Ja viem ze ste boli...inac aj ja som bol ? konecne je to takto, je to omnoho lepsie...ale nemozem pochopit, preco vas tato linka tak zaujima, ked vam(JamaVOki;810zssk) je na nic...ale sak to je vasa vec... ? ☺
ad 184: pekne vybabrali so studentami, autobus chodi vzdy len po konci vyucovacej hodiny, a v case od 13 do 15 hod. vobec..
ti co zdrhaju z vyucovania alebo sa vyskytlo nieco ine nemaju sancu ? naozaj nahrada 84. ale aspon ze ludia z ovsista su uz konecne spokojni, dufam.. ?
a Re #91988 Peon: pokial siahaju moje vedomosti o konstrukcii trolejbusov a elektriciek aspon tych bratislavskych tak urcite nemaju ziadny nudzovy pohon na bateriu.
kri, to ze si sa s nim pomaly doviezla na najblizsiu zastavku kludne mohlo byt tym ze elektricka bola rozbehnuta a proste nebrzdila a tak vlastne dosla do dalsej zastavky vlastnou zotrvacnostou, kedze elektricka ako kolajove vozidlo ma dost dlhu brzdnu drahu, co ty nato? ?
ad2: z pohladu cisto elektrotechnickeho - medzi kolajami a trolejovym vedenim je 600V (takzvane napatie idealne, ktore samozrejme moze byt aj ine +- par percent), pricom elektricka ma pri rozbehu odber niekolko stoviek Amperov. Bateria elektricky ma cca napatie 25 Voltov co je o 575 Voltov menej ako je napajanie zo siete. Neviem si celkom dobre predstavit ako by toto v praxi mohlo fungovat. Dalsia vec je to ze rozvodna siet (cize kolajnice a troleje) je zdroj tvrdy, cize pri zatazeni prudko neklesa jeho schopnost dodavat sťavu, ale bateria je zdroj makky a oproti sieti dost, akoze zapojit trakcne motory na bateriu elektricky (ked sa odhliadne od toho, ze je tam vyrazne mensie napatie) by vyzeralo tak, ze vodic by ledva zoslapol plynovy pedal a uz by bola bateria vybita. Ano kebyze elektricky za sebou tahaju bateriu velkosti dalsieho vozna tak mozno by sa s nou kusok aj pohli ?
U trolejbusov je to obdobne az nato ze 600V je medzi dvomi dratmi trolejoveho vedenia a bateria neviem ci ma 24 Voltov alebo nejake ine napatie, ktore sa vsak ani zdaleka tym 600V nepriblizuje. Cize u trolejbusov dojazd na bateriu takisto neexistuje.
Samozrejme existuju vozidla ktore dokazu ist isty cas iba na bateriu, myslim ze sa to nazyva elektrobusy ci nieco take, kedysi to tu bolo na fore rozoberane, u elektriciek som nikdy o niecom takom nepocul. Kazdopadne bratislavske trolejbusy ani elektricky niesu stavane na nejaky nudzovy pohon bateriou. Bateria ma len funkciu podpornu, cize v pripade vypadku elektrickej energie zabezpecuje to ze sa daju otvorit dvere, funguje nudzove osvetlenie a podobne veci, tak isto su z baterie myslim napajane palubne pocitace a ciastocne aj BUSE transparenty
Ale študenti sú tam aj bratislavskí, ktorí by určite radi prestúpili nielen v smere do školy z 41, 63, Slovak Lines na 184-ku, ale aj v opačnom smere na hrane. ?
Re #91985 richardhudec: Jaj áno, na tie Avion zastávky 63-ky som zabudol. V palubáku majú tie zastávky ale každá svoj vlastný kód, že?
Hmm, to či existuje núdzový pohon na baterku na trolejbusoch (a či na všetkých električkách v BA a ako približne to v reáli funguje) by som sa veru aj ja rád dozvedel. ?
ad Hrobonova: vyzera to fakt divne pri pohlade do CP, ta duplicita
ad 184: to je plne studentska linka Intrak-EU, tam nejde o prestupy.
ad trolejbus: myslel som, ze Tbusy maju nudzovy pohon na bateriu? Elektricky ho maju, raz pri vypadku nas s nim pomalicky odviezla po najblizsiu zastavku.
noo..problem s tym nie je..mozes si vsimnut napriklad zastavku avion shopping park linky 63...ma zastavku ASP na ivanskej a potom aj zastavku za zakrutou ASP ako konecnu:)
mimochodom ked spominas ikeu, tak spomeniem, ze na zastavku avion ikea, ktora je docasne zrusena uz bol nainstalovany pristresok JCD (smer mesto)
Dovod je taky ze niekto ma asi vela casu tak to vymyslel A palubaku by to problem robit nemalo, nevsimol som si dnes na L41 ze by s tym boli nejake problemy.. ak sa nemylim (opravte ma), v palubaku su to dve rozne zastavky, ktore maju len rovnaky nazov. Nieco ako ked mas v potravinach dva druhy rozkov a pod jednym je napisane rozok a pod druhym rozok
1; To prečo sa "Prokopa Veľkého" premenovalo na "Hroboňova", keď taká už v oboch smeroch existuje? To aby ľudí pomiatli?
2; A to prečo 184-ka nemôže stáť v smere k internátom aj na "normálnej" zastávke Hroboňova kvôli prestupu napr. na 63-ku, 21-ku či Slovak Lines?
3; A palubné počítače nemajú problém s dvoma zastávkami s rovnakým názvom na tej istej linke? Aspoň, že na 61-ke sa už nevolajú 2 zastávky "Avion-Ikea" ako pred časom...
Btw, dnes ma na križovatke Mlynské nivy / Svätoplukova (išiel som okolo pešo) požiadal vodič (asi ZV) 6285 "202 Služobná jazda", aby som mu pomohol potlačiť trolejbus, lebo vplyvom vynúteného prudkého pribrzdenia (ktoré som nevidel) zostal stáť vo "vzduchovej križovatke" či ako sa tomu hovorí. ? Aspoň som mal krátke "posilovanie" ?
Skoda ze tam zrusili tu vlecku k zhorenemu mlynu... keby ju potiahli dalej, mohla tam byt speci regiostanica v lepsej dostupnosti
ked si date google mapu /nie satelit/ tak tam este je znazornena
Ten Senec si vazne neviem predstavit... mam tam co to pochodene a aj sa tam casto pohybujem a viem ze ti obyvatelia su tam zvyknuty chodit na regiobusy pesi...
navyse hlavna AS je takmer presne v strede (v dostupnosti do 10 minut rezkym tempom odvsadial) + je tam rozvetvenie na Galantu a Cataj kde su zastavky... cize zastavky su super polohovane...
ZST je uplne v prdeli... daleko od severnej casti mesta, od zapadnej vdaka zlemu podorysu tiez v blbej dostupnosti a severozapadnej casti by to bola hotova katastrofa...
jedine ze by sa v SC zaviedla MHD co si ale neviem predstavit... teda ked sa velmi snazim viem si predstavit ako tam behaju nejake Medvedove minibusy... ale aj tak tam sa husty interval neuzivi a riedky nebude zvladat konkurenciu pesej dostupnosti... navyse mi ta MHD pride neefektivna...
Zaujímavý nápad, že do PK, SC, alebo MA budú premávať len priame vlaky. Zaujímalo by ma, nakoľko to bude reálne fungovať a nezostane to len v šototeóriách.
Hlavne bol ujo s TAMbusom dobrý na stanici na 1. nástupišti. A potom ho zbuzerovala dispečerka, že nemá sa čo mýliť a nemá čo chodiť na 1. nástupište ? ? ? ?
ale ked sa to vyriesi... ale tak ze prestupy nebudu "nahodne generovane" tak som za, aby do SC,MA a PK premavali z BA len vlaky...
No vidíš, že to chápeš. ? Ten smer PK bz som dal ako pilotný projekt a nasledovať by v ďalekom výhľade malo aj podľa mňa zrušenie kvánt liniek na Senec, namiesto toho bz sa mohla zaviesť MHD Bernolákovo a Ivanka, ktorá by prípojom od vlakov zo žel st rozvážala rakoviny po dedine, mohla by sa zlepšiť obsluha niektorých ulíc, a mhd na zavolanie, nejakým 20 miestnym meďákom. ?
Takisto zrušiť diaľkové spoje do Ma, nahradiť zahustením vlakov na maximum
richardhudec
mimochodom ked spominas ikeu, tak spomeniem, ze na zastavku avion ikea, ktora je docasne zrusena uz bol nainstalovany pristresok JCD (smer mesto)