Reply on: galiyosha #74708:
Ad brzda na T6: To ziapanie máš úplnú pravdu že ide od strechy, a jeho zdrojom nie sú spínacie tyristory, ale práve brzdové odporníky, ktoré na tej streche sú (meniče sú pod podlahou). Totiž práve v nich sa elektrina spaľuje na teplo, a pri tom intenzívnom spínaní toľkých ampérov cez odporníky to také zvuky vydáva, najpravdepodobnejšie kvôli tepelnej rozťažnosti, ale to už je len môj dohad 
Inak ďalšia vec, ktorú si môžeš všimnúť pri pulzných reguláciách je to, že pri rozjazde sa ten bzučivý/pískavý zvuk tiež neozýva z meničov (ktoré bývajú v strede voza), ale práve z podvozkov, presnejšie z motorov, kde sa ten spínaný prúd mení na magnetické pole.
Záver: zdrojom hluku je vždy miesto, kde sa jedna forma energie mení na inú

galiyosha
Re #74678 S499.1023: Mne sa upravené Progressy (teda tie v najnovších bratislavských K2S, brnenskú vaňu som nepočul) zdajú v porovnaní so staršími z K2S alebo T3P subjektívne _výrazne_ tichšie. Iste, charakter zvuku je iný, ale pri jazde alebo pri prechode električky okolo po ulici ho vnímam ako oveľa menej výrazný. Starý Progress počuť najmä večer celkom ďaleko.
Re #74564 S499.1023: Kde sú inak umiestnené spínacie tyristory (alebo čo), čo brzdia do odporníkov v TV3? Lebo T6 pri brzdení ziapu až až a vždy som mal pocit, že ten rev ide od strechy. ?