Reply on: zakaznik #95629:
Presne toto som si myslel a bohuzial je to nespravny prepocet. Ked nezvladaju 3 linky s x vozidlami oblsuhovat v dostatocnom intervale jednu radialu, preco si niekto mysli, ze rovnaky pocet elektriciek to uz bude zvladat, ked sa im len zmeni cislo na transparente? Zohladnil si pri tom aj uzke miesto, ktorym je centrum mesta? ? ? Skusme nasledovny prepocet: Ratajme, ze z Dubravky do Race je to cca 60 mint. To znamena, ze na 4-minutovy interval potrebujes 15 suprav v jednom smere, teda 30 suprav v oboch smeroch na jednu linku v danom case a to este nikto neoddychuje. Takze ked to zoberieme aj s tymi oddychujucimi, mame cca 35 - 40 suprav (suprav, nie voznov!) len na jednu linku, co cini dohromady 175 az 200 suprav pri danom dopravnom rieseni na celu Bratislavu a to nemame este zalozne vozidla... ?
Odporucam sa zamerat namiesto takychto prepoctov na softverove modelovanie dopravnych intenzit... ?
Valec
Po vybudovaní električky do Petržalky sa očakáva jednak prechod časti cestujúcich späť do MHD a tiež odoberie časť cestujúcich z autobusových liniek, čím zaťaženie mostov o niečo zníži. Starý most nie je až tak vyťažený automobilovou dopravou, že by to Nový most a Apollo nezvládli. Naviac uzatvorením Starého mosta pre automobilovú dopravu bude možné znížiť počet pohybov v križovatke na Šafárikovom námestí, čo zasa zvýši jej priepustnosť.
Záujmové skupiny stavbárov a betonárov by som sem neplietol, tým môže byť jedno čo a v akom variante sa bude stavať, oni sa prispôsobia.
Softvérové nástroje sú dobrá vec, ale dôležitejšie sú dáta do nich vkladané. S akými údajmi ste pracovali pri výpočtoch? Ako počítam tak počítam, trasa od petržalského daňového úradu do Polusu mi vyjde stále kratšia v kombinácii autobus+elekrička ako vlak+elekrička. Keď už pre nič iné tak pre dlhšiu dochádzkovú vzdialenosť na žel. stanicu (zastávku).
Ono mnoho vecí by bolo lepšie preberať na nejakom osobnom stretnutí, nakoľko na vypisovanie je to dosť na dlho. ?