Reply on: SZKV #64814:
Treba si vsak uvedomit,ze po vybudovani tunela popod Dunaj bude relacia dajme tomu Bratislava Rača do Petržalky trvat mozno tak 10 minut a nie pol hodinu,takze to presmerovanie je myslene az potom.Nikto nevravi,ze cez Marchegg nic jazdit nema, ale ten stav,co je dnes,ked IC z Košíc pride na Hl.stanicu,tam stoji pol hodinu, prepriahnu lokomotivu,pocka na pripoje,potom ide pol hodinu cez Bratislavu...ak je podmienka zachovanie,ze dane IC ma ist cez Petrzalke, tak v tom pripade je jednoznacne podzemne riesenie lepsie,ak to podmienkou neni,tak Marchegg je jasna volba,lenze este ostava strasna kopa vlakov,co do Viedne nejde a tunel by im vyrazne skratil casy,takze takto to bolo cele myslene,nehovoriac ze u vybranych spojov by bolo priame spojenie ASMN s medzinarodnou zeleznicnou dopravou a MHD efekt mozme len hadat ale to neni prvorada vec.
si
novy tunel mozno zoberie do seba aj nakladnu dopravu, ale opat, aky podiel z nakladnych vlakov co chodia cez ivansku cestu je smerovanych do petrzalky a pripadne dalej do madarska a rakuska ? Mam skor dojem ze vacsina nakladnych vlakov ma za ciel UNS, a odtial pristav, slovnaft a pod.; do rakuska myslim ze vacsina nakladov chodi cez marcheg (a elektrifikacia dotknutej trate (tiez zahrnute v plane) je urcite lacnejsia ako neaky tunel... Dovolim si tvrdit ze ked klesne intenzita vlakov na priecesti na ivanskej v suvislosti s tym tunelom o 25%, tak to bude slusny uspech (avsak zdaleka to nie je tebou spominana vacsina vlakov