nemas pravdu, ISIC (jedno aky) ta opravnuje vyuzit u ZSSK polovicnu zlavu z cestovneho na lubovolnej trati a nepotrebujes ziadne potvrdenia (dokonca mozes byt student denneho studia v lubovolnej krajine, aj zo zahranicia a akceptuju to), tyka sa to LEN jednorazovych ciest,
beztak na to vacsinou sprievodcovia dlabu a len ked zazru nieco podobne ISIC tak to ani neberu do ruky,
spominam si snad len 2x ze by pozornejsie studovali moju ISIC a dotazovali sa ma aky odbor ze to studujem v Nemecku, ci ma ekvivalent na Slovensku, naco som zostal vyorany, ze si snad manik nemysli ze by som sa mu priznal, naco este hodil nejaky priklad so studiom parasituzmu ci aku blbost co som sa uz v hlave rehotal ze toto je ulet (kazdopadne sa da v Nemecku studovat vsetko o klobaskach/wurstoch co nema ekvivalent asi nikde vo svete :-)) druhykrat to sprievodkyna vzdala ked sa jej nepodarilo vytiahnut ISIC z obalu ked som jej ju dal nech si posluzi
ad nadzemka:
- hluk
iny ako u pozemnej elektricky? neporovnavam to s neporovnatelne astronomicky drahym metrom. btw. ludia v mestach kde pouzivaju nadzemku su nejako geneticky modifikovani a maju iny sluch?
- barierovost
...tam urcite nie je v porovnani so sucasnostou v zmysle tvorenia barier v krajine narozdiel od pozemneho ci polozapusteneho variantu, ak teda nemyslis vozickarov, ak myslis tu barierovost tak ta je rovnaka ako u polo/zapusteneho variantu, s vynimkou pozemneho
- neestetickost
to je vec vkusu ako ci je krajsie porsche alebo ferrari
- na ukor zelene
akej zelene? ked postavim nieco nad sucasnou tratou elektricky aku zelen znicim? minimum, naopak co sa tyka zelene je nadzemka najekologickejsie riesenie v porovnani s pozemnym ci polozapustenym variantom kde sa pri vystavbe znici vsetko a nemoze tam nic rast na ploche ktoru zaberu narozdiel od nadzemky pod ktorou moze byt kludne zelen
- stare mesto ako uzke hrdlo
no na dopravu v ramci stareho mesta nie je ziadny NS MHD, nakolko je take male ze tam nema vyznam, prejst sa tade da s par zastavkami, ale len blazon by tam robil zastavky kazde tri metre
- neekonomickost a dopravna neodovodnenost
je to urcite lacnejsie ako metro a pravdepodobne lacnejsie aj ako polozapusteny variant
Ďakujem za odopoveď. ?
No ako tu už bolo spomenuté medzi časom električka môže byť tiež vedená tunelom, rovnako ako vlak povrchovo. Vlak tiež nerieši napr. vzťahy, ktoré rieši L 93.
Re #96519 Marcelllooo: Len problém tvojich úvah je v tom, že počítaš, že NDS sa spraví pre cca 100 000 obyvateľov a tých ďalších 350 000 bude mať situáciu stále rovnakú.
Re #96531 Marcelllooo: Ale zas keď sa chcel nabliť Kolada, prečo nerobila jeho firma opravy vedení pre DPB?
Re #96535 Ike: Do PK snáď chodí vlak, ktorý by bol pre tvoju cestu z DNV najvhodnejší, nie? ?
Re #96540 Marcelllooo: "Je to nazor drvivej vacsiny ludi, ktori byvaju v susedstve tohoto koridoru a mam splnomocnenjie hovorit aj v ich mene, co taktiez robim." Ak nie si poslanec tak takéto splnomocnenie mať od vštkých nemôžeš, ak si nebal po všetkých bytoch a ti ho nepodpísali všetci vlastníci tých bytov a iné osoby s trvalým pobytom v danej lokalite.
Re #96554 Marcelllooo: Tie náklady bude znášať keď už VÚC, ale to je jedno, keďže mesto má platiť vnútromeskú dopravu a je jedno či mu ju bude robiť ZSSK, DPB, WL, OBB,..., takže pochybujem, že VÚC bude ochotné napr. dotovať raz za 10 minút v sedle vlak Petržalka - Rača.
Re #96564 Marcelllooo: Lenže koľajnice a podvaly sú práve ten zvršok. ? A inak už mám z teba hokej. Tak si aplikovaný matematik, odborník na siete, alebo projektový manažér?
No ako si ma nenapada ake joby mas na mysli kde zarabas sto tisice a pises na papier perom Dobre koncim a majte si ma za najvavsieho antigramatika na slovensku Nebudem vam, kazit vase dohady o salinach
- Lenze ty si napisal ze neriesis Dubravku a zaroven ze sa to robi s ohladom na Dubravku do buducnosti. To si ODPORUJE.
- Svojim spravanim dokazujes opak.
- Nie, ty ignorujes akekolvek argumenty. Ak ti niekto da argument voci ktoremu nevies oponovat, zacnes tocit o niecom inom. To je maximalne dunčoídne.
- Kedy pochopis ze 8 mld je aj s kupou vozov (ktore musis kupit tak ci tak)? Ak sa ti zda realne ze sa tu postavi kompletny podzemny NS MHD, nech sa paci. Myslim ze vacsinu nepresvedcis. A stat nam tu urcite nic nevybuduje, dufat v to je maximalna hlupost.
Nie, nemam. Ked zateplujes dom (teraz velmi typicka cinnost na sidliskach) musis urobit viacmenej subezne viacero veci: vymena okien za plastove, vymena a zateplenie strechy a zateplenie a odstranenie systemovych zavad obvodoveho plasta. Mas naplanovane veci v dome, tak, ze zateplovat v dome budes moct az o dva roky. Ale uz dnes ti tecie strecha. Tak ju das spravit s tym, ze uz bude urobena tak, ze dorobis len zateplenie plasta. Chces iny priklad synchronizovanych cinnosti?
Re #96670 810zssk: Vymyslas si. To ze hajim primarne svoje zaujmy (co je uplne legitimne a v poriadku) neznamena, ze ma nezaujima celok a ze to robim na jeho ukor.
Re #96671 810zssk: Samozrejme, ze presadzujem riesenie, o ktorom som presvedceni ze je najlepsie. A ze som si ho nevycucal z prsta len tak som tu uz pisal. Ano, zatial sa mi to javi ako najlepsie riesenie.
Ak ma chces presvedcit o opaku, mozes. Ale ak si myslis, ze to dosiahnes tym zufalym flamovanim, tak sa mylis.
Re #96674 810zssk: Prepac, ale nezda sa mi, ze to, co si tu prezentoval je realizmus (chceme elektricku, tak to urobme tak, aby bola). Ja sa tiez oznacujem za realistu a viem co je za danej situacie mozne a co nie a to v jednotlivych casovych horizontoch. Sme tlaceny casom a tym, ze ak neprijdeme s vlastnym napadom, bude nam vnuteny iny a este horsi.
Mozno sa naozaj len nechapeme (a mozno z casti ani nechceli chapat), ale mame situaciu, kedy si bud za 8mld postavime jednu vetvu a dalsie miliardy bude treba na prebudovanie centra a dalsich suvisejucich vyvolannych investicii.
Alebo nechame stat, nech nam tu vybuduje nieco, co uz je blizsie NS MHD a vyriesi dalsie dopravne problemy (suvztaznost na region). Ja sa zatial stale priklanam k tomuto variantu.
No, to sa nechval, lebo to co tu predvadzas z hladiska gramatiky je.. nekomentovatelne.. To ze Petrzalka ma vela obyvatelov neznamena ze robi Bratislavu mestom. Navyse, ak si pozries moj povodny prispevok, zistis ze bol o tom ze Petrzalku treba ignorovat nie preto ze by mala dostatocnu dopravu, ale preto ze odmieta akekolvek riesenie okrem podzemneho.
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
810zssk
- Lenze ty si napisal ze neriesis Dubravku a zaroven ze sa to robi s ohladom na Dubravku do buducnosti. To si ODPORUJE.
- Svojim spravanim dokazujes opak.
- Nie, ty ignorujes akekolvek argumenty. Ak ti niekto da argument voci ktoremu nevies oponovat, zacnes tocit o niecom inom. To je maximalne dunčoídne.
- Kedy pochopis ze 8 mld je aj s kupou vozov (ktore musis kupit tak ci tak)? Ak sa ti zda realne ze sa tu postavi kompletny podzemny NS MHD, nech sa paci. Myslim ze vacsinu nepresvedcis. A stat nam tu urcite nic nevybuduje, dufat v to je maximalna hlupost.