Reply on: S499.1023 #59941:
Krásne to veru nie je, nerešpektuje to prirodzené línie mašiny, mriežky vedľa horného reflektoru, ako aj na trúbu nie sú farebne odlíšené, pôsobí to dojmom "nastriekajme to všetko cez to, bude s tým menej roboty". Aj žalúzie je nastriekané durch, prsote fušerská práca. Stavím sa že tá laminátka má na stanovišti staré plesnivé 40-ročné kreslo, fúka tam cez dvere, zo strojovne sa víri prach, pre obsluhu to nič neprienieslo. Čo mi najviac prekáža je spomenuté natretie žalúzia tiež červenou farbou. Po istom čase premávky si to tie stroje aj tak zašpinia a výsledok bude červeno - šedo až čierno - strakatý. Nehovoriac o tom, že na bielej farbe v spodnej časti mašini je najskôr vidieť špinu. Náter narúša harmonický dizajn stroja, ktorý je síce okukaný, ale prostým prestriekaním nezakryje plastiku storja, iba ju nepodarene kamufluje a výsledokm má ďaleko od atraktívneho priemysleného dizajnu. Vyzerá to ešte horšie ako šerbel 7304, ktorý je sám o sebe tiež odporný.
Plne však chápem že pôvodný náter laminátiek je už okukaný. Myšlienku farebne zladiť hnacie stroje jednej spoločnosti podporujem. Nech majú všetky stroje, či už naftové, alebo elektrické akejkoľvek trakcie rovnaký náter. Ale nie takto! Mal by rešpektovať prirodzené línie daného typu storja, ktoré nezmeníme. Tá laminátka pôsobí ako keby bola preseknutá vodorovne, ten stred by sa dal vyriešiť oveľa elegantnejšie, ale s použitím jednotných farebných odteňov - v tom unifikáciu schvaľujem. Ale nie že proste spodná hrada červenej bude vo výške X cm od T.K. a nad ňou nič biele nebue. To je zhovadilosť.
Ďalej tu je rozlíšenie jednotlivých vozňov. Doteraz sa dal WLAB od zvyšku súpravy rozlíšiť na prvý pohľad. Substrát už z diaľky vedel, ku ktorému vagónu má ísť. Fajn, na vozni je piktogram, hej, ale predstav si perón plný substrátu, ako dobre vidíš na ten piktogram? No veľmi dobre určite nie. Včera som sa stretol s Dušanom. Vravel mi ako sa mu do vozňa stále dobíjal substrát v domienke, že to nie je WLAB, lebo už mal nový, unifikovaný náter. Myslím že priame vozne by mali byť od súpravy odlíšené výraznejšie ako piktogramom, zbytočne to mätie substrát, lebo nevie kde je "koniec" bežnej súpravy. Ďalej, prestížne medzinárodné vlaky sú radené s vozňov rôznych spoločností, takže tam akosi zmysel uniká, aj tak bude súprava farebná. Tiež mi vadí, že zvonka pekne namaľované Bhčko ostane vo vnútri s ogrcanými zelenými 35 ročnými koženkami, bez zácloniek a vkusu. Nehovoriac o ochote personálu zločinejckej spoločnosti. Mám skúsenosti s prepravou bicyklov, tie ich sprosté reči, to sa máme so šiestimi bicyklami tlačiť na predstavku a batoživoný oddiel ostane prádzdny počas celej cesty, lebo modré gumy sú lenivé otvoriť dvere a "na to nie je predpis" a "cestujúci to chcú zneužiť". A o ochote niektorých predavačiek lístkov radšej pomlčím, sú múdre ako televízor ale prd poradia. Aj keď ich je dúfam menšina, stačí jedna nepríjemná skúsenosť a pokazí to dojem o celej spoločnosti. Myslím že skôr týmto smerom by ZSSK mala vyvýjať úsilie o zlepšenie.
Zaiste mám vkus, dva semestre som chodil aj na technický dizajn a bavilo ma to. Ale ak sa ti tá laminátka v novom nátere tak páči - a to presne v tom prevedení ktoré je na tej fotke - tak sa tak kľudne nechaj natrieť, rád si ťa pozriem. ? ?
E499.3056
Inak plan na teraz (do maja) bude urobit Hurbanovo namestie, teda uz sa robia kolajnice, smerom od hodzoveho (no vlastne od tam kde sa odrezalo z cesty) po krizovatku Hurbanovo su na ceste kocky