Reply on: _ERIC #91989:
Električky ani trolejbusy v Bratislave žiadny pomocný pohon na batériu nemajú. Dosť v tom majú nejasno aj niektorí vodiči, pretože tramvajoškola DPB ústami niektorých svojich zaslúžilých inštruktorov už dlhé roky šíri legendu, že talčidlo "Prejazd umývacím strojom" slúži na jazdu na batérie. V skutočnosti je to tlačidlo premostenia stykača nabíjania, ktorý slúži u električky aj ako podpäťová ochrana, aby bolo umožnené pri strate napätia odbrzdiť vozidlo a taktiež umožniť jazdu vozidla cez umývací rám so zníženým napájacím napätím.
.

_ERIC
kri, to ze si sa s nim pomaly doviezla na najblizsiu zastavku kludne mohlo byt tym ze elektricka bola rozbehnuta a proste nebrzdila a tak vlastne dosla do dalsej zastavky vlastnou zotrvacnostou, kedze elektricka ako kolajove vozidlo ma dost dlhu brzdnu drahu, co ty nato? ?
ad2: z pohladu cisto elektrotechnickeho - medzi kolajami a trolejovym vedenim je 600V (takzvane napatie idealne, ktore samozrejme moze byt aj ine +- par percent), pricom elektricka ma pri rozbehu odber niekolko stoviek Amperov. Bateria elektricky ma cca napatie 25 Voltov co je o 575 Voltov menej ako je napajanie zo siete. Neviem si celkom dobre predstavit ako by toto v praxi mohlo fungovat. Dalsia vec je to ze rozvodna siet (cize kolajnice a troleje) je zdroj tvrdy, cize pri zatazeni prudko neklesa jeho schopnost dodavat sťavu, ale bateria je zdroj makky a oproti sieti dost, akoze zapojit trakcne motory na bateriu elektricky (ked sa odhliadne od toho, ze je tam vyrazne mensie napatie) by vyzeralo tak, ze vodic by ledva zoslapol plynovy pedal a uz by bola bateria vybita. Ano kebyze elektricky za sebou tahaju bateriu velkosti dalsieho vozna tak mozno by sa s nou kusok aj pohli ?
U trolejbusov je to obdobne az nato ze 600V je medzi dvomi dratmi trolejoveho vedenia a bateria neviem ci ma 24 Voltov alebo nejake ine napatie, ktore sa vsak ani zdaleka tym 600V nepriblizuje. Cize u trolejbusov dojazd na bateriu takisto neexistuje.
Samozrejme existuju vozidla ktore dokazu ist isty cas iba na bateriu, myslim ze sa to nazyva elektrobusy ci nieco take, kedysi to tu bolo na fore rozoberane, u elektriciek som nikdy o niecom takom nepocul. Kazdopadne bratislavske trolejbusy ani elektricky niesu stavane na nejaky nudzovy pohon bateriou. Bateria ma len funkciu podpornu, cize v pripade vypadku elektrickej energie zabezpecuje to ze sa daju otvorit dvere, funguje nudzove osvetlenie a podobne veci, tak isto su z baterie myslim napajane palubne pocitace a ciastocne aj BUSE transparenty