Reply on: Spectre #62086:
tak ano... ? ale bral som to z triezveho pohladu tychto geografickych sirok.... samozrejme ze NP a CNG (ci iny plyn) je automatika a samozrejmost dopravy...a k tej balkanizacii... no popravde tam (Sofia,Belehrad) chodia strasne strasne sunky (trolejbusy znacky IkarBus), ale co som tam bol parkrat (piatok poobede), nevidel som jedinu natrieskanu linku...
Spectre
S tramvajou je to trochu zložitejšie, ale pokiaľ by sa vypracovali rozumné návrhy, tak by sa za pár rokov mohli začať rozširovať trolejbusové trate. Proste autobus je v MHD pomocná trakcia, bez ohľadu na to, či je naftový, plynový, alebo neviemjaký. Tam, kde autobusová doprava viditeľne nestačí by sa malo uvažovať o rozšírení elektrifikovanej siete. Pokiaľ sa tam aj neskôr postaví tramvaj, tak sa nič nestane, keďže trolejbus je dôstojný doplnok k nosnému systému.
V súčasnosti je situácia s novými vozmi prakticky takáto: SORy, Solarisy 15m a Citelisy 18m.
-Kinderká postupne nasadzovať na rôzne pseudolinky so symbolickým intervalom. Neskôr aj na o niečo kapacitnejšie linky. Príklad: Cez víkend je pre substrát lepšie Kinderko raz za 10 minút, ako kĺbový voz raz za 20 minút.
-Keď už tu máme 15m Solarisy, uspôsobiť intervaly a na vyťažené linky dokúpiť aj 18m Solarisy. 12m autobusy by som pri súčasnej situácií nekupoval - s tými sa dá počítať až za ďaľšiu dekádu, kedy tu (teoreticky) bude nosný systém. 12metrové linky so zlým intervalom obslúžiť kinderkami.
-18m trolejbusy postupne rozširovať. Ochvíľu nám môžu dožiť niektoré 14Trky a pri trolejbusoch sú linky, kde sa kapacitnejšie vozidlo uživí. V prípade budovania siete a stavbe novej vozovne by sa mohol uživiť aj ten pomocný pohon (na manipulačné jazdy po vozovni a výjazdy). Len nech to v žiadnom prípade nepreváža na ten agregátik substrát normálne na linke, to je postavené na hlavu. Samozrejme, nákup takéhoto niečoho chce tiež určitú koncepciu (ktorá tu momentálne chýba).
Na záver: Je mi ľúto, že musím prispievať do tejto diskusie takýmito vecami. Samozrejme, existuje X názorov na riešenie jednej problematiky a každý ma svoje výhody aj nevýhody. Mrzí ma však to, že sa tu neprezentujú takéto názory, ale vybraní šotouši, podľa všetkého nižších vekových kategórií, začínajú objavovať rôzne názory a pseudonázory na dopravu (čim prejde v princípe každý dopravopat), ale v tom všetkom nepočúvajú rozumne, oháňajú sa argumentami bez akéhokoľvek pohľadu dopredu a prezentujú názory, ktoré majú zväčša jedného spoločného menovateľa - totálnu balkanizáciu mestskej hromadnej dopravy.