Teraz uz vyzera inak, tramvaj tam nie je, trolejbusy vsak maju zapojene aj tie stopy, ktore na tej fotke este zapojene nie su. Tohto roku by sa ta krizovatka mala menit na kruhac, ktovie ako to tam bude visiet vo vzduchu.
Odbočka "z hora Karadžičovej" (to mi trvalo, než som to prežul a pochopil, čo píšeš, to nemôžeš napísať "od ASMN na Amerikánskuju ploščaď"?) supluje trasa cez 29. augusta. Ďalšie dve odbočky supluje križovatka Záhradnícka - Svätoplukova. Bolo by síce pekné tam mať tie odbočky, čo zmieňuješ, ale zavesiť pre nejaký občasný odklon do vzduchu pár miliónov, to by sa mi nepáčilo, najmä vo chvíli, keď máme v sieti ešte také historické relikvie ako križovatka Záhorácka x Pri Suchom mlyne. Ale kompromisné riešenie by som mal - zavesiť odbočné stopy bez výhybiek, na prekladačku, to by šlo.
So stavom stĺpov máš pravdu, je to zúfalé. Závesné siete sa projektoujú na ťah 1000 N, takže žiadna sranda to nie je a za svojho života už som bol svedkom pekných pár padnutí prežratých stĺpov.
jj, ale napr robiť odbočku z hora Karadžičovej na Záhradnícku smerom na Kollárko je somarina nie? Záhradnícka - Karadžičova smer Legionárska, Karadžičova zo smeru ASMN - Záhradnícka smer trhovisko a späť, Záhradnícka zo smeru Kollárko - Karadžičova smer ASMN by bolo fajn zatrolejovať nie? Koľko by to stálo, je to tak náročná investícia?
Ešte si všímam, že nie všade sú nosné stĺpy trolejového vedenia v ideálnom stave, tak ma napadá, že by sa malo s nimi dačo robiť a meniť za nové, a potom aj určite závesné mechanizmy pre trolejové vedenie, ktoré mi dakedy pripadá akoby sa malo každú chvíľu rozpadnúť. Koľko to už vydrží ten materiál bohužiaľ neviem a ani neviem aké sily tam pôsobia na to v akej miere aby som posúdil kedy čo opravovať ?
Ja si, naopak, myslím, že odbočka zo Šancovej na Štefánikovu by zbytočná nebola, ani tá spojka Pražská-Kooperatívne námestie-Hbf. Ale tá sieť je dosť rozsdiahla a tých možností obchádzania je v globále pomerne dosť.
ok, priznávam, že odbočka zo Šancovej na Štefánikovu je zbytočná,alebo Štefánikova x Palisády ale mohla by existovať trolej po trase 32 (Hl.st. - SAV), tak by mohli spoje 201 zájsť v pohode pred záverečnou na stanicu a rýchlo výjsť von a robiť skrátenú trasu 32 po Pri Suchom mlyne a odtiaľ do vozovne pokračovať.
keď si odmyslím manipulačku v Trnávke, potom Jelačičovu a jednu odbočku Karadžičova x Záhradnícka tak nejak viac možností sa u nás nenúka. Okrem toho za tých x rokov furt niesu v schopní vystavať druhú stopu na Patrónke čo vyznieva viac než komicky ?
Ale spojením aspoň tých križovaní spomenutých v #99137 by trolejbusové ZV mohli byť flexibilnejšie.
Mimoriadne i vopred plánované dočasné odklony trás liniek by sa mohli v niektorých prípadoch efektívnejšie spraviť (napr. tá 205-ka nie cez Jelačičovu).
A bolo by viac možností na výber pre prípadné budúce zmeny v linkovom vedení trolejbusov.
"Najrozsiahlejšia mne známa je križovatka v Ostravepri Novej radnici, kde z ôsmich možných stôp chýba jedna." - to je tá, čo som o nej počul, že pri nejakej odbornej exkurzii bola miestnym sprievodcom komentovaná v štýle "Tak, pánové, a teď když se podíváte nad sebe, uvidíte sedm tun železa." ?
Re #99114 810zssk: No aspoň, že tak, ale to je nesystémové riešenie. ? Tam je však pomerne vysoké riziko poškodenia trolejového vedenia, však?
Zaujíma ma napríklad, či sa to neplánuje spraviť, aspoň to Šancová /Štefánikova, ale aj to priamo pod Hlavnou stanicou, aby sa z nej mohol dostať trolejbus napr. na Hodžovo nám. či na Kramáre.
A takisto by sa iste zišlo Karadžičova / Záhradnícka a Záhradnícka / Miletičova. Kde sú v Bratislave ešte takéto (ne)križovania trolejbusových tratí? Či toto sú všetky?
Papyr