Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: Emo #92009:
Už len to, že v koncovej stanici nebude musieť mašina obiehať okolo celého vlaku... ?
Reply on: djscorpion #91991:
Je pekne ze vies, ale prosim, nerob si z tohto chat. A preco ma to zaujima? Pretoze kazde zlepsenie MHD je krokom vpred a ja ho len vitam. Totiz, MHD treba brat ako kompletny celok. Ak sa niekomu zlepsi spojenie tak je vacsia sanca ze zostane pri MHD a nekupi si IGK. A cim viac takychto ludi, tym mensie zapchy. A cim viac takychto (hoci aj mensich) krokov, tym viac takychto ludi.

Re #91992 richardhudec: Uz som si to vsimol a je to velmi pekna vec, urcite vyuzijem 🙂

Re #92006 MM + PRE KAZDEHO KTO SA PYTAL NA VIANOCNU TARIFU: Na dverach predajne pod Novym mostom sa pise: "Dna 24.12. a 31.12. nocny priplatok nie je" (alebo nieco take).
Reply on: S499.1023 #92008:
Aký majú pantografové jednotky vplyv na skracovanie jazdnej doby?
Reply on: Emo #92007:
Zatiaľ sa ukázalo, že tie rýchle diaľničné autobusy majú podobnú jazdnú dobu ako osobné vlaky Zločineckej spoločnosti. Pokiaľ by bola upravená infraštruktúra (peronizácia staníc), tak sa dajú jazdné doby Os vlakov ešte skrátiť, pokiaľ by boli použité výhradne pantografové jednotky (ktorých je ale málo), tak sa dá zase krátiť.
Reply on: Valec #91942:
" "Bude existovať priame rýchle (rozumej po D2) spojenie autobusom MA - BA?"
A v súčasnosti existuje? Budeš ochotný priplácať si príplatok za diaľničné poplatky (až sa zavedie elektronické mýto)? Naviac, je nutné zavádzať autobusové linky po preplnenej diaľnici, kým na železničnej trati sú ešte rezervy? Je takáto linka v Pláne zahrnutá?"

A okrem toho, obávam sa či by takáto linka bola dosť vyťažená, keďže by brala ľudí len v relácii Malacky - Bratislava.
Zaujimalo by ma, ako bude dopravny podnik v Bratislave riesit uhradu za cestovanie "nocnou" dopravou cez sviatky - o pol siedmej rano. Predplatny listok na nocaky neplati, ale preco by mal obcan platit za to, ze dopravny podnik sa rozhodol prevadzkovat denne linky az od pol siedmej rano? (o rok mozu nocaky premavat napriklad do desiatej rano, preco nie...)
Reply on: S499.1023 #92004:

samozrejme:) - viem, čo je železničný uzol. Moja chyba.

V podstate som chcel poukázať len na to čo si už povedal: "interval na takto významnej trati by mal byť v špičke 15 minút, v sedle neklesnúť pod 30 minút" len som to nenaformuloval dobre / nevyslovil.
Reply on: boxcar #92001:
Iný problém je, že interval na takto významnej trati by mal byť v špičke 15 minút, v sedle neklesnúť pod 30 minút a ani v okrajových časoch sa nedostať cez hodinu.
Reply on: boxcar #92001:
Takisto ako S499.1023 by som netvrdil, že Senec je železničným uzlom 🙂

"Spojenie autobusom po diaľnici existuje okrem Slovak lines je možné využiť aj "Skaličák" (Skalica - MA - BA). V pláne zahrnutá linka nie je, práve v tom vidím problém tiež."
Predpokladám, že hovoríš o linke 206501. Plán dopravnej obsluhy kraja hovorí o regionálnych autobusoch, nie o diaľkových. Teda to, že v ňom nie je zahrnutá diaľková linka neznamená, že sa táto linka ruší.

Takisto nikde nie je napísané, že klasické rýchliky na tejto trati budú zrušené. Dokument hovorí len o regionálnych vlakoch ...
Reply on: boxcar #92001:

1) Železničný uzol sa nedefinuje podľa toho, či tam stoja rýchliky ? .
2) Jazdná doba osobného vlaku je 38 až 41 minút, najrýchlejšieho autobusu, ktorý som v CP našiel jeden, 37 minút.

Problém skôr vidím v tom, že jazdné doby vlakov kolíšu (neexistujúca peronizácia v staniciach).

Faktom je, že rýchliky nemajú slúžiť prímestskej doprave a zastavovať v staniciach typu Malacky a Senec. To, že Zločinecká tým supluje regionálku, rozhodne nie je systémový krok.
Reply on: Valec #91942:

Malacky majú 17847 obyvateľov. Relatívne nie sú veľkým mestom (Pezinok má niečo nad 21000, Senec 15000). Senec tiež je železničným uzlom stoja tu rýchliky.V Pezinku sporadicky tiež stoja rýchliky a ZR.
Btw. tých rýchlikov stojí v MA 4 + spomínaný Ex (pred 9.decembrom ešte jeden EC).
Ide o to, že cesta osobným vlakom trvá do MA 42 min. Keď už komfort je minimálny (okrem premaľovania pár vozňov za 7 rokov, čo cestujem vlakom nič nespravilo).

Spojenie autobusom po diaľnici existuje okrem Slovak lines je možné využiť aj "Skaličák" (Skalica - MA - BA). V pláne zahrnutá linka nie je, práve v tom vidím problém tiež.

O to ide: v rannej špičke je naplánovaný 30 min interval na železnici, čo je aj dnes (síce nie na minútu presne) . Popritom je tu X spojov slovak lines, z toho od 5,00 - 80,00 do BA ide po dialnici približne 8-9. Väčšina ľudí cestuje nárazovo na 6,00, 8,00 a cca 10,00-30 do školy práce. Tým pádom, že nebude ráno ani jeden rýchlik ani autobus do BA, cesta trvá 42minút to všetko veľkú variabilitu v tom, ako sa dostať do práce, školy nebude. Vlak bude preplnený. Plus klasické meškanie.

Súhlasím s Ike - m, už je tu vytvorených niekoľko prestupných uzlov, mohlo sa viacej stavať na nich.
Reply on: S499.1023 #91967:
Ale vies, komu by sa chcelo stale otvarat šopu, ked by isiel vlak... ?
Reakcia na diskusiu o predĺžení L80 do Kitsee:
Skôr by som to videl na zriadenie regulérnej prímestskej autobusovej linky BA - Kitsee - Berg - Edelstal - Prellenkirchen - ...

Ale toho, že spojenie do rakúskych obcí pri BA bude podobné ako do obcí na slovenskej strane sa IMHO žiaľ tak skoro nedočkáme.
"Vyplýva to z prieskumov, ktorý v dňoch 29. - 26. novembra a"... bolo by vhodné opraviť postupnosť dátumov na 26. - 29. Novembra v novinke o logotypoch DPB.... ?
Reply on: kri #91993:
Električka nemá inú možnosť pohonu ak oz trakčného vedenia. To, čo popisuješ bolo prosté odbrzdenie vozidla tlačidlom "Prejazd umývacím strojom" a pohyb zo svahu.
Reply on: _ERIC #91989:
Električky ani trolejbusy v Bratislave žiadny pomocný pohon na batériu nemajú. Dosť v tom majú nejasno aj niektorí vodiči, pretože tramvajoškola DPB ústami niektorých svojich zaslúžilých inštruktorov už dlhé roky šíri legendu, že talčidlo "Prejazd umývacím strojom" slúži na jazdu na batérie. V skutočnosti je to tlačidlo premostenia stykača nabíjania, ktorý slúži u električky aj ako podpäťová ochrana, aby bolo umožnené pri strate napätia odbrzdiť vozidlo a taktiež umožniť jazdu vozidla cez umývací rám so zníženým napájacím napätím.
Reply on: Peon #91983:
V Prahe je viacnásobný výskyt zastávok s rovnakým názvom úplne bežný (viď legendárne hlásenie "Nákladové nádraží Žižkov, příští zastávka Nákladové nádraží Žižkov, vlak jede do vozovny Žižkov") a žiadny problém to nespôsobuje. Každá zastávky má iné pasportové číslo, len priradené to isté hlásenie/nápis na transparente.
Nie osm z toho nijako nadšený ale ide o to, že nezorientovaný cestujúci vie, že sa stále nachádza v tom istom dopravnom uzle.
Reply on: raraschek #91990:
A čo tak prejsť na zast. Bulíkova na linku 84? Tá ide tiež na Hroboňovu. ?
Reply on: _ERIC #91989:
ad pohon na baterie: To by som rozoznal, keby to bolo zotrvacnostou. Bolo to tak kusok po kusku, iny zvuk a bez hukotu ventilatorov. V oblasti Krcace cca pred 4 rokmi.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.