Vpravo dole na tom PDFku je napísané "jednotný interval 4/5/6 (spička/sedlo/víkend)". Odtiaľ mám tie 4 minúty.
Plus mínus to zodpovedá aj mimo špičky súčasným intervalom a kapacitám. Od roku 2004, čo tu to PDFko behá, sa toto linkovanie nepodarilo nikomu nabúrať.
V elektrickovej sieti mas niekolko obratisk, celkom dost vyhybiek a par alternativnych ciest napr. nabrezie/tunel a ty tie linky medzi nimi mozes prelinkovat ze. ? A mimochodom autobusy tiez chodia x rokov stale po tych istych uliciach. ?
Re #95584 Marcelllooo: Par zmien tras elektriciek co si pamatam od r. 1990: zrusenie L 6, 10, 14, 13 a nasledne obnovenie L 13 a L 14 v inej trase a td. ?
Re #95588 Marcelllooo: Tak potom zrusme VHD kedze cela je stratova. Ty robis v DPB, na magistrate, MDPT, alebo mas 15?
Re #95590 Marcelllooo: Mozes nam prosim ta teda definovat prelinkovanie?
Re #95623 Marcelllooo: Takze uz vieme kto si a ake mas nazory.
Na rozdiel od teba sa nevenujem problematike ja sam, ale v spolupraci s ing. Dullom, odbornikkom na ekonomiku dopravnych stavieb z ministerstva hospodarstva, dr. ing. Schlosserom autorizovanym dopravnym inzinierom a komunikujem aj s ing, Faborom, splnomocnencom primatora pre dopravu ako aj s MDPT sekciou cestnej aj sekciou zeleznicnej dopravy si tvorim (polo)laicky nazor, ktory dalej prezentujem a diskutujem o nom pripraveny poopravit ho, rozhodne sa nezabetonuvam v dogmatickom zajati. Studoval som aplikovanu matematiku, konkretne aj optimalizciu na sietach. Nazory, ktore prezentujem cerpali zo skusenosti z Prahy a Viedne, a asi neboli az take mimo realitu, ked si ich osvojil aj ing. Fabor aj mestska cast Bratislava - Petrzalka, ktora pozaduje tzv. plytky tunel. S akym odbornym kolektivom sa radis ty, z akych europskych miest cerpas skusenosti, a ake mas vzdelanie, ked si hotovy robit sudy a tvarit sa najdolezitejsie na celom svete? Sorry, ze to musim takto napisat...
Na problematiu sa treba pozerat v suvislostiach a tou je nielen MHD, ale i individualna doprava a vplyv povedzme na cestnu siet, ked sa odstavi Stary most. Planuje sa slucka cez Novy, Einsteinovu spat na Apollo... Uz dnes su jednak mosty, jednak Einsteinova kapacitne vycerpane, co bude, ked tam este presmerujeme Stary most a tah Vajanskeho nabr. - Dostojevskeho (ako sa planuje v suvislosti s elektrickou cez Stary most).
Ked hovoris o "zaujmovych skupnach", rovnako ti viem povedat o zaujmovej skupine byvaleho viceprimatora Koladu, ktory projekt elektricky do Petrzalky zaviedol, lebo ma firmu na trolejove vedenia a dopravne projektovanie a to nehovorime o stavebnym a betonarskych firmach niektorych mestskych poslancov... Takze asi toklko k projektu elektricky z tohoto pohladu...
Co sa tyka trasovania dopravnych ciest, pouzivaju sa na to dopravne (softverove) modely,ktore to pekne zrataju. NS MHD nema ani nemoze mat ambiciu riesit vsetku dopravu v meste, ale ma riesit taziskovu dopravu v hlavnych smeroch a v tomto ohlade si stale myslim, ze ten projekt vyriesi vyse 50 % bratislavskych dopravnych narokov... A ten zvysok bude pouzivat ovela viacej sucasnych vozidiel, ktore uz nebudu viazane na tuto nosnu linku.
Definuj "zintenzivnenie grafikonu". Ja tam nič také v tom návrhu nevidím.
Ak idú teraz niekde tri linky s intervalom 12 minút (=15spojov/hod) a podľa návrhu tam pôjde jedna linka s intervalom 4 minúty (=15spojov/hod), to je "zintenzívnenie grafikonu"?
Je pravdou, ze sa uvazuje o vlakoch typu S-bahn na trati Petrzalka - Filialka - Jur - Pezinok - Trnava s 15 az 30 minutovym intervalom. Ako sucastou BID a sucastou NS MHD.
S okruhom ako aj vetvou z Dubravky na Letisko sa nadalej uvazuje, len sa momentalne nejde realizovat lebo nie su peniaze.
Otazka znie, aka je intenzita medzinarodnych vlakov a vlakov s vyssou prioritou cez tunel? Podla informacii MDPT to nie je az tak vela, aby to bolo neunosne.
Vsetko je to vsak naozaj este vec na diskusiu, nakolko studie ani normalny projekt stale nie su, takze mozne je stale skoro vsetko...
Znizenie poctu liniek je len precislovanie, nie prelinkovanie. Znovu sa spytam, ci je sucasny vozovy park schopny uniest zintenzivnenie grafikonu. Ja si to nemyslim. Nehovoriac o tom, ze prave ten stred mesta je uzke hrdlo systemu.
Má zmysel o tom hovoriť vôbec? Vlak cez stred Petržky je somarina, možno by ma v Petržke dve zastávky a nič viac. Električka so zastávkami od 500 do 800m má zmysel. Otázkou je, či sa mesto do toho vrhne a vlaky cez stred sídliska nepustí alebo si počká na pohodlné utiahnutie projektu železnicami a 95 ostane nosnou linkou 4EVER. ? Pokiaľ sa zamýšľa nechať električková doprava v takom stave akom je t.j.:zastávky 200 až 400 metrov (hlavne KV a Dúbravka), "preferencia" električiek, "nové" vozidlá a 12 minútový pracovný plus 20 minút víkendový interval tak radšej nech sa činia železnice, aspoň tu dačo bude, keď už nič ?
Slovensko je krajinou s najväčším počtom odborníkov na čokoľvek. Či sa jedná a dopravu, ekonomiku, právo, šport.... a najlepší sú tí, čo sa rozumejú viacerým kombináciám až všetkému. Najhoršie, že všetci títo dostávajú pri realizácii prednosť pred tými, čo sa tomu naozaj rozumejú. A preto to tu potom tak vyzerá. ?
inak tiež sa niekedy divím, ako sa všetci vyznajú nielen do linkovania, ale aj do celej dopravnej problematiky... Slovensko je asi krajinou s najväčším počtom odborníkov na dopravu na m2... ?
Podľa mňa to tu už nemá cenu zasa celé rozoberať.. Každý, kto sa rozumie doprave (alebo ju má vyštudovanú), vie, že tá železnica cez stred Petržalky je hlúposť a že doprave v rámci BA skoro vôbec nepomôže..
Hneď som si myslel, že budeš tým "vyhláseným odborníkom" na všetko z daného domu.
Celý tento projekt je vytvorený tými istými osobami, ktoré tu už niekoľko rokov presadzujú metro. Po tom, čo mesto vyhlásilo, že metro nechce a že NS bude tvoriť električka, tak si vymysleli takéto čosi.
Celé to železničné prepojenie bude mať výhodu pre cestujúcich z/do regiónu, obzvlásť z jeho východnej časti, ktorí nebudú musieť vystúpiť na Hlavnej stanici, resp. na Vinohradoch či nedaj bože na Novom meste, ale budú to mať ďaleko výhodnejšie na Trnavskom mýte resp. v okolí Karadžičovej. Taktiež pomôže cestujúcim ktorých zdroj a cieľ cesty leží v blízkosti tohto tunela, resp. iných zastávok na železničnej sieti. Avšak pre ľudí, ktorý potrebujú cestovať v rámci mesta je takéto spojenie vo väčšine prípadov nepoužiteľné, resp. použiteľné len v časti ich trasy. (Napr. z 9 členov mojej rodiny bývajúcich v Petržalke by železnicu použil len jeden.)
Sám si použil ako príklad Ružinov. Ale ako sa pozerám do zmieňovaného dokumentu, na strane 6 je krásna mapka, kde vidno, ako železnica krásne vo veľkom oblúku obchádza celý Ružinov. Naozaj si myslíš, že cestujúci z ktorejkoľvek časti Petržalky bude pri svojej ceste do business centier na Mlynských nivách cestovať železnicou? Jediné miesto v Ružinove, kde to bude výhodnejšie je okolie žel. zastávky Ružinov (novobudované administratívno-obchodné centrá v okolí Galvaniho).
Vybudovanie železničnej trate stredom Petržalky väšine cestujúcich nijako významne nepomôže, iba im skomplikuje cestu zbytočnými prestupmi, čím bude tento systém strácať na atraktivte a cestujúcich ho budú odmietať. Autori tohto návrhu si berú príklad z niektorých nemeckých miest, kde systém regioelektričiek funguje, ale budovali ho cez dve desiatky rokov a stál niekoľko desiatok miliónov DM. Zatiaľ čo v neďalekej Viedni máme krásny príklad, ako prímestská železničná doprava môže pomôcť pri doprave aj v rámci mesta a to aj bez toho, aby musela tvoriť NS MHD.
"takze uz bude stacit dobudovat Z-V vetvu z Dubravky niekam ku letisku s okruhom pod centrom mesta a mame to komplet..."
Takže zatiaľ, čo na súčasná polovičatá trasa ex-linky metra B bude stáť 14 mld. Sk, čo bude potom stáť to dobudovanie? A kto to bude financovať?
ty by si zrušil na každej radiále dve linky... ale čo tak zrušiť na každej radiále z troch liniek iba jednu? Hneď by sa ľahšie koordinovali intervaly, a pritom by si mal z každej radiály zachované priame spojenie na minimálne dva smery... ?
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
hoppusmark01