Vladimir: ja mam doma mnozstvo map Bratislavy, pocinajuc nejakym 1960tym rokom - a je to naozaj zaujimave citanie/pozeranie (teda pre toho, koho to zaujima
)
Napriklad prvou linkou chodiacou po sucasnej Furdekovej bola 27icka. Zaujimave boli aj obdobia, ked 27+47 (a tusim nejaky cas aj 46) chodili len na Kapucinsku a 28+45 cez Safko, Namestie SNP na stanicu

Napriklad prvou linkou chodiacou po sucasnej Furdekovej bola 27icka. Zaujimave boli aj obdobia, ked 27+47 (a tusim nejaky cas aj 46) chodili len na Kapucinsku a 28+45 cez Safko, Namestie SNP na stanicu

Trubo
Hmm, na to by si potreboval variabilny kompresny pomer. Viem ze sa take daco vyvyjalo v SAAB-e. Alebo Volvo to robilo. Slubovali si od toho nasledovne veci: Znizenie spotreby benziu a zvysenie ucinnosti. Totiz pri nizkych otackach je idealne mat vyssi kompresny pomer, pri vyssich staci nizsi. Samozrejnmostou je varaibilne casovanie ventilov, o ich pocte na velec netraba hovorit. Je to velmi zaujimava tema a uvidime co buducnost prinesie. Kazdopadne ale plati stale jedna zasasda: Ziaden spalovaci motor sa nevyrovna elektromotoru. Kto si mysli, ze elektromotory sa uz vynasli vsetky a nie co zdokonalovat sa tiez myli. Mozno nie priamo elektromotory, ale ich regulaciu. Ako priklad si veumem trolejbusy. Prve mali derivacne motory, ktore sa vlemi lahko riadili. Potom sa uchytili motory seriove, ktore sa daju velmi lahko ovladat pomocou shuntovania. Okrem toho sa lahko spajaju viacere motory do jednej regulacie. V sucastnosti letia asynchronne motory, pri ktorych je ale problem ustrazit ich a dat viacej asynchronnych mototrov pod jednu regulaciu je fakt obtaizne. Ale vyvoj pokracuje (niekedy aj velkymi omylmi, akym je napr. T3Mod