Reply on: Mikimaus #62141:
to je síce pekné, ale takýmito nariadeniami sa môže stať, že tam, kde NP vozy nie sú nutné, budú musieť kúpiť NP vozy, pretože by napr. nedostali časť z dotácii, pretože nesplnili 5 zo 150 kritérii. Viem, že to tak nebolo myslené, ani ty si to tak nemyslel, ale je na každej jednotke EÚ čo zvolí - nariadeniami sa to robiť nedá.
A každý v tej EÚ vie, že pristupujúce krajiny nedisponovali takým vývojom v doprave celkovo oproti pôvodným krajinám, a nemajú technológiu, takže sa nachádzajú odbytiská (aj) NP technológii - skrátka namiesto Karos, Ikarusov budeme musieť nakúpiť NP technológiu u Francúzov. Od nich to okopčíme a snáď začneme stavať niečo svoje (príkladom sú rekonštrukcie vozov, aj NP úpravy). Nákup starých technológii podporuje v materskej organizácii ich vývoj a vývoj nových. Možno.
Valec
Re #62073 hoppusmark: Albus Bratislava zabezpečuje tými autobusmi dopravu na diaľkovej linke BA - ZA a čiastočne aj dopravu zamestnancov do Volkswagenu. V budúcnosti sa plánujú rozširovať svoje aktivity najmä na diaľkových linkách.
Čo sa týka prevádzkovania autobusovej trakcie MHD v BA, tak jediný problém je nedostatočné financovanie na pravidelnú obnovu vozového parku. Inak by už dávno po Petržalke zabezpečoval MHD Connex.
Re #62087 hoppusmark: Ja by som tam nechal to logo výrobcu (patrilo by sa ho tam mať) a tie modré nálepky. Ale ako vieme, po zadelení vodičom nejaké nálepky (aj určite aj kadečo iné) pribudnú.
Re #62092 hoppusmark: Však cez Nový most môžu aj na pomocný diesel agregát. Po pár dňoch na linke na Dlhé diely vodiči rýchlo získajú prax v nahadzovaní palíc. ?
A poznámočka nakoniec. Prevádzka CNG vozu podľa doterajších skúseností (zatiaľ len s vysokopodlažnými vozmi) vychádza o cca 5 Sk/km lacnejšia. Ročne tak úspora môže dosiahnuť cca 350000 Sk. Počas 10 ročnej prevádzky sa tak vrátia vyššie vstupné náklady, niečo sa ešte aj ušetrí a hlavne trošku sa tým pomôže aj tak dosť namáhanému životnému prostrediu.
Generálkovanie starých šrotov na CNG by som bral v danom čase ako východisko z núdze a dnes by som sa už radšej orientoval na nákup nových nízkopodlažných vozov a pri GO by doplynofikoval už len B 741tky.