Zdravim,
podarilo sa mi zisti, ze existuju rozne vyhybky pre troflace - moderne vyhybky. Viem, ze tu v blave, niekto na tomto fore uz pisal, ze uz vacsina je uz vybavena dialkovym prehadzovanim, co je O.K.
Ale raz tu bolo tiez spomenute, ze je niekde aj tzv. rychloprejazdna vyhybka (neviem, ci vsetky tie, ktore sa prerabali na na dialkove ovladanie,a le asi nie).
No ja som zistil, ze existuje rychloprejazdna tahova vyhybka, ktora, ze vraj umoznuje prejazd az rychlostou 70km/h. A tiez, ze existuje rychloprejazdna vyhybka podvesena (trubkova), ale jej max. rychlost sa mi nepodarilo zistit.
Tolko teorie. Tak sa chcem spytat, aky typ je v BA (niekto tu pisal, ako som uz spominal, ze niekde je, ale mne sa nezdalo, ze tam troflace chodili vyrazne rychlejsie, ako cez obycajne) a tiez, ci sa neplanuje nieco s tymi vyhybkami robit - lebo tie rychloprejazdne su podla mna velmi dobry napad - zo vsetkych hladisk (najma z hladiska plynulosti a pritazlivosti trolejbusovej dopravy pre verejnost).
Este zaujimavost - neviem, ci ste vedeli ale v Hradci Kralove, kde pouzivaju 21Tr s dieselagregatom, tak pouzivali a pouzivaju aj 2x 14Tr s pomocnym jednonapravovym vozikom, na ktorom je vlastne agregat a ten umoznuje aj 14tr-ke prekonat urcite vzidalenosti bez elektrickej siete. Ak by ste chceli vidiet, ako to vyzera, kliknite na www odkaz hore.
Dik za kazde info ohladne tych vyhybiek.
podarilo sa mi zisti, ze existuju rozne vyhybky pre troflace - moderne vyhybky. Viem, ze tu v blave, niekto na tomto fore uz pisal, ze uz vacsina je uz vybavena dialkovym prehadzovanim, co je O.K.
Ale raz tu bolo tiez spomenute, ze je niekde aj tzv. rychloprejazdna vyhybka (neviem, ci vsetky tie, ktore sa prerabali na na dialkove ovladanie,a le asi nie).
No ja som zistil, ze existuje rychloprejazdna tahova vyhybka, ktora, ze vraj umoznuje prejazd az rychlostou 70km/h. A tiez, ze existuje rychloprejazdna vyhybka podvesena (trubkova), ale jej max. rychlost sa mi nepodarilo zistit.
Tolko teorie. Tak sa chcem spytat, aky typ je v BA (niekto tu pisal, ako som uz spominal, ze niekde je, ale mne sa nezdalo, ze tam troflace chodili vyrazne rychlejsie, ako cez obycajne) a tiez, ci sa neplanuje nieco s tymi vyhybkami robit - lebo tie rychloprejazdne su podla mna velmi dobry napad - zo vsetkych hladisk (najma z hladiska plynulosti a pritazlivosti trolejbusovej dopravy pre verejnost).
Este zaujimavost - neviem, ci ste vedeli ale v Hradci Kralove, kde pouzivaju 21Tr s dieselagregatom, tak pouzivali a pouzivaju aj 2x 14Tr s pomocnym jednonapravovym vozikom, na ktorom je vlastne agregat a ten umoznuje aj 14tr-ke prekonat urcite vzidalenosti bez elektrickej siete. Ak by ste chceli vidiet, ako to vyzera, kliknite na www odkaz hore.
Dik za kazde info ohladne tych vyhybiek.

Uz aby bolo zajtra, nech sa na to mrknem
Turbo
Na tejto fotke je nizkopodlazna elektricka Siemens Combino v Bazileji (Svajciarsko) na rozchode 1000 mm. Prva jazda Combina na "uzkom" rozchode bola uz v roku 1998, cize je to vozidlo overene a jazdi aj mnohych Nemeckych mestach. Odporucam pozriet si vsetky fotky z Bazileja, ktore mame na imhd.
Tu je elektricka SGP ULF, premava vo Viedni. Jedna sa o odlisnu konstrukciu vozidla, mieso podvozkov ma tzv. portaly, kde su zvislo ulozene trakcne motory. Toto vozidlo existuje zatial iba na rozchode 1435 mm, ale udajne je mozna aj aplikacia na 1000 mm.
Obe vozidla su moderne, plne nizkopodlazne, maju uspornu elektricku vyzbroj a su komfortne ako pre cestujucich tak pre obsluhu. Pre Bratislavu uplne staci Siemens Combino, SGP ULF je zbytocne drahy a vo Viedni sa prejavili aj niektore zle vlastnosi jeho prevadzky, napr. vysoke opotrebovanie okolkov a kolajnic v obluku.