ja viem, ze je to hazardovanie s bezpecnostou, ale... Ved vies - nudza je nudza ( ? aj ked gumu nemas, tak to risknes)
Ty kono tak to som normalne prekvapeny...
V sedle by si tým pádom nemal obsluhu Muchovho námestia. Ja viem že než tam dali 78 tak tak nepremávalo nič. Bolo by vhodné skôr tú 78 ukončiť v sedle na Šafku a dať poznámku do cesťáku že spoj odtiaľ priamo pokračuje ako linka 95 na Vyšehradskú, opačne v cesťákoch linky 95 vyznačiť vybrané odchody, ktoré zo Šafka pokračujú priamo ako linka 78. Buse transparenty to umožňujú.
Je to viac než isté - viac sa vyplatí voziť vzduch v kapacitnejších vozoch, lebo keď tie nadbytočné vozy s malou kapacitou v sedle odstavíš, odpisy sa im nezastavia.
Ozaj..to som si neuvedomil ? Tak mozno buduci rok to bude 10 SOR a 5 Sprinterov a nejaky jeden kus kockopsa pripadne nejake to CNG. O elektrickach mozeme snivat ?
Zial musim povedat autobusybuduopolroka ?
no ved obaja vieme ako, ale co tu chceme riesit s tymto mestom a DP a na tomto fore, kde clovek nemoze normalne riesit co chce riesit, lebo musi citat kreketiny istych tiez ludi.
(mna len rozculuje to jednozrake pozeranie na problematiku aj ked netvrdim, ze v ich veku som nemal ine)
A dalsi navrh na sedlo 78 a 95. Kazda 78 by zachadzala na safko a pokracovala po trase 95 a v sedle by 95 mala 15 interval. Nezmenila by sa prepravna kapacita, stale by to jazdilo kazdych 7,5min. na trase Safko - Vysehradska a usetril by sa prestup ludom z 78 do Petrzalky.
Ci bars zlozite?
Inak neviem ci by to ustalo pred zakonom, ale mam pocit ze hej.
Problem s vodicmi by sa dal vyrieist lahko. Ja som si isty, ze by sa naslo 20 - 40 vodicov (mozno aj viac), ktory chcu jazdit co najviac. Ak by DPB zalozil sro-cku v ktorej by sa tito vodici zamestnali, mohol by si ich DPB prenajimat. Stym ze by mohli odjazdit svoje hodiny ako zamestnanci DPB a potom ako zamestnanci tej sro-cky. Viem, ze nikto ti nemoze zakazat mat dva TPP (resp. 1 TPP a jeden na polovicny) u dvoch roznych zamestnavatelov, ale neviem ako je to u vodicov...
Vacsinov vodici co dochadzaju do BA za zarobkom chcu jazdit co najviac...
A jedna taka rypava otazocka? Chcel by som sa spytat ci veduci pracovnici, ktory maju D-cko vypomahaju v case krizy s vodicmi a chodia jazdit?
Ono by to chcelo mať presné ekonomické zrovnanie či sa viac vyplatí voziť v sedle v trošku kapacitnejších vozoch vzduch pri zachovaní dostatočne atraktívneho intervalu alebo či sa oplatí radšej menej kapacitné vozy (s nižšou spotrebou) a platiť viac vodičov. Samozrejme extrémy ako Sor NB 18 pri 30 minútovom intervale alebo Sor BN9.5 pri 2 minútovom intervale v špičke môžeme rovno vylúčiť. Stačí si dať podmienku maximálneho intervalu. Povedzme v špičke 10 minút a v sedle 15 minút, 20 minút večer a cez víkendy.
Bolo to pred dvoma rokmi, takze ber to s rezervou:
27, 28, 29, 30, 35, 38, 41, 51, 52, 54, 55, 57, 58, 66, 77, 79. Vtedy mi to vyslo na 38 vozov + 30% rezervu.
43 mimo vikendu a prazdnin taktiez.
Ak sedle staci a spicke nie, je lepsie mat spicke lepsi interval aby stacil aj 9,5m, ako v sedle vozit vzduch ci horsi interval...
radsej zrusit 29 resp spojit 29+28 do jednej linky s tym ze kazdy 2 spoj by zachadzal ku devinu (hrad) a interval by mal 15-12 minut by bolo idealne (mozno)
Všetko nie je iba čierne a biele, ale medzi špičkou a sedlom rozdiel je - a dosť výrazný. Ak v sedle stačí 9,5 metrový bus, tak v špičke to môže a aj býva úplne iné.
Ámos
(mna len rozculuje to jednozrake pozeranie na problematiku aj ked netvrdim, ze v ich veku som nemal ine)
A dalsi navrh na sedlo 78 a 95. Kazda 78 by zachadzala na safko a pokracovala po trase 95 a v sedle by 95 mala 15 interval. Nezmenila by sa prepravna kapacita, stale by to jazdilo kazdych 7,5min. na trase Safko - Vysehradska a usetril by sa prestup ludom z 78 do Petrzalky.
Ci bars zlozite?