Neee, to prečo má ten SOR náter LBC ??? ? aspoň keby mu tam tie modré a žlté štvorce nenalepili, lebo potom to vyzerá, ako keby mal ten autobus zaplátané diery.. ?
KU*VA daj s tým pokoj! Hovoril som,že do Dúbravky sa dostanem a do Karlovky netreb,tým som myslel,že mne netreba, aj tak sa im tam prt v Karlovke stane keď sa nebudú môcť dostať na Kapucínsku priamo. Stane???
Ale tak ja som mal zase pocit, že porovnávaš SOR B a SOR BN ("staré dobré B 9,5")... Samozrejme, že oproti Soplarisu, Mercedesu, ba aj oplzlému Slintelisu je SOR designovo niekde v stredoveku. Ale vzhľadom na to, že musia byť nakúpené SOR-y, lebo už boli vysúťažené, tak mi príde SOR BN ako výrazne lepšia voľba, než SOR B. A 4 dvere na 12 m mestskom autobuse mi prídu práve naopak ako výborné (inak nie je problém si BN 12 objednať aj s 3, ba dokonca aj len s 2 dverami.
Jéminé, 5 dverí na 18-metrovom buse? To by som tu nerád videl napriek tebou spomínaným výhodám...
Re #84179 KLF: Ale ten hrb je na rovnej streche, proste celý ten bus vyzerá "rovno - normálne" a preto mi z hľadiska dizajnu neprekáža. ?
Re #84178 810zssk: Presne, ja som len napísal (asi nielen môj) subjektívny názor na SORy s hŕbmi. No vidím, že radšej som s touto témou ani nemal začínať, aby sa tu nezbytočne nespamovalo...
V Brne sa jazdí podstatne rýchlejšie z dvoch dôvodov:
1) Vodiči tam nie sú predposratí a keď má cez výhybku 30, tak tam nejde 10.
2) Nemajú tam ing. Tretie Skupenstvo Vody, ktorý na výhybku s konštrukčnou rýchlosťou 60 "preventívne" zavesí 30 a na výhybku s konštrukčnou rýchlosťou 40 zavesí 20.
3) Používajú asi tak dvojnásobné prítlaky zberačov (čo bolo historicky nevyhnutné kvôli "bránkovým" kríženiam a už to tak ostalo), takže je takmer vylúčené vypadnutie zberačov mimo evidentnú závadu na trakčnom vedení.
Inak tam majú zavesené také pekelné hybridy, že ani bratislavskí drotári na nich nemajú.
Pražská traťovka sa pre zmenu vyznačuje tým, že extrémne miluje BKV panely, tankodrómy a niekoľkomesačné uzávierky pri jednoduchých rekonštrukciách.
Pre mňa je rozhodujúce, ako je riešený bus vo vnútri. Či má na streche hrb s výstrojom alebo kvetinovú záhradu, je mi srdečne jedno. A pre Bratislavu v jej súčasnej (dlhotrvajúcej) mizérii je plusom každý nový bus, aj keby mal strechu zubatú ako hradné múry.
tak ja ked kukam na Solaris - ma HRB ! Ma tam na streche nieco, co "normalny" bus nema mat, lebo je normalne, ze bus ma rovnu strechu. Toto je ten sotoizmus. Proste SOR BN 9.5 je rieseny, ako je rieseny, a niekto to moze povazovat za krasne. PODSTATNE (!) je ale to, ze je to NP !!! (Odhlaidnuc od dalsich drobnych vylepseni od B 9.5)
K teme mestskej dopravy: Mohli by sme este tyzden diskutovat o tom ci to je mestska doprava (alebo zas primestska - to je PODLA MNA presnejsie), radsej tu temu nechajme lebo k nicomu to nevedie.
S 12-metrovym SORom nesuhlasim, beriem to ako v sucasnosti velku vyhodu SORov. Myslim ze je to dokonca jedna z veci ktorou chcu ziskat vyhodu - vela dveri. Na 18-metrovom SORe NB ktory v lete asi zacnu vyrabat mas zas 5 dveri... A je faktom ze to zrychluje nastup.
A to je prave ta sotodogma. Pretoze potom mozem aj ja napisat stara dobra T2 a humus T6. navyse pdola mna BN 9.5 vyzeraju LEPSIE nez B 9.5. A co tym chcem povedat ? Ze dizajn je SUBJEKTIVNA (vyhladat v slovniku cudzich slov) zalezitost. Cize to nie je moc relevatne (vyhladat v slovniku cudzich slov) pri vybere.
Doplním ešte MHD medzi Libercom a Jabloncom nad Nisom (tramvaj z Liberca).
Re #84167 S499.1023: Ale tak Solarisy, Ikarusy 412, Mercedesy Sprinter a "duobusy" nemajú hŕby a predsa sú nízkopodlažné... Najotrasnejší mi pripadá ten 12-metrový SOR - 4 dvere na nekĺbovom buse... ?
Re #84169 KLF: Na funkčnosť neútočím, ale vzhľadovo mi Sory s hŕbom pripadajú byť otrasné. A kde má Solaris hŕb? Ak myslíš "to" na streche, tak to je podľa mňa v pohode, lebo je to na rovnej streche.
Re #84170 KLF: Ja som môj príspevok naozaj myslel iba z hľadiska dizajnu tých SORov ako píše 810zssk v #84171 . Zrejme to z toho môjho príspevku nedostatočne vyplynulo.
810zssk