Reply on: Marcelllooo #95635:
Ak bude po jednej radiále jazdiť jedna linka namiesto troch, bude zvládať nápory lepšie. Tri linky, ktoré na radiálu prichádzajú, totiž podliehajú určitým vonkajším vplyvom, ktoré nie sú rovnomerné, takže dochádza ku kumulovaniu vozidiel (napríklad na Račianskej radiále ide často 6 minút zmeškaná linka 11, za ňou 4 minúty meškajúca linka 5 a načas idúca linka 3, takže za dve minúty prejdú tri linky a potom 10 minút nejde nič). V prípade jednej linky bude nápor pasažierov, zápchy, pomalé jazdy a podobne pôsobiť na za sebou idúce spoje približne rovnako, preto aj keď budú spoje meškať, interval medzi nimi bude zodpovedať plánovanému. Ako je možné, že toto ste sa v aplikovanej matematike a teórii sietí neučili, veď to patrí medzi základy?
Sommelier
Re #95740 Ike: pokiaľ uvažuješ výsostne radiálne, naozaj nemáš šancu ?
Re #95725 810zssk: Predstav si, že existujú projekty, kedy súkromná spoločnosť prevádzkujúca trať postavenú mestom za dohodnutej ceny dokáže nielen takúto dopravu uživiť, ale vytvoriť aj zisk. Možno síce za cenu (ne)jednotnej tarify s inými druhmi VHD (riešiteľné), ale máš ako mesto o starosť menej.
Re #95727 810zssk: metro nemetro, na tunely sa peniaze nájdu, lebo tak niekto v Bruseli povedal.