier
Zle. V Petržalke budete mať električku. Je to dobré a vhodné riešenie, najlepšie po povrchu na viacerých miestach s mimoúrovňovým križovaním a preferenciou. Vsio. Žiadne iné riešenie nie je momentálne vhodnejšie.
Že povedie po Starom moste ? Blivajz.
Že potom akosi chcú tú električku nahrádzať ? Lebo súdruhovia a hlavy brušerbelské namazané to akosi nedomysleli a keď to nedomysleli tak to aspoň skomplikujú ? A že železnice chcú odkrojiť z koláča čo sa dá ? No comment. Som len zvedavý čo z nich definitívne vylezie. Už teraz sa bavím z termínov a plakať budem nad zdrojmi.
Poviem Ti úprimne z vlaku nie som nadšený. Ono estakádne aj tunelové riešenie je v prípade Petržalky z há do es.
Tunel má horšiu dostupnosť, nazvem ho asociálnym z viacerých hľadísk, pasívna bezpečnosť, flexibilita a intervaly a hlavne náklady. To je za cenu nižšej hlučnosti a nižšiemu riziku stretu s iným druhom dopravy a chodcami slabá útecha. Čo tým chcem ale povedať je, že v rámci štandardov bude takéto riešenie nevyhnutné, len poukazujem na to, že vlak v Petržalke je nešťastný. Nebude dobrý, nie je vhodný.