Reply on: Ike #94624:
No jo, ale je empiricky overene, ze clovek uz po 30tich sekundach cakania zacina byt nervozny. Preto su pri vytahoch zrkadla, ze. Na prechodoch zrkadla nie su a na stlacanie sa v ludoch vyvinul paulovovsky reflex. Ak potom objavia , ze nic nejde, tak prejdu. Ak nieco ide a svetla ich tam chcu drzat minutu, minutu a pol, idu od jedu puknut.V Bratislave sme podla mna svedkami neskutocnej buzeracie chodcov. Neriesi sa pohodlnost chodca. Terminal pod Novym mostom, Hodzovo namestie, Aupark a nebetycna Molecova, ktora sa hrnie iba k horsiemu.
Na druhej strane Karloveska so svojou 40tkou buzeruje vodicov, aj tym, ze tam nie je zelena vlna. Chodci pouzivaju svoj reflex a kolony zbytocne stopuju. Avsak, ak som taky dobrak ze tlacitlo nestlacim, v sedle hoci riedka, ale pravidelna premavka ma nepusti. Jednoducho sa nenajde vodic, ktory by svoj odstup od predosleho auta zvacsil natolko, aby sme traja presli aj bez toho, aby sme dalsich 10 aut natlacili na cervenu.
Cely tento vzorec spravania vodicov, chodcov a vedenia mesta vedie Bratislavu k dopravnemu kolapsu.
Re #94626 bwd: ak mas zaujem o spolupracu, anti5 @ inmail.sk
bwd
Istotne by sa to dalo, ale to by najprv projektanti, ktorí to robia museli vedieť, čo robia a aké sú priority. Múdry projektant radšej obmedzí autá, ktoré aj tak na ďalších svetlách budú mať červenú (dá sa to tak načasovať), namiesto toho, aby zdržiaval (pre pešieho) nekonečné sekundy chodca, ktorému už-už utečie autobus. Máloktorý vodič si dovolí prejsť na červenú, ale určite skoro každý chodec, keď vidí, že mu o chvílku odíde autobus.