Reply on: Peon #84174:
Ale tak ja som mal zase pocit, že porovnávaš SOR B a SOR BN ("staré dobré B 9,5")... Samozrejme, že oproti Soplarisu, Mercedesu, ba aj oplzlému Slintelisu je SOR designovo niekde v stredoveku. Ale vzhľadom na to, že musia byť nakúpené SOR-y, lebo už boli vysúťažené, tak mi príde SOR BN ako výrazne lepšia voľba, než SOR B. A 4 dvere na 12 m mestskom autobuse mi prídu práve naopak ako výborné (inak nie je problém si BN 12 objednať aj s 3, ba dokonca aj len s 2 dverami.
S499.1023
1) Vodiči tam nie sú predposratí a keď má cez výhybku 30, tak tam nejde 10.
2) Nemajú tam ing. Tretie Skupenstvo Vody, ktorý na výhybku s konštrukčnou rýchlosťou 60 "preventívne" zavesí 30 a na výhybku s konštrukčnou rýchlosťou 40 zavesí 20.
3) Používajú asi tak dvojnásobné prítlaky zberačov (čo bolo historicky nevyhnutné kvôli "bránkovým" kríženiam a už to tak ostalo), takže je takmer vylúčené vypadnutie zberačov mimo evidentnú závadu na trakčnom vedení.
Inak tam majú zavesené také pekelné hybridy, že ani bratislavskí drotári na nich nemajú.
Pražská traťovka sa pre zmenu vyznačuje tým, že extrémne miluje BKV panely, tankodrómy a niekoľkomesačné uzávierky pri jednoduchých rekonštrukciách.