Ak vinnik nehody vleti autom do kolajiska a zastavi tym premavku cim sposobi skodu, DPB si moze a aj mal by si narokovat skodu. Za vinnika tuto skodu zaplati jeho poistovna ak teda ma zakonnu poistku. Nikomu byt brat nebudu!
podla sucasne platnych zakonov by to platila poistovna z povinneho zmluvneho poistenia... neviem aky je tam sice limit, ale myslim ze to nebude ani pod 5 milionov... podstata je predsa v tom, ze DPB dostane peniaze, z ktorych bude moct zabezpecit zopar ZV... a taktiez, ked poistovna zaplati 5 milionov za nehodu, ten vodic dostane taku poistku ze mozno prestane radsej jazdit (aj ked je pravda ze slovensky poistny trh je este od takeho stavu daleko, ale takymito skodovymi udalostami pohnes konecne aj poistny trh k tomu aby sa zacal spravat rozumne a "odmenoval" vodicov co sposobia poistovni plnenie 5 milionov...)
Lenže to vymáhanie 1400 Sk v zásade ani nie je súdny spor, totiž len málokto podá voči rozhodnutiu súdu odpor a tým pádom väčšinou ani pojednávanie nenastane. Ale toto, neviem neviem, ak má DPB tak schopných právnikov ako vrchárov, trabustov a pod. A okrem toho väčšine ľudí by si možno zobral aj byt, ale 5 miliónov by si stále nezískal.
8 autobusov by mohlo stacit na zabezpecenie aspon ako-tak dostacujucej nahrady za celu KV a Dubravku? nie???
ratam teda ze DPB kupi 8 klbovych autobusov ako ZV pri zablokovani elektriciek, nech stoja 120milionov (15mil.jeden) a maju zivotnost 15 rokov, rocne teda stoja 8 milionov (zanedban urokove miery...) 8 vodicov (dajme tomu ze staci pohotovost pocas rannej a poobednej spicky, nie cez vikendy, teda len 8 vodicov na 1 den) bude mat plat asi 30000 (aj s odvodmi), teda 2,88miliona rocne... teda celkovo pohotovost 8 vozidiel s vodicmi (neratajuc sice udrzbu, naftu a tak...) bude stat asi 11 milionov rocne. Rocne sa podla mna zavinenim inych osob zablokuje doprava elektriciek aspon 50 krat (podla posledneho tyzdna je to az velmi skromny odhad), na jedno zablokovanie (ked nerozlisujem cas a rozsah zablokovanie) vyjde priemerne 220tisic, to nie je vobec az taka hrozna suma, myslim ze keby DBP svoje naklady takto odovodnil, urcite by tolko vysudil!!! Nechapem preco nechava vinnikov kolapsu hromadnej dopravy len tak, bez stipky zosobnenej zodpovednosti a nesenia nakladov!
Nie je tych vyluk elektriciek uz nejak privela??? skoro kazdy den na hodinu, dve... nefunguje jedna z radial, to je uz privela... Cast sice ma navine DPB, ale myslim ze zlomkovu (zrazenie elektriciek...), drvivu vacsinu maju na svedomi auta v kolajisku a vinnik je niekto mimo DPB!!! Bolo by nacase sa s tymto nejak vysporiadat - a ziadat NAKLADY NA NAHRADNU DOPRAVU OD VINNIKOV, rovnako usli zisk, poskodenie zakaznikov... Na mieste DPB by som zvazil vyhlasit vyberove konanie na "pohotovost autobusov a vodicov pre pripad mimoriadnej udalosti na elektrickovej trati", alebo by som nejak hodnoverne vycislil a nasledne zabezpecit pohotovost zaloznych vozidiel pre pripad MU na elektrickovej trati, a tieto naklady DAL ZAPLATIT VINNIKOM DOPRAVNYCH NEHOD KTORE ZABLOKOVALI ELEKTRICKOVU TRAT! napriklad rocne to moze stat 50milionov (ci uz DPB vycisli ze mat pohotovost 8 autobusov a 8 vodicov stoji 50milionov rocne, alebo externa firma povie ze za 50 milionov rocne je ochotna v urcitych spickovych casoch mat pripravene na zavolanie 8 autobusov s vodicmi na nahradnu dopravu...) a tych 50 milionov DPB potom rozdeli podla udalosti v roku - podla casu a rozsahu udalosti a vinnikov da na sud a bude od nich vymahat umernu cast tych nakladov... samozrejme ak bol vinnik zamestnanec DPB, tak to budu vydavky DPB, ale predpokladam ze by to bolo tak najviac 10-20%... myslim ze tie dodatocne zdroje by sa urcite DPB oplatilo ziskavat sudnou cestou, hlavne ked sa mu oplati sudit sa o pokuty za 1400sk, tu ide o MILIONY pri jednej nehode!!! samozrejme do nakladov na nahradnu dopravu zaratat samozrejme aj nakup vozidiel - napriklad na lizing, alebo rozdelit cenu zivotnostou - a mame rocny naklad na zalozne vozidlo...
aj vodici by si zacali davat vacsi pozor na elektrickovu trat, keby zablokovanie elektriciek na 2 hodiny stalo napriklad 5 milionov odskodneho pre DPB...
To je iná kategória. "U svaté Anny" je skoro seriózna reštaurácia. A v lete sa dá sedieť aj vonku a vidíš, kedy príde šestka na konečnú, aby si dopil a vyštartoval, lebo kým zacúva a ešte tam má aj pauzu, máš dosť času.
Jááj, tento priestor myslíš.. Tak to sorry, to fakt neviem. Asi tam nechceli z nejakého dôvodu mať krb.
Inak ja nehovorím, že SOR nemá problémy s trombelusom, ja sa, práve naopak, pýtam, aké problémy má, lebo som tam od novembra 2006 nebol - toho roku bol p. Černý chorý a po návrat z nemocnice nemal na nás čas.
Normálny človek s tým ide do servisu a o hodinu by bolo po probléme.
Zhodou okolností práve Punťo všetkých generácií bol možno najkvalitnejšie vyrobeným Fiatom, kým neprišla nová Panda a jej nasledovníci. Mám pár známych, ktorí ich majú a sú s nimi plne spokojní.
bwd
To je iná kategória. "U svaté Anny" je skoro seriózna reštaurácia. A v lete sa dá sedieť aj vonku a vidíš, kedy príde šestka na konečnú, aby si dopil a vyštartoval, lebo kým zacúva a ešte tam má aj pauzu, máš dosť času.