Co sa tyka jazdy na zadny zberac: pokial viem, na zeleznici sa vzdy jazdi na zadny zberac. Ak sa z akehokolvek dovodu mechanicky poskodi zadny zberac, strojvodca zodvihne predny a pokracuje. Ak by sa jazdilo na predny zberac, existuje relativne vysoka moznost, ze pri jeho poskodeni, pripadne pri mechanickom poskodeni vedenia by mohlo dojst aj k poskodeniu zadneho zberaca (napriklad odlomenymi kuskami predneho zberaca, utrhnutym izolatorom vedenia, ...). V pripade jazdy na zadny zberac ostane predny neposkodeny a bude za miestom pripadneho poskodenia vedenia, takze sa s nim da pokracovat v jazde. Ak lokomotiva stoji dlhci cas na jednom mieste, vzdy zdvihne aj druhy zberac, aby nedochadzalo k prehrievaniu styku zberaca a vedenia.
Neviem, ci je to aj nejaky predpis, ale mam to priamo od strojvodcu elektrickej lokomotivy.
Neviem, ci je to aj nejaky predpis, ale mam to priamo od strojvodcu elektrickej lokomotivy.
tulenique
no nove elektricky a bratislava? to mi dajako nejde dokopy...to este imho (zial) este dlho potrva. Inak ked sme uz pritom ake typy vlastne prichadzaju do uvahy? KTory vyrobca vyraba/je ochotny vyrobit niekolko kusov (do 20) elin (snad aj nizkopodlaznych) na rozchod 1000 mm?