Co je ale len argument proti tr3mp-ovmu navrhu....
Ale tak daleko ako redundancia spojov zabezpecujuca prave odolnost proti vypadkom spojov a ich lokalnych preruseni sme sa nedostali, nehovoriac o tom, ze funguje len v centralnom komponente. Na radiale to chyti vsetkych rovnako.
Lenze zmena trasy v centralnom komponente toho vela neriesi a je zmenou cisto formalne-matematickou, nie zmenou, ktora by prinasala kvalitu do dopravneho riesenia. Je uplne jedno, ci vystupim z elektricky na Kollarku a idem odtial peso na Spitalsku alebo naopak vystupim na Spitalskej a idem smerom na Obchodnu peso. Z dopravneho hladiska su to pre mna rovnocenne alternativy, nakolko jedina zmena je v tom, ze sa menia ludia, ktori budu trosku viacej slapat...
Ked kritizujem, musim vediet co kritizujem, teda pomenovat pricinu a objekt svojej nespokojnosti:
- kupil som si nove topanky a nasiel som na nich roztrhnuty jazyk
- kupil som si topanky a nejsom s nimi spokojny, chcem ine.
Chapes rozdiel medzi tymito dvomi druhmi nespokojnosti?
A teraz provokativna otazka:
Aku nekvalitu / nespokojnost by sme vyjadrili my?
K bodu 3. Problem je v tom ze povedzme cestujuci moze kritizovat autobus (prva vec co ma napadla) aj ked sam autobus lepsi navrhnut nevie. Dovod je jednoduchy - ten autobus je tu pre cestujuceho a preto ma pravo cestujuci povedat svoj nazor na ten autobus. Bez ohladu na to ci vie autobus navrhnut lepsi (resp. vobec nejaky).
To je len jeden priklad, ale obdobne to funguje vo veeeela oblastiach.
Objasnim ti ten paradox:
1. Pre vela ludi neexistuje skutocna alternativa
2. Slovac vo vseobecnosti je zvyknuta byt nespokojna a nadavat po krcmach, ale ked ma nieco urobit, tak zrazu skutek utekl....
3. Osobne som zastanca konstruktivnych rieseni - teda ked jedno riesenie kritizujes, tak by si mal hned ponuknut ine a lepsie. A vacsina ludi nielenze nevie dat lepsie riesenie, nevie dat ani ine... Oni si nevedia predstavit ako by to mohloi a malo fungovat.
Podla mna by bolo idealne spravit strajk cestujucich. Jednoducho by jeden den vsetci ukazali ze su s MHD nespokojni a zaroven ukazali kam to smeruje ked vsetci pojdu IGK. Otazka je kde tie IGK zoberu, pre mnohych su taxiky prilis drahe.
Z veľmi jednoduchého dôvodu, ktorý bol jasný hneď po zbežnom prečítaní toho článku, bez potreby výraznejšieho zamyslenia: Preto, lebo v križovatke Púchovská - Pri Vinohradoch sa plynulá jazda IGK narúša omnoho viac - električkami. A preto ich treba čo? Obmedziť, spomaliť, zdržať, nechať čakať! Kým si láskavo veľkí čávovia v IGK prevezú svoju ctenú prdel cez križovatku.
Je mi blivno...
Nedá sa tých...nepoviem čo... nejako usvedčiť z absolútnej inkompetencie?
Ale ako, preboha, elektrickove trate a intervaly suvisia s obojsmernostou elektriciek? A Brno podla teba nekupuje jednosmerne elektricky? A AKU vyhodu ma pestry vozovy park okrem toho ze uspokoji sotochutky?
Ešte k tomu stanovisku VÚD: prvá časť je napísaná na pomerne slabej úrovni (i jazykovej). Najväčšie perly:
„S tým súvisí aj záber pôdy, pri ktorom je električková doprava náročnejšia, budovanie zastávok a napájacích staníc. Na konci každej koľajovej dráhy je potrebné postaviť depo, ktoré si vyžaduje ďalší záber pôdy.“
Autobusy zastávky a depo nepotrebujú?
„Z pohľadu obsaditeľnosti vozidiel jeľ:
- Obsaditeľnosť kĺbového autobusu je 135 osôb pri obsadenosti 5 osôb / m2
- Obsaditeľnosť električky je 319 osôb pri obsadenosti 6 osôb / m2“
Prečo páni odborníci porovnávajú dve čísla pri rôznej obsadenosti? A o akej električke a akom kĺbovom autobuse hovoria?
„Z tohto dôvodu sa vozovka nebuduje z asfaltového povrchu ale z tvárnic“
Preboha, kde sa buduje vozovka z tvárnic???
Nijak. Len celkovo som zhrnul také dobré veci na ich MHD. Ale keď také konečné sú tak asi nieje to pre nič za nič. Okrem toho tie konečné môžu byť aj uprostred ulice keď trať nepokračuje alebo sa len plánuje jej predĺženie a neoplatí sa vystavať dočasne slučku.
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
Marcelllooo
1. Pre vela ludi neexistuje skutocna alternativa
2. Slovac vo vseobecnosti je zvyknuta byt nespokojna a nadavat po krcmach, ale ked ma nieco urobit, tak zrazu skutek utekl....
3. Osobne som zastanca konstruktivnych rieseni - teda ked jedno riesenie kritizujes, tak by si mal hned ponuknut ine a lepsie. A vacsina ludi nielenze nevie dat lepsie riesenie, nevie dat ani ine... Oni si nevedia predstavit ako by to mohloi a malo fungovat.