Reply on: citelis #70207:
Ked chces porovnavat - napriklad Brno a Bratislavu, tak porovnavaj, ale treba vzdy porovnavat vsetky vyznamne a rozhodujuce faktory. Myslim, ze tie udaje a ich porovnanie by potom nijak nesvedcili proti Durkovskemu. Ja nemam pocit, ze Durkovsky, alebo teda magistrat by mali kopu penazi a vsetky ich minali na nezmysli, mam pocit skorej opacny, ze uz teraz ide na dopravu v Bratislave znacna cast rozpoctu magistratu a problem bude skorej v obnose financnych prostriedkov, a prapricina bude zrejme v perfektne dotiahnutej "decentralizacii" najma v oblasti dopravy, kde akoze prenesene financie ma VUC, ale plati len SAD... Takze porovanie nakupu novych vozidiel v Bratislave a v Brne si predstavujem tak, ze tam bude porovnane- pocet novych vozidiel
- financna dotacia mesta pre dopravny podnik + financne dotacie inych subjektov (VUC, statu), ak take su
- podiel dotacie mesta na MHD na celkovom rozpocte mesta
- celkovy rozpocet mesta (bratislava/brno)
Myslim ze porovnanim tychto udajov sa objavi zaujimava (a pre niekohho aj predpokladana a neprekvapiva) zavislost medzi poctom novych vozidiel a vyskou dotacie, a vyskou rozpoctu mesta. A tak, zrejme chyba bude v tom, s kolkymi financiami mesto pracuje, a v tom, ze aky je (ne)system financovania dopravy u nas a v Brne... Takisto sa moze porovnat nakup novych vozidiel do SAD... Priznam sa, ze posledne som isiel SAD Bratislava z Bratislavy do Nitry Mercedesom (a za sumu 50 korun!!! po 50% zlave na ISIC), a vlastne na vacsine liniek tam premavaju autobusy podobneho charakteru...
Mam preto vela ucenia doucka a k PC sa dotanem vacsinou (podotykam) az o siestej vecer a este robit referaty, projekty a labaki je dost tazke
Beus
Samozrejme že motorom, a rovnako celému vozu, je úplne jedno, ktorým smerom sa ním hýbeš. Technicky.
Iná vec je však tá, že pomocný zadný panel neposkytuje také možnosti ovládania vozidla ako predné stanovište, a prúdové rozsahy do cca 400A na zadnom paneli versus 560-580A na hlavnom radiči sú len špičkou ľadovca. A o bezpečnosti jazdy som sa už rozpisoval. Takže vozu to síce jedno je, ale vodičovi a ostatným účastníkom premávky to sotva bude jedno