Nie je tych vyluk elektriciek uz nejak privela??? skoro kazdy den na hodinu, dve... nefunguje jedna z radial, to je uz privela... Cast sice ma navine DPB, ale myslim ze zlomkovu (zrazenie elektriciek...), drvivu vacsinu maju na svedomi auta v kolajisku a vinnik je niekto mimo DPB!!! Bolo by nacase sa s tymto nejak vysporiadat - a ziadat NAKLADY NA NAHRADNU DOPRAVU OD VINNIKOV, rovnako usli zisk, poskodenie zakaznikov... Na mieste DPB by som zvazil vyhlasit vyberove konanie na "pohotovost autobusov a vodicov pre pripad mimoriadnej udalosti na elektrickovej trati", alebo by som nejak hodnoverne vycislil a nasledne zabezpecit pohotovost zaloznych vozidiel pre pripad MU na elektrickovej trati, a tieto naklady DAL ZAPLATIT VINNIKOM DOPRAVNYCH NEHOD KTORE ZABLOKOVALI ELEKTRICKOVU TRAT! napriklad rocne to moze stat 50milionov (ci uz DPB vycisli ze mat pohotovost 8 autobusov a 8 vodicov stoji 50milionov rocne, alebo externa firma povie ze za 50 milionov rocne je ochotna v urcitych spickovych casoch mat pripravene na zavolanie 8 autobusov s vodicmi na nahradnu dopravu...) a tych 50 milionov DPB potom rozdeli podla udalosti v roku - podla casu a rozsahu udalosti a vinnikov da na sud a bude od nich vymahat umernu cast tych nakladov... samozrejme ak bol vinnik zamestnanec DPB, tak to budu vydavky DPB, ale predpokladam ze by to bolo tak najviac 10-20%... myslim ze tie dodatocne zdroje by sa urcite DPB oplatilo ziskavat sudnou cestou, hlavne ked sa mu oplati sudit sa o pokuty za 1400sk, tu ide o MILIONY pri jednej nehode!!! samozrejme do nakladov na nahradnu dopravu zaratat samozrejme aj nakup vozidiel - napriklad na lizing, alebo rozdelit cenu zivotnostou - a mame rocny naklad na zalozne vozidlo...
aj vodici by si zacali davat vacsi pozor na elektrickovu trat, keby zablokovanie elektriciek na 2 hodiny stalo napriklad 5 milionov odskodneho pre DPB...
aj vodici by si zacali davat vacsi pozor na elektrickovu trat, keby zablokovanie elektriciek na 2 hodiny stalo napriklad 5 milionov odskodneho pre DPB...
eripmav
ratam teda ze DPB kupi 8 klbovych autobusov ako ZV pri zablokovani elektriciek, nech stoja 120milionov (15mil.jeden) a maju zivotnost 15 rokov, rocne teda stoja 8 milionov (zanedban urokove miery...) 8 vodicov (dajme tomu ze staci pohotovost pocas rannej a poobednej spicky, nie cez vikendy, teda len 8 vodicov na 1 den) bude mat plat asi 30000 (aj s odvodmi), teda 2,88miliona rocne... teda celkovo pohotovost 8 vozidiel s vodicmi (neratajuc sice udrzbu, naftu a tak...) bude stat asi 11 milionov rocne. Rocne sa podla mna zavinenim inych osob zablokuje doprava elektriciek aspon 50 krat (podla posledneho tyzdna je to az velmi skromny odhad), na jedno zablokovanie (ked nerozlisujem cas a rozsah zablokovanie) vyjde priemerne 220tisic, to nie je vobec az taka hrozna suma, myslim ze keby DBP svoje naklady takto odovodnil, urcite by tolko vysudil!!! Nechapem preco nechava vinnikov kolapsu hromadnej dopravy len tak, bez stipky zosobnenej zodpovednosti a nesenia nakladov!